Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Ekonomiassistent

Av Malin Strömqvist - 16 januari 2013 14:14

Idag fick jag antagningsbesked. Kom in på ekonomiassistent utbildningen! 

Känns faktiskt skönt, det är de sista jag behöver å sen är jag äntligen klar med detta :) Skönt med en inriktning också, istället för att sitta och söka strö-ämnen tills det inte finns nå mer att söka typ :P 

Så det känns faktiskt jätte bra. 

Nu behöver jag bara få bort mina två sista prov också, Affärs juridik och privat juridik.

Jobbiga och omfattande ämnen att förbereda sig för. Men jag antar att det ska gå det också, som med allt annat. Ska bli så skönt att få göra bort dom, så jag verkligen är tillbaka på banan! 

Å kan koncentrera mig på slutspurten :) Känns toppen att det är så kort tid kvar som återstår. I Mars har jag hållt på med detta i 2 år. Overkligt, men sant! Så jag kan lova att det känns härligt att bara ha 25 veckor kvar :) Och det känns samtigt kul att jag ska läsa ett kurspaket, med en inriktning! Då kanske saker å ting börjar bli lite intressant igen! 


I morse gick det jätte bra att lämna barnen på dagis, Wilma blev inte alls ledsen! 

Hade verkligen en helt annat känsla när jag gick ut från skolan. Jag kände lättnad! Annars brukar hon bli jätte ledsen, hon gråter å ropar efter mig. Hon säger ofta på kvällen att hon inte vill åka dit. Jag undrar egenligen varför det är så? Wilma började på dagis som en 11 månaders bebis :/ vid samma tillfälle så inskolades Saga som just fyllt tre år. För Saga går det jätte bra idag, hon älskar dagis, sina vänner och sina fröknar. Hon saknar dem när hon inte är där och längtar efter att få åka dit. För Wilma är det tvärtom, hon vill inte alls vara någon annan stanns än hemma med mig! Men jag vet ju att hon har det jätte bra där, och att hon själv tycker att det är jätte roligt när hon väl är där och jag har gått därifrån. Det är konstigt det där med dagis, alla barn är olika! Och jag tror Wilma har nog skapat ett beteende som hon har svårt att sluta med. För jag vet att hon har det bra när hon är där! Tycker bara det är lite konstigt att det inte är tvärtom. Känns som om det vore mer rimligt! Och om jag hade haft möjligheten med Wilma så hade jag gärna behållt henne hemma längre, precis som jag gjorde med Saga.


Ja imorse gick det super bra att lämna Wilma iaf! :) Och det lever jag på just nu!

Hoppas det går lika bra imorgon <3 Man vill ju att barnen ska kunna slappna av och det gör ju så ont i hjärtat när dem gråter och ropar efter en... Men nu hoppas jag på att det har fått en vändning :)  


Sitter iaf å tänkte beställa lite studielitteratur.. alltid lika kul! 

Eller inte.. Är just nu uppe i över 3 tusen kr! :/ Suck.. Men jag får se det från den ljusa sidan, snart är jag klar! Jippi! :) 


Nu ska jag ta och gå ut med Busan och sen ska jag bara slappa med Affärs juridiken och Privat juridiken, innan jag hämtar mina små älsklingar :) 


Ha en fin dag! 


 

 
 
Petra Norström

Petra Norström

17 januari 2013 10:08

Hej ser du pluggar fortfarande oxå, men vilken chock då jag såg vad du köpte studentlitteratur för Finns det inte att låna på biblioteket eller att de kan fjärrlåna hem dem? Tänkte jag lånar nästan alla böcker på bibblan eller så fjärrlånar de hem dem till mig.
Tips bara.
Hade bra Petra =)

http://petranorstrom.bloggplatsen.se

Malin Strömqvist

17 januari 2013 16:49

Hej! :) Jasså? Det hade jag ingen aning om. Men jag läser ju gymnasiekurser och dom har uppdaterat alla kurser och hela systemet, så ny studielitteratur har också tillkommit med de nya kurserna. :/ Jag är som sagt snart klar, så det känns skönt. Delade upp beställningen, så köpte bara 4 böcker nu :) Men 1500:- är fortfarande inte roligt, speciellt inte när man bara har studiebidrag! Tack så mycket för bra tips :)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Strömqvist - 12 november 2013 21:11


Sedan jag bloggade sist..   Men jag har allvarligt talat inte haft någon tid över. Jag slutade ju på Eon i Augusti och började studera lite.. Läste en kurs som heter Personlig Försäljning. Sedan har jag hunnit börja jobba som Säljansvarig för...

Av Malin Strömqvist - 25 april 2013 13:14

Shit vad jag pluggar och står i nu.. fullt upp! Ligger efter med Personaladministrationen och avbokade ett prov i Företagsekonomin som jag borde ha gjort igår.. Men jag kände mig totalt oförberedd! Då är det nästan lika bra att lämna det ogjort och v...

Av Malin Strömqvist - 1 april 2013 18:02

Gud vad jag saknar Saga!  Hon åkte till fjällen igår med mamma och pappa.. så jobbigt att vara ifrån henne!  Jag är ju van att alltid ha mina små tjejer runt om mig. Tur jag har Wilma hemma som leker för två just nu :)  Känner att jag bara vill...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 22:54

Idag efter dagis så var Saga jätte frusen.. hon gick omkring med sin favoritfilt vart hon än skulle och frös som bara den. Så när jag skulle lägga henne tog jag tempen, och självklart hade hon feber! Mitt stackars lilla hjärta <3 38,7 grader.. h...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 12:36

Äntligen får vi säga "Välkommen till världen" till Novas lillebror!  En väldigt stolt och lycklig nybliven storasyster ringde mig och berättade glatt den underbara nyheten! :)  Så underbart! Inga negativa människor och tankar kan slå ner mig nu, ...

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards