Alla inlägg under februari 2010

Av Malin Strömqvist - 28 februari 2010 11:49

Jag har knappt sovit något inatt.

Pratade med mamma igår i telefon till ganska sent.

Vi pratade om allt möjligt, som vanligt :)

Men det behöver vi få göra!! <3


Sen hade Jocke tagit hem Luftslottet som sprängdes!

Gud vad bra den var, jag vägrade gå o lägga mig när jag visste att vi hade den filmen på datorn, så det var bara att koppla in tvn o ligga o se på den o käka lite gotta o chips o dip.

Filmen var inte slut förän vid 2.30 inatt, och sen vill ju såklart jycken ut o göra sina behov så hon kunde somna för natten :p

Jahapp, så man var inte i säng förän kanske kl. var 3.00 ?

Shiiiit, undra när jag sist var vaken så sent?


Man måste ju upp på morgonen med alla sina små trollungar!! :)


Igår var vi iallafall på Bryggis hos pappa.

Mamma jobbade ju natten så hon var inte hemma.

Åsså var vi på Mio och kollade på en ny soffa som jag föll pladask för.

Världens mysigaste soffa, jag skulle så hemskt gärna vilja ha den!

Gud vad underbart det vore!!

Men men, vi får väl se hur det blir med det :p

Men man kan ju alltid vilja ha mycket saker.

Det gör ju inget!! :p

Vi var iallafall hos pappa och käkade pizza med honom.

Det var gott :) Han är verkligen världens finaste pappa!! :)

Jocke kom därimot på att han skulle klättra upp på taket o skotta det!?

Pappa tyckte det var lite för varmt för det.. men Jocke gav sig inte.

Han tyckte att han hade kommit på en super bra idé.

Så kunde dom köra snöslungan efteråt så var allt det borta :p

Haha ja ja säger då det..

Det slutade med att pappa, jag och Linda bara stog och skrattade och skakade på huvudet till varandra :P

Jocke såg verkligen inte klok ut, han vågade knappt stiga av stegen..

Och han kröp omkring och skottade då fan inte med stor spadarna han hade med sig.. utan han kröp omkring och grävde med händerna innan han skyndade sig ner och erkände att det kanske var en lite dum idé trots allt :p

Haha, ja vi fick ju skratta åt han iallafall.


Vi var hos pappa till 18.30 kanske?

Jag städade upp lite i köket efter att Madde o Nova verkade ha haft nån oboý tävling? :p såg helt klart ut som det iallafall, svina!!

Dom hade iallafall inte städat upp efter sig.

Så jag städade undan i köket och alla leksaker som jag hittade o plockade i diskmaskinen o diskade lite för hand..

Sen gick jag ut med mamma o pappas hundar utom Jana.

Hon låg o sov bara.. och självklart fick jag ju ta ut Madde dumma och sjukt jobbiga hundar :p Dom får mig verkligen att älska och uppskatta min egen hund :P haha, det är helt vansinnigt hur jobbiga dom är :p

Så fruktansvärt intensiva så man får fan hjärnblödning på dom.


Sen åkte vi iallafall o handlade lite saker till mamma o körde dom till henne på jobbet, sen hem till Lena och Jens.

Där fick vi även tacos, GOTT!!

Haha, vilken jävla lyx lördag, först pizza och sen Tacos på kvällen.

Och efter tacosen bjöds det på lite gammaldags vanilj glass.

Och den är ju SUPER! :D

Sen åkte vi hem, eller Linda och Daniel åkte hem före oss.

Dom var ju också bjudna på middag.

Men vi satt och surrade o hade oss o sen åkte vi iallafall.

Tror kl. var runt 21.30 kanske?

Jag vet inte, men vi åkte hem o jag gjorde barnen klara för sängen o la dom sen.. dom båda var helt vansinnigt trött.. längesen dom blev uppe så sent.

Stackarna :p men dom hade ju haft de mysigt o roligt iallafall!


Nej nu måste jag äta någonting.

Har fortfarande inte ätit nått idag..suck!!

Man är ju inte klok egentligen, varken sover eller äter :p

Så nu jävlar ska jag fläska i mig o somna tidigt ikväll!!

Det behöver jag verkligen!!


Tjaa!!

Av Malin Strömqvist - 26 februari 2010 16:04

Jag har blivit vansinnigt förtjust i Melissa Horn

Jag tycker verkligen att hon har världens finaste texter!!


Ett smakprov:


"Vi tar en paus och lämnar rummet
O nu släpper du min hand
På varsin sida av vägen som en främling för varann
Jag vet precis vad du känner fast du aldrig sagt ett ord
Du har viljan att bli större, här är du redan stor"



Och en annan super bra låt!!


"Lät du henne komma närmare?
Var hon vackrare än mig?
Ja, det finns dagar då jag tänker mer på henne än 
på dig.
Jag går bredvid men halkar efter.
Jag orkar inte springa mer.
Försökt å visa dig med blicken, men det är inte mig du ser.
Den här platsen e nån annans, men jag måste hitta ut.
Hur ska man älska nån, som har älskat nån förrut?"


Jag tycker iallafall att Melissa Horn är svin bra!!!! :D

Lyssnar på henne hela dagarna.

Fast man vill ju såklart höra lite gladare musik i mellan åt också! :)


Nu ska jag börja plocka undan lite här hemma och sen börja med middan.

Ojoj, man har det man står i! :)

Av Malin Strömqvist - 26 februari 2010 13:06

Vafan våran boxer är ju helt störd!!

Trodde det var det ena kortet med alla kanaler det var fel på.

Så vi bytte till vårt andra igår.

Men nu när jag ska se på tv så funkar det fan inte?!

Jag blir så LESSSSSSSS!


Alla saker är det ju nå fel på.

Man blir då alltid besviken.

Nu längtar jag så mycket tills vi flyttar.. där behöver vi inte jävlas med boxern.

Där har vi Guldpaketet på alla tv vi har i hela lägenheten.

Så Skönt :)

Jag längtar så vansinnigt mycket nu!!

Det ska bli så otroligt skönt!! :)


Nu tänker jag försöka sova ner min lilla Wilma.

Och hålla min lilla Saga vaken :p

Man har ju det man står i!! :)

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 26 februari 2010 11:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin Strömqvist - 25 februari 2010 19:44

Idag har vi ätit pannkaka!

Gott gott gott :)

Jag fullkomligt älskar när dom är ljusa och alldeles varma! ;D

MUMS!


Sen har man stor städat idag.

Tog mig i kragen och orkade ändå! :p

Kände att det var på tiden och att de vore skönt att få det gjort.

Så man har dammsugat, skurat, dammtorkat, plockat i och ur diskmaskinen, diskat för hand, bäddad rent i sängen och stor städat i Sagis rum! :)


Så nu är det skinande rent här hemma! :)

Det känns så skönt när man har städat och bara kan sitta i soffan och känna att man inte alls har någonting att göra :p

Haha, eller ja ni.. sa jag ja!!

Haha, Wilma ligger ju här och bajsar på sig :p

Så nu blir det blöjbyte och sen en flaska välling till lill pluttan!

Saga har redan kvällsfikat och ligger nu o ska sussa! :)

Jocke skulle lägga henne!

Så vi får se om han också däckar där uppe nu då, som vanligt :p


Är den någon fler än jag som är grymt besviken på Sverige?

Hur kunde dom förlora matchen i morse!?!?!?!

Nu är dom ju ute ur OS!

Det sög ju, dom som skulle vinna så stort :p

Men det går ju inte att vinna när man bara står stilla och slöar!


Nej ni, nu väntar en flaska välling och ett blöjbyte :)

Yoooo!!

Av Malin Strömqvist - 25 februari 2010 14:36

Jävlar vad jag klämde mig i ytterdörren alltså..

Trodde jag skulle ramla ihop och dö..

Man har inte klämt fingrarna sen man var liten!

Och att det gjorde såhär ont kom jag då verkligen INTE ihåg att det gjorde.

Stackars alla barn som hela tiden klämmer sig överallt! :P

Huvva..

Jag kommer nog att få mig en blånagel...

Det var högra pekfingret och fy satan vad ont jag har nu! :p

Tror jag dör eller nått!

Så vansinnigt ont gör det, och sen är det en sån otäck känsla!

Hela fingertoppen är helt sten hård och det sticker i den hela tiden.

Fast det var typ 1 timme sen jag klämde mig.

Ja huvva, det var inge roligt att göra illa sig också!


Annars händer det inte så mycket här uppe hos oss.

Vi borde egentligen städa.. men orkar som inte! :p

Vi är omotiverade jag och Saga!

Vi längtar tills vi ska börja flytta.. men det är ju inte än..

En hel månad kvar, så börja packa kan vi ju göra iallafall! :)

Allt ska fan vara ned packat i lådor den här flytten.

Och kläder i sopsäckar!

Då går det undan!! :) Så det är bara att börja (säger ja till mig själv)

Haha, men jag känner mig lat och tråkig idag.

Trött och så har jag ju skadat mig!

Haha, man har det då inte lätt alltså.. att man alltid lyckas!!


Fortfarande inne på en ny soffa.. men har inte bestämt mig ännu.

Sen har jag kommit på en massa annat jag vill ha också.

("Bra att ha saker") haha, det gamla vanliga :P

Men det är iallafall saker jag vill ha, ny matta, köksbord, ny tvbänk, nytt tvrums bord, (helst allt i valnöt) såklart, dyrast är snyggast!

Det säger sig väl självt :p

Less på alla trista ikea möbler... valnöt vill jag ha!

Och helst bara MIO möbler! :) Finast, och återigen dyrast är snyggast.

Dessutom har Mio bäst kvalité på sina möbler.

Jämfört med Mios möbler så är bara Ikea shit.. :p

Nej nu är jag negativ, ikea har såklart också fina möbler.

Men det känns som bara rappel!

Dessutom har dom inte samma utbud som Mio!

Och självklart vill jag ha en till tv också! :p

Ju mindre pengar man har, desto mer saker vill man ha! :p

Mycket vill ha mer säger dom, men det tror jag inte.

FATTIG VILL HA ALLT!

Det tror jag mer på :p hahaha, inte för att jag är fattig men jag vill ha allt!

Måste köpa nya fräscha vita gardiner också till nya lägenheten.

Det kommer bli kanon fint alltså! :)


Nu ska jag ta och mysa vidare med mina små tjejer!! <3

Det bästa jag har, Saga och Wilma <3

Av Malin Strömqvist - 24 februari 2010 13:00

Heeey!


Jahapp, ja vad säger man?

Nu går allt åt rätt håll.. fick ett glädjande mejl från min hyresvärd.

Han skrev att våran lägenhet är uthyrd och den nya hyresgästens gamla lägenhet är också uthyrd..

Så vi ska vara utstädade, utflyttade och besiktat vår lägenhet samt lämnat tillbaka alla våra nycklar den 26/3

Gud, det låter inte som att det är snart.. men det är ju bara 1 månad dit.

Roligt :) Nu längtar jag jätte mycket!

Eftersom Jocke ringde och pratade med dom som bor i vår nya och dom kunde vara ute och klara tills den 26e :) Sen berättade dom att det är vissa saker som förbättras i den lägenheten också!

Känns ju suveränt! :)

Nu längtar jag som bara den!!!!!! :D Jippi!!


Nu har jag nyss ringt några viktiga samtal (idag igen)

Man har ju fullt upp, fast man bara sitter hemma! :p

Haha, även att jag sitter i Telias telefonkö också.

Härligt, ellet inte!

Haha, man hatar ju telefonkö.. sitter alltid i nån jävla kö o väntar på min tur..

Det är så drygt, det tar sån tid!

Fattar inte att dom inte kan ta in mer folk i deras kundtjänster?!

Sånt här blir man ju GALEN på...


Men jag är glad över allt de här med flytten!

Även att hyran blir lägre denna månad eftersom vi inte bor fulla månaden ut :)

Så det känns toppen!

Sen ska jag ringa vår nya hyresvärd o säga att vi måste ha lite nya tapeter nu då, det känns också toppen! :)

Men lägenheten är sååå fin så det är inget bråskande.

Men man vill ju ändå få det gjort liksom!

Jag känner mig även sur på Jocke för att han sålde vårt köksbord!

Det hade varit perfekt till den här nya lägenheten, med stort kök!!

Aja, det är väl inget att hänga läpp över.. men jag kan ändå inte låta bli.


Funderar också på att köpa en ny soffa!

Jag vill det sååå gärna!

Men man vill ju samtidigt inte förhasta sig i något..

Fast det känns som dumt att inte köpa en ny soffa på nå sätt..

Ja, ni!! Haha.. vilka bekymmer man har!

Det finns så mycket man vill ha hela tiden!?

 När ska detta ge sig?

Nu ska jag fortsätta att dregla över alla möbler jag vill ha.

Sen ska jag ringa mamma och surra lite! :)

Har redan skvallrat för pappa att vi snart flyttar!

Han blev såklart glad och tyckte det var jätte roligt :D <3

Så nu ska jag skvallra för mamma också, hon kommer nog också att bli minst lika glad :) Tihi!! <3


Hejsvejs!!

Av Malin Strömqvist - 23 februari 2010 12:19

Yooo!

Idag ska man ringa en massa viktiga samtal!

Jag hatar att sitta i telefonkö.. men måste man så måste man!

Dessutom tänkte jag ta mig ett deep talk med en när o kär!

Men inte än, det får vänta tills ikväll då hon är på jobbet nu.


Även att Jocke erbjudit mig en till karl i huset!

Haha, sjukt om jag ska ha två?

Men Jocke vill ju inte ha en till hund, och den här mannen har ju det!

Så den bor ju här också då..

Och klart jag är sugen på en till liten söt hund iallafall!!

Karlar i överflöd är ju bara överskattat!! haha :D

Ja vi får se hur det blir :p Jag vet inte ens om Jocke är seriös eller om han bara skojar med mig!! Man vet ju aldrig med Jockeponken! ;)


Nu måste man snart ut i kylan med jycken!!

Jobbigt och kallt!!

Pratade med mamma nyss i telen i 1 ½ timme.

Vi har alltid så mycket att prata om, tur jag har henne <3

Världens bästa mamma och bästa vän!! :)

Sen ringde jag Linda också hon satt och klippte sig hos Emelie.

Hon klippte av sig allt hår.

Så jag är rätt lycklig nu då.. att jag får ha näst längst hår i hela familjen!

Det betyder sååå mycket för mig ;) Haha!

Till skillnad från alla andra så sparar jag mitt hår nu..

Medans dom andra bara ansar och snaggar sig :p

Alla har kort hår nu, och ja börjar få långt.

Iallafall lite nedanför axlarna!

Feeeling gooood!! ;) Jag ska ha långt hår till sommaren!

Måste köpta blekning också då jag ska sattsa på riktigt askblont hår.

Riktigt riktigt askigt, snyggt askigt :)

Ja det är en liten idé jag haft ett tag nu.. sen ska jag även sola också!

Skulle ha gjort det igår egentligen, men man är ju lat!!

Så igår blev man inte brun o fin, men kanske ikväll?

Får se om man ids.. rätt som det är så ligger man ju bara i soffan med sina gosiga barn och myspyser!!  :) Can´t help it.

Det är ju mitt liv det, och jag fullkomligt ääääälskar det!! <3


Jönte skrev ett sms nyss också, att jag kunde komma om jag ville!

Och det vill jag ju såklart så barna får leka! :)

Roligt för småttingarna när dom kan leka, Saga älskar ju att få kompisar! :)

Wilma hon hänger mest med oss och surrar o ligger i soffan!!

Men jag måste komma på en bra lösning för min odåga till jycke..

Hon river ju ner alla blommor jag har i hela lägenheten.

Så jag vet inte vart jag ska stänga in henne!! haha :)

Skulle haft en bur, men jag har en som är lagom men den är i källarn.

Men jag måste ju ändå gå ut med henne så då kanske jag hämtar den på vägen!

Så kan hon sitta i den o käka på sitt ben medans barna o jag traskar över gatan!

Ja det blir nog bra de! :)


Nu ska jag ta o rasta hunden o leta bur!

Tjaaaaaah!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards