Alla inlägg under juni 2010

Av Malin Strömqvist - 25 juni 2010 11:08

Tänkte bara skriva GLAD MIDSOMMAR till alla mina vänner :)


Min midsommar kommer att betså av städ och tvätt :P

Sen en snabbis hem till mamma o pappa o äta goo middag!

Sen skynda sig hem igen och fortsätta med städningen :p

Men det behövs, jag vill komma hem till ett skinande hem :)

Måste bädda rent också :)


Oj oj, fortsätta med att sortera kläder jag senare ska packa!!

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 24 juni 2010 20:44

Min rubrik fick bli en bit av en sångtext från Magnus Ugglas låt.

Men det stämmer, jag tror jag tvättat säkert 4 maskiner tvätt idag, sen plockar jag och städar överallt samtidigt :P

Diskar gör jag väl inte, men plockar ur o i diskmaskinen! :)

Oj oj vad man har det man gör alltså!

Imorgon ska vi äta middag hos mamma och pappa! :D

Det gör vi varje midsommar, hela stora familjen! :) Det är alltid lika underbart och alltid den bästa och godaste maten :)

Så jag längtar super mycket!! :D

Men det blir bara dit och äta sen vända och ner o packa o fortsätta städa och härja här hemma så det skiner när vi kommer hem från Öland.

Vill inte komma hem till obäddade sängar och en massa stök o dammråttor!

Nej urs och fy :P

Värre finns ju inte, man vill ju komma hem och tycka att det är fint och rent!


Ikväll ska Jocke och Pappa åka till stan och sätta på takboxar också!

Det blir super bra :) Slipper man fylla hela bilen med packning! :)

Toppen tycker jag! Takboxar är smarta saker det!!

Så halv tio ikväll skulle dom åka och göra det :)


Mina små flickor somnade tidigt ikväll, dom var super trötta!

Vi var som sagt på stan idag och köpte en ny bil, sen åkte vi runt lite på stan och skjutsade Madde att hämta en klänning hos Jossan.

Sen på systeme, och shit vad folk det var där alltså!

Oj oj, jag trodde aldrig vi skulle komma fram till kassan någon gång!


En av våra grannar ska iallafall se till att Deedee kommer in lite då o då och äter! Hon vill som sagt mest bara vara ute.

Ibland går hon in och sover en stund efter att hon har ätit :p

Men det är inte ofta, hon har ju fullt upp ute tycker hon!

Så det känns skönt att vår granne ställde upp och ordnade det :-)


Nu ska jag ta och fortsätta skriva upp alla saker jag måste ta med mig till Öland, eller jag.. menar vad VI måsta ta med oss till Öland :p

Man måste ju tänka åt så många nu!

Eller Jocke får väl tänka själv iallafall.. men jag vet ju att jag måste skriva upp alla saker jag kommer på åt honom som jag vet att man kommer glömma!

Så det är egentligen att tänka åt 4 stycken!

Heerrre min jeee :P


Nu har jag inte tid längre!

Men ha en Trevlig Midsommar allihopa! :)

Kramar


  

Av Malin Strömqvist - 24 juni 2010 15:52

Turen har äntligen vänt! :D

Haha ja det känns som att man kan slappna av nu! :)

Inte helt, men nästan!


Idag har vi inte gjort mycket.

Jag har varit trött och sen så är man fortfarande lite täpt i näsan.

Hoppas det går över snart!

Sen så gjorde vi barnen klara och åkte in till stan och köpte oss en ny bil! :D

Haha, det känns verkligen super roligt!! 

Jocke fick välja bil :)

Så man har ju gjort honom nöjd också genom att låta han få bestämma lite! :P


Saga blev såklart stört förtjust i bilen :P

Hon tyckte den var sååå fin och en riktig nybil :) Roligt!

Jag vet inte vad det är för bil.

Men den är liten och grå.. den är fin och ny! :)

En Opel var det iallafall så mycket vet jag!!


Så idag har man bränt pengar kan jag lova!

Lugnt över 20tusen kr!! :) Men det var de värt!!


Nu ska jag ringa mamma och surra lite med henne! :)

Hejsvejs!!

Av Malin Strömqvist - 23 juni 2010 09:49

Godmorgon!

Nu har Jocke åkt, han har ju det han står i! :)

Jag och Saga sitter i soffan och lyssnar på musik!

Katy Perry feat. Snoop Dogg - California Girls!

Den är riktigt bra ju! :D Ju mer man lyssnar på den ju bättre blir den! :p

Kommer antagligen att bli största sommarplågan i år :)

Men den är ju kung!


Jag är svin trött, hoppas att min förkyldning inte blir värre än såhär också.

Jag skulle vilja somna igen :P Men det blir ju inge av det!

Mina barn är pigga! :)

Så det är bara att gnugga ögonen och skaka av sig tröttheten :P


Bara 2 dagar kvar till Öland.

Jag längtar mer än någonsin!! :D <3


Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 21 juni 2010 20:55

Morsning!

Jocke sitter och ser på Fotbolls VM.

Jag är less på fotboll nu!

Blir så jävla irriterad på alla dessa Stora muskulösa karlar/män som kastar sig i marken och bokstavligen låtsas göra illa sig :p

Det ser så fånigt ut, man ser ju att dom inte ens gör illa sig.

Och sen skuttar dom upp då dom fått sin frispark och fortsätter spela..

Vissa låtsas fortfarande ha ont ändå, bara för att se ut som matchens hjälte :p

Haha, nej nu är jag negativ, men jag menar dom skulle inte klara sig en sekund i en hockyrink, eller en kväll på impuls i sollefteå :p haha!

Skoja bara!

Men dom ser så otroligt löjliga ut när dom kastar sig på marken och tar överallt på sig själv som att dom blivit totalt manglade när dom bara snubblat på fotbollen eller något dylikt :p


Så jag vill inte se nån fotboll när det bara är fjollor som spelar! :p

Jag ska istället se på min film.

Jag har tagit hem en hundfilm som min Linda tipsat mig att se!

Den ska tydligen vara helt underbar, så jag måste se den!

Funderar på att ta mig en snabb-dusch innan..

Men jag vet inte om jag orkar?

Latheten själv :)


Nej nu måste jag se film eller duscha!

Fresten så är jag så duktig, röker nästan ingenting längre!

Kors i taket!!

Vet inte själv hur jag lyckas, men jag anstränger mig verkligen!

Ibland klarar jag inte att hålla mig, då bara måste jag!

Men det blir bara någon om dagen, men dessvärre så snusar jag som en blådåre.. men det är nog mer hälsosamt ändå!

Jag känner mig stolt över mig själv!

Trodde aldrig jag skulle klara detta.

Från att röka minst ett paket om dagen, till nästan inget cigarett alls.

Ja man kan inte vara annat än stolt!

Och det är dessutom SOMMAR!

Då är man van att inte göra annat än att sitta ute på altan o röka! :p

Haha, nej men det är ok med snus också! Jag är nöjd med mig själv :)


Ciao ciao!

Jocke ska köra röjsåg hela dagen imorgon!

Han är duktig min man, jag är så stolt över honom också! :)

Han har lösningar på alla problem! <3

Av Malin Strömqvist - 21 juni 2010 15:38

Helloo heey!


Åh nu är det bara 4 dagar kvar tills vi åker till Öland!

GUD VAD JAG LÄNGTAR!!

Det känns helt overkligt eftersom vi inte varit där på så otroligt länge :p

Äntligen säger jag bara :D


Måste börja packa snart, och inhandla allt vi måste ha med oss!

Oj, det är egentligen ganska mycket att göra innan man ska på semester!

Jag måste ordna kattvakt till Dee dee också!

Men vem?!

Hon är ju så speciell, och vill ju helst bara vara ute.

Jag måste iallafall ha någon som åker hit varje morgon och släpper in henne så hon får äta lite och sen släpper ut henne igen efter hon ätit klart.

För hon vill ju inte vara inne, hon avlider ju om hon skulle behöva använda kattlådan! :P det tycker hon är riktigt äckligt!

 Hon är ju en riktig utekatt som inte alls har tid att sitta inne.

Hon har bara bråttom in för att äta o sen ska hon ut o ränna igen!


Ja en kattvakt sökes iallafall!

Kanske jag ska fråga någon av grannarna!?


Wilma har feber idag också, stackarn :' (

Men hon bryr sig inte, hon är glad hela tiden!

Men hon är lite tröttare bara, så jag har lagt henne så hon får sova en stund extra nu, det behöver hon!!

Saga är pigg och busig som vanligt :P hon håller på att raka mina armar säger hon medans hon gnuggar en tutte jätte hårt på min överarm..

Det gör faktiskt ganska ont efter ett tag :P

Så hon låter mig vila lite då o då!

Snorisen :P Hon undrar varför jag aldrig rakar mina armar?!

Det är ju faktist hår på dom säger hon :P haha!

Hon tycker att jag ska raka armarna istället för benen.

Haha, skulle inte tro det  va :P då slutar det med att man får världens grövsta hårstrån på armarna och benen blir ludna! :P

Ne ne, Saga har ingen erfarenhet av sånt här ännu!

Det hör ju jag de :P


Nu ska jag vara mer social mot henne innan hon blir sur :)

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 20 juni 2010 18:01

Yooo!

Idag är jag trött..

Inte så konstigt, jag trodde jag gick o la mig i tid vid strax efter 23.00

Men jag kunde inte somna förän efter 00.00 någongång.

Slutade iallafall att kolla på klockan då :p

Wilma sov bra och det gjorde även Nova och Saga!

Men strax efter 05.00 i morse så kom Saga in till mig och smög :p

Så söt var hon :p Och hon kunde ju ABSOOLUT INNNNNTE somna om.

För att Nova låg faktiskt inne i hennes rum och sov!

Så vi var tvungna att ligga vaken och vänta på att hon skulle vakna!

Strax efter 06.00 så kom Nova in smygandes!

Då var sken hon som en sol för att hon hade ju fått sova över hos oss! :P

Det var roligt, hon sa:

 "Jaa, nu är ju faktiskt jag också sugen på att ligga i storsängen"

Så där låg vi alla 5 och myste! :) Wilma drack välling.

Hon kändes varm o jag hämtade tempen, hon hade lite feber!

Men jag vet inte om hon är sjuk, tror det kanske kan vara hennes nya framtänder som kommit fram nu i veckan!?

Då kan småttingar få feber sägs det ju.. men Saga hade aldrig det och Wilma har inte haft det på sina två första.

Men det är säkert det, för hon har ingen snuva eller nått.


Så idag har vi bara myst.

Mamma kom efter hon slutat jobba o hämtade Saga o Nova.

Hon stannade en stund o visade sina nya snygga jeans o surrade med oss!

Men Saga o Nova hade bråttom o stressade henne bara för att jag råkat föreslå att "momma" skulle baka ny moddalera med dom! :p haha!

Så hon har fått bakat med dom :D Så dom är nog jätte nöjda o glada :p


Så jag har inte sovit mycket inatt och inte idag heller.

Fast jag hade tänkt det.

Jag har storstädat idag! :) Så jag känner mig ändå nöjd med dagen!

Wilma är mysig och vill kramas o vara nära hela tiden.

Stackars min lilla lilla flicka som har feber :(


Jocke är hos mamma o pappa och hämtar Saga.

Hon har varit där tills nu!

Eller han åkte väl för typ en timme sen snart.

Han fastnar ju alltid där! Och åker dit hela tiden :P men bara han o Saga!

Jag och Wilma får aldrig följa med.

Han åker så fort Wilma somnat efter lunchen. :P

 Börjar undra om han gör det med avsikt :P

Haha, men han får väl njuta av min underbara familj han också! :D <3


Nu ska jag ta och mysa lite med min lilla sötWilmi!! <3

Och invänta min efterlängtade Sagis!!  <3 

Av Malin Strömqvist - 19 juni 2010 21:38

Glömde ju berätta att jag gift mig idag!

Så nu behöver man inte göra det nå mer då ;)

Haha!


Jag och Linda blev så inne i Kronprinsessan och Daniels bröllop så vi gjorde mig till en riktig brud också! :)

Det var roligt, så man kan nästan säga att jag är gift!

Eftersom jag fick se ut som en riktig BRUD! :)

Jocke såg mig och tyckte att jag var vacker!

Han ville gifta sig med mig mer än någonsin ;P


Här är lite bilder från "The wedding" :)

Jag och Linda hade roligt iallafall! :P



                                    



Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards