Alla inlägg under maj 2011

Av Malin Strömqvist - 31 maj 2011 09:23


God morgon!


Nu sitter jag och myser med mina fina små tjejer.

Vi ska åka på dagis snart, men är lite sena.

Sen ska jag och Madde plugga lite Samhällskunskap så vi fortsätter att ligga bra till :) Man vill ju inte halka efter, vi tycker om att ligga steget före hela tiden!

Så idag måste vi plugga! :)


Och gud så mycket bättre jag sov inatt.. herre gud vad skönt att ha fått sig en hel natts sömn!! Hade så ont i huvudet igår efter att bara ha sovit 2 timmar.

Inte för att jag kunde somna så tidigt som jag hade planerat igår, blev uppe till 01.00 iallafall, mycket tankar som snurrade. Men istället så fick jag sova till 8.30 för mina snälla barn :D *glad mamma*


Gårdagen var otroligt jobbig och påfrestande för hela familjen.

Redan när allt började så hade jag det fruktansvärt svårt att hålla tårarna tillbaka, det var jobbigt att se ansikten man inte sett på otroligt länge. Men det värsta var att allt revs upp igen.. det ströddes salt i såren.

Men jag höll mig, varje gång tårarna var på väg så lyckades jag hålla tillbaka. Det var svårt, många gånger var jag nära att misslyckas.. men jag klarade det! Jag visste att jag måste vara stark, för skulle jag ge vika så skulle även Madde börja gråta.. Så jag bet ihop!  

Jag är så stolt över min lillasyster som var så vansinnigt stark igår.


Nu ska vi köra barnen på dagis.

Ha en fin dag :)



Av Malin Strömqvist - 29 maj 2011 23:30

Ja.. hur ska jag kunna somna?!


Imorgon är en väldigt viktig och stor dag för två av de människor jag älskar och värderar högst.

Det känns jobbigt och otroligt nervöst.

Jag har varit stressad och haft ont i magen hela dagen.. Urs vad jag mår dåligt av all nervositet!


Jag hade aldrig kunna klara av en sån här sak.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag är så vansinnigt tacksam över mina barns pappa. Jag hade antagligen gått under jorden om jag satt i min systers kläder. Hon är en otroligt stark och modig människa!

Jag hade dött om allt det här handlade om mina barn.


Ens barn är det man älskar mest av allt och det absolut bästa man har.

Och man leker absolut inte med deras framtid eller uppväxt... Jag tror och hoppas att alla där uppe är med oss imorgon!

För imorgon behöver vi all hjälp vi kan få <3


Jag önskar jag bara kunde somna.

Ska göra ytterligare ett tappert försök, men min hjärna går på högvarv och mitt hjärta slår så fort och hårt att de syns och hörs..

Jag mår pyton!!!!!!!!!

Av Malin Strömqvist - 17 maj 2011 18:04

Har jag sagt att jag är stressad och har fullt upp hela tiden?

Antar det :P Jag har verkligen hur många bollar som helst i luften samtidigt.

Det är jobbigt eftersom man inte vill misslyckas med något av de man håller på med.. I dag har jag iallafall skrivit provet till Svenska A.

Nu har jag bara det muntliga kvar, sen kan Svenskan slänga sig i väggen :p


Idag har jag snabbstädat också!

Tvättat min super långa matta så nu är den ren och luktar gott!

Känns skönt!


Nu ska jag mysa lite med Saga.

Wilma har redan gått och lagt sig och Jocke kom nyss hem från sin cykeltur!

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 11 maj 2011 11:49

Hej! :)


Igår fyllde jag och mamma år :) Det var som vanligt bästa dagen på året ;)

Haha! Det är så roligt att fylla år :)

Först var jag och mamma i stan och shoppade loss ordentligt sen åkte vi och handlade och hämtade Duffy och åkte vidare upp på bryggis!

Där gjorde vi i ordning middan som så klart var tacos :D MUMS!

Vi satt ute i solen och tjuvrökte några cigaretter och surrade en massa :)

Sen kom Madde och Linda så då åkte vi och hämtade barnen på dagis! Dom var helt sjövild och lyckliga över ännu en födelsedag med kalas och tårta! :)

Jag fick jätte mycket fint igår och det tackar jag min underbara familj för <3


Annars så är det sig likt, bortsett från att Wilma blivit förkyld :( Stackarn!

Så länegsen hon var sjuk nu, så inatt fick hon sova inne hos mig och Jocke!

Jag och Linda var ute på och provade fiskelyckan igår kväll, så när jag kom hem och skulle lägga mig så låg Wilmis och kikade upp på mig :) Mysgumman!

Men hon är helt omöjlig att sova tillsammans med :P så en sömnlös natt för mig! Jocke sov väl inte heller så himla bra :P Wilma surrar och hon härjar och sen somnar hon och sen ska hon vända och vrida på sig och ligga upp o ner i sängen.. oj oj! Man är ju som ett nervvrak att hon skulle ramla ner! Så då sover man som en kratta :P Men huvudsaken lillgumman var nöjd :) Och det är ju hon då hon får lyxa till det och sova i storsängen! :P


Fullt upp nu med Matten, sista veckan med den kursen nu!

Underbart!! Sen har jag inte fått göra mitt slutprov i svenskan ännu, måste ligga på lite mer så dom bokar in mig snart!

Och nu måste jag ju även boka för Matten!.. och hoppas det går vägen :p

Svårt som fan!! Hatar verkligen matte..


Åsså har jag såklart fullt upp med massa annat.. oj oj!

Hoppas allt går vägen för mig bara :D

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 3 maj 2011 11:32

Hej :)

Nu håller jag på med skit matten, fattar ingenting som vanligt.

Madde kommer om en timme så då ska vi hjälpas åt.

Hatar verkligen Matte. Så mycket som man inte ens har nytta av sedan.

Man blir bra less.. Har fortfarande inte fått någon tid för slutprovet på svenskan heller.. känns drygt att man ska måsta göra både svenskan o matten samtidigt typ. Snart klar med matten också ju, och då ska de beställas tid för de slutprovet också.. suck! Sen så dricker jag såna här naturdiet så jag ska bli smal o fin :P Känns som om jag ska svälta ihäl :P Blir på vansinnigt dåligt humör av att bara dricka såna också, måste nog äta något annat iallafall, nått litet om de verkligen krisar :P Så man håller på att plugga och banta för fullt!


Har även ännu mer bollar i luften. oj oj! Fullt upp nu..

Skulle behöva städa o sola med.. Hur ska man hinna allt :P


Nej nu ska jag kolla igenom matten igen o kanske kanske om jag har tur så fattar jag något iallafall.. fram med matteboken!!

Hejsvejs!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards