Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Malin Strömqvist - 9 februari 2010 19:34

Hej alla glada!!

Idag har jag inte haft någon huvudvärk alls!!

Så skönt!!

Det var nog för att idag har varit rättvisans dag! :D


Självklart så är det en jobbig sak att ändå bli glad för.

Men jag tänker inte sticka under stolen med att detta är en ENORM lättnad för så otroligt många människor!!!! :)


Igår så sprang jag över gatan till Johanna o Tindrah för att hämta gåstolen.

Wilma är ju så stor och lång nu så hon når ju nästan ner helt med fötterna till backen :) Hon ser så stor ut när hon sitter i den.

Har inte hunnit tage någon bild än, men det kommer :)

Hon tycker det är så roligt att sitta o spela på alla saker man kan trycka på!

Min lilla ärta ;) Så söt så!!

Tindrah var överförtjust att de var en bebis där :p

Hon kunde inte låta bli henne en sekund utan ville klämma och ta på Wilma hela tiden, hah :) Sen blev hon lite chockad när Wilma lät :p

Barn är så otroligt roliga alltså!!

Man kan inte göra annat än o skratta åt dom, alla reaktioner dom har!

Och allt dom filurar på :) haha!

Gud vilka härliga varelser små barn är alltså!! <3

Man blir så varm i hjärtat när man ser hur dom försöker uttrycka sig och vill så mycket :) Att skaffa barn är verkligen det bästa jag någonsin gjort!!


Iallafall så klättrade Tindris upp och ner för soffan hela tiden.

Och hon ville så gärna vara med när Wilma åt välling också :p

Så otroligt nyfiken att de fanns någon mer som var så liten där hemma!! :)



Idag har vi iallafall varit hos Lena och Elvira!

Linda övertalade mig att ta med mina småttingar och hunden o åka till Lena o Elvira :D Det var jätte mysigt!!

Jag var lite velig för att jag tycker det är så jobbigt att dra med sig hunden när man ska hem till någon, speciellt när det kryllar av småttingar!!

Men Linda tjatade på o till slut kunde jag inte stå imot ;)

Det var trevligt, vi käkade semlor, drack saft och åt massa godis!!

Surrade en hel del om allt mellan A-Ö också!


Sen när vi skulle åka hem så tyckte Lena och Saga att Saga skulle stanna kvar hos henne medans vi åkte till Långsele för o kolla på en lägenhet.

Så Sagis blev kvar och Jocke kom nyss in genom dörren med henne.

Haha, hon blev där länge.

Vi åkte först o skulle hämta henne men då talade hon om för Jocke att hon ville stanna kvar hos Lena o Jens längre för att hon ville faktist äta där :p

Så hon blev kvar tills nyss.. :)

Hon har haft det roligt säger hon o ätit god mat!


Lägenheten var rätt okej som vi tittade på.

Det var väl inte så fräscht i köket o badrummet, men det går ju att ordna.

Man får pyssla på lite eftersom och ha dit sina grejer så blir det ju fint :)

Tur man har mycket små saker överallt! :)


Vi tog med oss Wilma iallafall, tänkte först att mamma skulle ha hon.

Men det är ju inget problem att ta med sig henne, hon går ju inte precis någonstans :p haha!

Hon sitter ju bara o sussar i sin bilstol! :)


Ikväll ska vi se nya BECK :D

Men Jocke vet inte ens om det än ;) Jihooo..

Han kommer bli lyckligare än jag blev :D

Ska bli såååå roligt, så längesen man såg nån Beck film nu!!


Vägde även min hund, var en sväng förbi näbbar o klor.

Hon vägde 21.4 kg!

Så det var väl rätt okej, dom tyckte hon var rund o go ;)

Haha, och det är hon ju :)


Nej ni, nu måste jag ta itu med min BUS SAGA!!! :D

Hejsvejs!!!!


      

Av Malin Strömqvist - 9 februari 2010 12:38

Men inte tillräckligt spännande.. Jag och Linda kom nyss på en sak!

Suck, två veckor till kommer de att ta!!

Oj oj..


Annars så åker man till Långsele kl. 16.30 idag o ska kolla på lägenheter!

Roligt :) Det är alltid skoj att titta iallafall.

Hoppas det finns något som faller oss i smaken, som är  fint o mysigt! :)

Annars äre bara att vänta tills något dyker upp.

Vill inte bara ta första bästa heller.. tror jag!

Eller just nu vill jag köpa så mycket saker så jag borde ta första bästa :p

Haha, så vi får lite slantar i mellan :p


Aja, vi får se vad som händer idag.

Sen kanske Jocke tänker sälja vårt köksbord????

VANSINNIG!!

Jag vill inte att han ska göra det, jag tycker ju om de!!!

Det är ett jätte fint köksbord o vi har för litet kök nu för o använda det..

Men vi kankse får ett nytt kök som är bättre planerat så vi kan använda det igen!? Han tänker ju som en kratta..

Dessutom tänker han sälja det för 500:- haha!?

Det är ju skrattretande!!!

Vi betalade så otroligt mycket mer pengar för de, när vi köpte de! :p

Jävla skit huvve, han säljer allt vi har!

Nu får det vara nog, jag måste slå näven i bordet!!!!!

Han tycker att vi inte har plats eller användning för allt så han bara ratar..

Det driver mig till vansinne!!

Jag vägrar att vi säljer köksbordet!!

Jag måste säga det till homom på ett aggresivare sett tror jag..

Hann bara säga ALDRIG när han var hemma på lunch.

Men jag tror jag måste spöa han också kanke, så han ska fatta att jag verkligen menar allvar o vägrar sälja det.

Jag hade ju tänkt att vi skulle använda det igen och kööpa nya super snygga stolar till det bara!! Vore sjukt snyggt!!

Stolarna till är också fina, men jag vill ha det lite speciellare!!


Aja, nu ska jag ta o pussa på Saga lite <3

Wilmis ska jag sussa ner ;)

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards