Alla inlägg under juni 2012

Av Malin Strömqvist - 8 juni 2012 15:14

I morse åkte jag med barnen på dagis, sen vidare till Linda för att rasta hennes hundar, göra oss båda i ordning för att sedan åka in till stan, följa henne på banken, hämta ut värktabletter på apoteket, köpa målarfärg och föra över pengar. Sedan hem till henne för att rasta hundarna igen och sedan hem till mig själv och rasta min lilla Busan!

Pjuuuh! Nu känner jag mig helt färdig efter att ha satt mig ner och äntligen gjort klart den här veckans arbete i Etik och livsfrågor. Vilken pers!!

Mamma vill låna båda mina tjejer idag! Så jag och Westin verkar få ha fredagsmys själv?! Hur nu det ska gå..

Det har ju inte hänt på många år, undra hur rolig vår fredagskväll kommer bli? Antagligen för lugn så det går över till tristess! haha, eller så kanske det helt enkelt blir mysigt? Ja det blir intressant.


Har precis unnat mig en paus i mitt projektarbete som jag legat efter med.

Ska försöka få det klart, eller iallafall skriva så mycket jag hinner idag innan jag ska hämta mina prinsessor på dagis.

Hinner nog inte klart, men skulle vara skönt att få mycket gjort så jag iallafall känner att jag inte längre ligger efter. Hatar att ligga efter och sätter inte mig själv i den situationen speciellt ofta.. Men nu har det hänt, så nu är det bara att lägga på en jävla rem!

Känns skönt att ha betat av det mesta iallafall, inte långt kvar nu tills jag är tillbaka på banan!

Bara färdigställa projektarbetet nu, å sen är allt som det ska vara! :-)

Alla mina slutprov som jag stress-skrivit klart de senaste veckorna klarade jag bra.

Känns skönt att ha fått så mycket gjort på slutet! Men det har tagit mycket energi också!


Så härligt att det äntligen är sommar och helt underbart med fredag och helg! :)

Jag har haft en bra vecka och ser fram mot en mysig helg med förhoppningsvis bra väder, så man kan rensa lite ogräs och göra fint ute på gården! :-)

Hoppas alla får en fin helg! :)

Av Malin Strömqvist - 7 juni 2012 23:54

Jag önskar att alla människor fick de straff dem förtjänar.


Man kan känna igen sig så overkligt mycket i böcker man läser.

Ja, man kan till och med börja gråta bara man läser baksidan av en bok. Man känner förståelse och medlidande. Speciellt i verklighetsbaserade böcker. Jag har läst Maggan Graafs självbiografi - Det ska bli ett sant nöje att mörda dig och Unni Drougges självbiografi - Boven i mitt drama kallas kärlek.


Urs, jag borde inte läsa sånt. Funderar på att läsa en annan självbiografi som mamma håller på att läsa. Men jag mår så dåligt i hjärtat när jag läser sånt så jag vet fan inte om jag klarar det. Samtidigt så vill man läsa dem, för att se att allt blir bra i slutet! Det är de jag älskar med böcker, allt slutar ändå bra. Speciellt när en offentlig person skrivit dem. För man vet att dem mår bra och har det bra i dag, så då går det bra att läsa deras böcker om historier från händelser i deras tidigare liv.


Det är speciellt känsligt med mammas bok för jag har ingen aning om vem författaren är. Jag vet alltså inte om slutet kommer att vara lyckligt eller ej.


Jag hatar att läsa om när barn far illa pågrund av deras idiotiska mammors sjuka besatthet av sinnessjuka män!!


Men som sagt, när jag känner mig säker på att slutet blir lyckligt så tänds en gnista hopp i mitt hjärta. Det är lite därför man dras till såna böcker, för att få känna det där lilla ljuset som tänds.

(Oftast släcks det lika fort, men det är skönt å få se att under kan ske)


Jag önskar alla barn en trygg uppväxt i en stabil familj. Med eller utan biologiska föräldrar.  


Böcker kan verkligen få min hjärna att gå på högvarv.

Jag ligger efter i plugget, måste göra ett ryck snarast möjligt.. Blir tokig på mig själv!

Min skola och Csn har inte lärt sig kommunicera så jag måste göra de åt dem.. 

Linda har skadat sitt ben på en studsmatta, så mina två senaste dygn har jag varit anträffbar på akuten. Jag som hatar sjukhus, inte nog med det så fick hon en spruta i magen idag.. jag lämnade henne snabbt för att andas ur mig min rädsla, men då jag hörde hennes skrik så kände jag svimningskänslan komma smygandes, så jag fick springa tillbaka för att inte svimma i ett hörn på sjukhuset där ingen skulle hitta mig!

Det gick bra iallafall, jag svimmade inte och Linda hade inga frakturer. Men ett ledband som var åt helvete hade hon dragit på sig. Hon har fruktansvärt ont och jag lider med henne <3


Nu ska jag gå och lägga mig bredvid min fina och omtänksamma Jocke <3 Önskar att alla fick ha en lika bra sambo och pappa till sina barn som jag har! Han gör mig Stolt.

Peace out!

Av Malin Strömqvist - 4 juni 2012 12:40

Egentligen måste jag verkligen plugga. Den här veckan börjar jag en ny kurs, Etik och livsfrågor.

Men jag känner mig verkligen hur trött som helst.

Tror jag somnade efter två nångång inatt. Känns helt sjukt! Förut var jag aldrig vaken så länge, gick alltid å la mig i bra tid, men inte nu längre! Jag måste skärpa mig!

Igår kväll var jag med Cissi, vi såg BB finalen å rätt människa vann :-) Så bra alltså!!

Sen vid halv 23.30 så fick jag och Linda för oss att åka upp på remsle å gå in i skogen å kolla om vi fick se årets rävungar, för att bjuda dem lite valpfoder och varmkorv.. Fick inte se några rävar, istället tog vi med oss Emelie, vi åkte runt å letade rävungar, surrade och hade bara en mysig kväll i bilen. Åkte upp på hallsta och tjuvrökte och surrade mer.. som, back in the old days! :)


Jag har dessutom en grävling som bor här med mig. Är så less på den nu!

Vill inte heller att nån ska skjuta den, känns så hemskt! Tänk om det är en mamma som har massa barn.. nä urs! Ingen får skjuta den.. jag hoppas den flyttar självmant! :)

Jag får bara låta  bli att gå ut så mkt när skymningen faller, här om kvällen när jag skulle ut å kissa Busan så stog den å fån glodde på oss! Så jag å Busan vågade oss inte ut något! :P Det blev en snabbkissning alldeles nedanför dörren! Sen vare benen på ryggen uppför trappen å in i huset! :) Får helt enkelt låta bli att vara uppe så sent! Då verkar jag ju slippa se den! Jag knackade några gånger på fönstret, öppnade det och sa till den å gå... men den bara kollade upp på mig å undrade nog vad jag stod å gaffla i.. väldigt söt var den också på nära håll, och STOR! helvete vad stora dem är.. långa iallafall, säkert nästan 1m lång med den där söta svansen dem har! Nä den där stora söta och farliga saken håller vi oss undan ifrån! :) Känns som det är säkrast!


I morse vaknade Wilmis strax innan sju, vet inte om Jocke gått upp i sömnen imorse, han hade dragit upp persiennerna i sovrummet, lämnat väckarklockan på och glömt att han skulle lämna presentkort på fresks hemma. Så jag ringde å frågade varför han dragit upp persiennerna.. han verkade inte ens veta om att han gjort det.. haha! :) Wilma ville se på lejonkungen i min säng. Så jag klev upp och slog på den filmen till henne. Sen låg vi och myste tills Sagis kom in runt halv åtta och valde att se Lejonkungen 2. oj oj! Det blev alltså två filmer i morse.. Dagispersonalen måste tro att vi sover huuuur länge som helst på morgon! Men sanningen är den att vi myser hemskt mycket på morgonen och har det lugnt och skönt! :-) <3


Jag tycker att det är för underbart att jag har möjligheten att göra så på morgonen med mina barn.

Jag har inget jobb att passa, utan jag pluggar hemifrån, så jag kan unna barnen att vara hemma lite längre på morgonen och få lite kvalitéts tid med mig. Jag älskar det verkligen! :) Vi har det ju så mysigt!

Man får passa på när man har möjlighet till det. Men personalen på dagis tror nog att vi är några riktiga sömntutor! :)  


Nej nu ska jag ta och försöka plugga lite.

Jag som hade bestämt mig för att fortsätta måla i källaren.. Får göra det ikväll istället! :)

Hoppas alla har en fin dag!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards