Alla inlägg under april 2010

Av Malin Strömqvist - 29 april 2010 12:15

Hej!

Inatt har jag drömt en sån hemsk dröm.

Förstår inte alls hur man kan få drömma så hemskt!

Aja, hur som helst så var det ju bara en dröm...


Är trött idag igen :p

Eftersom jag vaknat hundra åttio ggr av mardrömmar o sen somnat in i samma dröm igen!? Fattar inte att det ens går?

Men tydligen.. så typ kl 5.45 så gav jag upp..

Då struntade jag i att somna om, då hade jag vaknat 3 ggr..

Grymt less på den där skit drömmen som verkade förfölja mig!

Så jag låg o tittade på hela min sovande familj istället och inväntade att dom skulle börja vakna en efter en!


Sitter o ser på Våra bästa år nu.

Det är spännande!! Som vanligt :D haha!

Men ibland blir man lite less då saker o ting kan bli något utdraget :p

Men men, man blir ju som besatt av serien ändå :p

Har varit sen man var liten!! haha :)


Idag är jag grymt less på knarkare!

Varför knarkar så jävla många!!! ???

Fattar inte det, tycker folk är alldeles för otacksamma till livet!

Det är inte ens deras ensak, eftersom så många runt om dom blir lika och ibland mer drabbade en dom själv!


*(Så där ja, då fick jag spy ur mig det också)*

Haha :)

Av Malin Strömqvist - 28 april 2010 12:14

Idag har vi haft sovmorgon jag och mina små flickor :)

Wilma har nyss ätit en flaska välling till och Saga tog sig en banan till mellis!

Så nu sitter vi bara och myser.

Eller Saga härjar på lite här och Wilma sitter i gåstolen o försöker hänga på Saga :p Men det går inte så bra.

Hon är inte tillräckligt snabb i gåstolen än ;)

Men det kommer nog snart då hon kör rally här!!

Minns ju hur snabb Sagis blev i den :P haha!


Jocke jobbar.. det är tråkigt!

Längtar till helgen då han är ledig :)

Då ska vi bara mysa, och hitta på roliga saker!

*Hoppas på fint väder*

Jag vill fiska snart, håller på att bli galen av längtan!!

Det skulle vara så mysigt att fara ut och fiska!

Men man får väl vänta i en evighet till! :( Synd!


Jocke gjorde en dumhet igår.

Jag hade inte slagit in hans födelsedagspresent!

(Det visste han inte)

Men hur som helst, han letade efter den och ville tjuvkika!

Och han hittade den!

Jävla skitstövel :P vafan också!

Haha, så han såg att det var en skokartong..

Sen sprang han till mig och bekände att han varit dum.

Då lät jag honom öppna skokartongen och kolla på dom!

Svinet där :p haha!

Han blev iallafall överlycklig eftersom han önskat sig ett par skor länge nu.

Så det var ju roligt, huvudsaken han blev så glad som jag hoppats på :p


Han fick prova dom och gick omkring med dom hela kvällen igår.

Han älskar ju skor, det är de bästa han vet :p haha!

Han har sina kvinnliga sidor ;)

Jaja, han blev nöjd och lycklig och dom satt pefekt!

Och dom var faktist svin snygga!


På fredag ska nog Nova sova här.

Haha, jag råkade lova henne det igår :P

Så jag vet inte om det är så enkelt att ta tillbaka! :p

Som hon har tjatat, huuuuuur länge som helst!!

Hon har nästan frågat varje dag nu i flera veckor om hon inte kan få sova över hon oss :p haha! Sötnos!

Madde ska jobba på lördag morgon, och det ska resten av familjen också.

Förutom jag och Jocke!

Så Madde frågade igår om vi kunde passa henne några timmar på Lördagen.

Det blir ganska tidigt så då är det lika bra hon sover hos oss då sa jag :p

Det går nog bra :) Om inte Saga och Nova ska ligga och skratta o busa hela natten! Men det tror jag inte :)


Nu ska jag fortsätta att se Våra bästa år (Norska)

Sen ska jag göra lite lunch till Saga :)


Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 27 april 2010 10:34

Men shiiiet vad trött jag är idag!

Vaknade 08.25 av att Wilma ville ha välling!

Så det var bara kliva upp och ordna det.

Även att Saga vaknade i natt och ville sova i "stor sängen" tillsammans med mig och Jocke :) Mys gumman!

Men hon kunde inte somna om direkt.. hon låg och snurrade runt runt runt, hon gjorde inget väsen av sig.. men jag kan ju inte somna då jag vet att hon ligger och halv sover bara :p

Måste ju vänta tills hon somnat ordentligt innan jag får ro till att somna.

Ojoj .. så man låg vaken hur länge som helst kändes de som :p

Jag var så trött.. så det kändes som att jag var vaken hela natten fast det högst tog en timme innan hon somnade om ordentligt.

Aja, hur som helst så ville inte Wilma somna om efter vällingen o blöjbyte.

Så hon lyckades även väcka Saga! :p


Trött är jag, hade ju tänkt att somna om tillsammans med dom idag :p

Haha, men det kunde ju jag glömma!

Wilma hade andra planer!

Så nu sitter jag i soffan med Saga brevid mig och Wilma härjar på i sin gåstol.

Hon är duktig på att köra de :p

Haha, ser så roligt ut.

Och när jag går iväg till köket eller liknande så springer hon efter i den :p

Haha! Man blir så chockad då man vänder sig om och plötsligt står hon bakom en :P Gullunge! :)


Nej nu ska jag vara lite social med mina barn!

Göra i ordning en till flaska välling till Wilma som börjar bli lite sugen igen!

Sen ska jag mysa med Saga i soffan också.

Hon är lite trött ;) Men så går det när man vaknar på natten!

Hon gör det nästan aldrig, det händer ytterst sällan.

Och i vanlig ordning då hon kommer in till oss så somnar hon bara hon lägger sig på kudden, men inte inatt :p

Så jag förstår att hon är trött.. det är även jag! :)

Men det är bara bita ihop.


Nu ska jag underhålla mina små prinsessor!!

Bye bye!

Av Malin Strömqvist - 26 april 2010 12:48

Tjena mors!

Nu sitter man i soffan med sina små prinsessor runt sig!

Vi ser på Våra bästa år!

Igår var det underbart väder ute! :)

Vi satt ute hela dagen, jocke grillade korv till lunch.

Linda och jag blåste hur mycket såpbubblor som helst!

Wilma satt o fnittrade i vagnen åt oss!

Saga blåste också hur mycket som helst! :)

Sen kom Pappa och lämnade Nova till oss också så hon och Saga busade här ute som två toka! :) Sötnosarna!!


Vi har ätit middag hos mamma och pappa i fredags, lördags och söndags!

Goooood middag varje dag hela helgen!!

Så underbart!! :)

Igår gjorde Linda även efterrätt, friterade bananer, glass och sirap!

Så gott :D haha! Man är ju bortskämd av världens bästa familj!!


Synd att Hv 71 vann elitserien också!

Men men, dom spelade väl bättre!

Tråkigt bara, hade varit roligare om Djurgårn vann! :)


Nu ska jag fortsätta att glo på tvn o underhålla mina småttingar!!

PUSS HEJ!

Av Malin Strömqvist - 23 april 2010 11:46

Grattis till världens finaste pappa som fyller år idag <3

Ida gär det din dag pappa! :)


Jocke och Saga har åkt till "farmor och farfar"

Jocke skulle lämna tillbaka någon såg och en skruvdragare.

Han tog ledigt idag :)

Skönt :) Så mysigt att vakna och ligga o mysa i sängen alla 4 <3


Linda kom hit strax efter 9.00 i morse o surrade med oss o busade med barna!

Vi lyssnade på musik och kollade på snygga killar :P hahaha!

Det är faktist dessutom sant :p haha!

Man är ju lite wild and crazy!

Jocke sa att han tyckte Megan Fox var snygg... sen var han snabb att ta Saga o kuta ut i bilen och åka i väg till sina föräldrar :p hahaha!

Han var väl rädd att han skulle åka på en pärla ;) haha nejdå!

Jag och Linda tittade på bilder på henne också.

Jag visste inte riktigt vem det var :P Man är ju så dålig på namn.

Kan inte hjälpa det :P men jag tycker inte hon är så fin.

Men nu har jag kollat på lite andra bilder.. så jag medger.. hon såg väl bra ut då :p haha! Men så märkvärdig tyckte jag inte hon var!

Christina Aguilera är ju sjukt mycket snyggare :P haha!


Jaja, jag och Linda kollade iallafall på snygga killar och det var kul!!


Nu måste jag nog se på Våra bästa år!!

Det börjar alldeles snart på Norska!! :)

Wilmis sover ju så man får passa på ;)

Kanske tar mig en prommis upp på bryggis sen också!!!

PUSSSSSSSS!


2-2

Av Malin Strömqvist - 21 april 2010 22:46

Gud vad stressad jag blir av hockey asså!!

Har suttit och kliat mig över hela kroppen, bitit på naglarna och svurit!!

Haha.. Men DJURGÅRDEN vannn!!!!!

Jihooooooo!

Så glad jag blev alltså!! KUNG!!!

Kommer bli en jävligt späännande match imorgon igen!!!

Hoppas dom har bättre självförtroende imorgon så att dom vinner igen!!

I såfall kan det vara avgörande på Lördag!!!


 Oj oj!

Jag är helt upp i snurr nu alltså :) Vilket lyckorus jag fick!! :D

Annars så händer det inte mycket här hemma i soffan på östmansv!!

Barna mina sover sedan länge tillbaka och min man ligger här brevid mig och är också glad över Djurgårdens vinst!! :)


Linda och Emelie var inne här en sväng och surrade o lekte lite med mina älskade små flickor!! :)

Jocke har köpt Cheez balls, chokladkaka och coca som vi har fläskat i oss och hets ätit medans vi kollat på hockey! :p

Man är ju nyttig :P Eller inte!!

Men men.. gott var det ju medans det varade :)

Hälften är fortfarande kvar och lika bra är väl det :p

För nu orkar varken jag eller Jocke nå mer götta ikväll!!


Vi var ute på en liten prommis också ikväll innan hockeyn började.

Efter vi hade ätit middag så tyckte vi att det skulle vara skönt att ta oss en nypa frisk luft hela familjen :)

Så vi gick runt kvarteret och nere efter älven och surrade och busade med Saga :) Wilma den lilla tjuven tog ju o somnade till lite i vagnen!

Så vi hade fullt upp med att försöka hålla henne vaken också :p

Turades om att dra vagnen och peta på henne lite då o då så att hon inte skulle somna så djupt så hon skulle vara vaken sent ikväll :p

Men det gick bra :) Hon somnade strax efter 20.00 så det var ingen fara att hon tjuv slumrade ett litet tag :)


Ja ja.. det var alla mina nyheter för ikväll!

Idag har det inte hänt så mycket ändå!

Jag och Saga har varit ute lite här på gården också o lekt!!


Nu ska jag vara social med min älskling o se på lite tv innan jag somnar!

Är svajna trött idag!!

Vet inte vad det är? Så ikväll ska jag lägga mig tidigt :)

KRAAAAAAM! 


Av Malin Strömqvist - 21 april 2010 15:14

Less man blir alltså!!

När ska man få ha flyt då?????

SUCK!


Undra hur många som är less i den här stan nu?

Det är ju ganska många som förlorat jobbet idag..


Av Malin Strömqvist - 21 april 2010 10:43

Tjabbbaaahh!

Idag är man trött :p

Igår såg vi nya Wallander - Arvet

Jag tyckte den var bra :) Den var lite strulig.

Men den var så bra eftersom Isabelle och Pontus blev tillsammans :D

Tänk att man blir så lycklig när några påhittade roller i en film blir kära :p

Man får såna känslor! haha

Sjukt att man kan bli så glad för några på en films skull :p

Aja.. den var iallafall bra tycker jag!!

Längtar redan tills nästa film :D


Annars så har vi inte gjort så mycket här hemma!

Jocke hämtade Saga hos mamma o pappa igår efter han slutade jobbet eftersom mamma hade varit och kidnappat henne en stund :)

Han tog även med sig Nova hem.. hon vill ju alltid hit och hälsa på! :) Haha!

Så Jocke tar  nästan alltid med henne hem! :)

Vi lagade mat och åt middag sen spelade Jocke "hockey" med dom :p

Saga och Novas nya favorit lek! :p

Jocke har en bandyklubba och en liten mjuk boll som han säger att han ska skjuta på dom så dom kutar för brinnande livet och ska samtidigt försöka ta av honom bollen :p

Speciellt Nova är helt GALEN i att spela "hockey" hahaha :p

Hon skriker och blir helt tokig åt Jocke att dom måste spela hockey! :p

Saga tycker också att det är svin roligt med hockey :D

Men hon brukar oftast tycka det är mycket roligare när Nova också är med!


Så jag och Jocke har kommit på att vi måste köpa såna här mini bandyklubbor och några nya bollar :)

Så kan dom lära sig spela rikigt!

Självklart ett litet mål också! :)

Jockes bandyklubba är ju så otroligt lång :p haha!

Så det är ju så svårt för dom att skjuta med den!!


Annars så längtar jag som vanligt efter sommaren såklart!!

Gud vad underbar den här sommaren kommer bli!

Äntligen ska vi till ÖLAND!

Och det närmar sig med storm steg!!!

Jihooo.. finns det något bättre ställe att vara på? NEEEEEEJ!

Jag älskar Öland!

Och jag är så glad att Jocke och våra fina barn ska följa med och få uppleva det tillsammans med mig och resten min undebrara familj!!!

Vi ska ha världens bästa sommar!!

Vi åker redan dagen efter midsommar!! :) JAG LÄNGTAR!!!


På fredag fyller min fina pappa år också :D

Roligt!! Kanske ska på stan idag och kolla efter något fint till honom!!


Nu måste jag se veckans avsnitt av Andra Avenyn!!

Ciaaaaao!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards