Alla inlägg under juni 2011

Av Malin Strömqvist - 3 juni 2011 17:39

Äntligen är det fredag :)

Bästa dagen på veckan, och vi har nyss ätit pizza :)

Det satt helt perfekt efter den här dagen!

Vi har inte varit hemma något alls.

Vi klev upp i morse och bara slappade nån timme tills Linda kom hit och rökte o surrade lite snabbt med mig innan det bar iväg till Sundsvall för henne och mamma. Dom skulle shoppa :) Lyxarna!

Men vi gjorde ju det förra helgen ;P haha! Men det är så mysigt att bara gå runt i affärer och handla, skulle kunna göra det varje helg! ;)

Men det kan nog dom flesta tjejer, och killar med såklart.

 Inte för att jag har en speciellt shopping-tokig kille, haha men det finns väl andra som har :)


Sen så åkte vi iallafall till stan och gled omkring litegrann. Jag köpte en macka och barnen åt korv till lunch i en lekpark! :)

Sen släppte Jocke och flickorna av mig en sväng och dom får upp på volvo och härjade med pappa en sväng. Sen käkade dom glass och åkte vidare på en annan lekpark :) Så tjejerna har lekt ordentligt idag :D

Efter någon timme så hämtade dom mig och vi styrde kosan till Långsele!

Väl hemma så satte jag igång och storstädade, så nu luktar det gott här hemma, golven är rena och fina och mycket är tvättat. Har även bäddat rent i sängen! Känns ljuvligt!! :) Längtar tills ikväll då jag får krypa ner i min renbäddade säng! :D


Nu ska jag mysa med mina småttingar och Jocke litegrann :)

Ha en fin helg alla ni :)

Av Malin Strömqvist - 1 juni 2011 12:46

Ja som jag sagt tidigare så håller jag på med massa saker samtidigt.

Vissa dagar är värre än andra.. Idag är jag hemma med Saga som är förkyld och febrig. Så idag har jag inte massa saker att göra.

Jag skulle behöva städa, men det kan jag vänta med. Saga vill att vi bara ska mysa! Tur att jag och Madde pluggade klart allt för den här veckan igår.

Känns skönt, speciellt nu när Saga blev krasslig!

Igår fick jag ringa upp och boka av hela onsdagen som egentligen skulle bestått av massvis med annat plugg.. Men jag måste ta igen det!

Jocke är ledig från och med idag och börjar inte jobba igen förän på tisdag.

Det känns skönt, för då kanske jag kan åka och plugga lite på fredag också!

Jag behöver det, men ska försöka att ta igen litegrann idag hemifrån.

Saga kommer nog att somna snart, hon ligger så sött i soffan och ser på musspigg. Hon har tagit på sig sina finaste kläder och myst ner sig med sin favorit filt. Så gullig liten tjej jag har.

Hon vill alltid göra sig fin och ta på sig de finaste kläderna fast hon är hängig och bara ska vara hemma!


Ett problem har uppstått då vi egentligen ska på Cirkus ikväll.

Vi har redan lovat Saga och Nova att gå och Linda har ordnat biljetter.

Så jag vet inte hur vi ska göra. Jag vet att jag kommer krossa Sagis hjärta om jag säger att hon inte får gå. Hon var nog ledsen imorse då hon inte fick åka på Dagis och leka med favoriterna Nova och Tessan.

Så om hon är piggare ikväll så får hon åka på Cirkus ändå.

Blir det jobbigt för henne så åker vi hem på en gång!

Jag känner mig dum för jag vet inte vad jag ska göra, men jag känner mig som världens sämsta mamma om jag bara säger nej också.

Både Saga och Nova har ju längtat efter Cirkusen.. Måste fundera vidare och ringa och fundera med Jocke också!


Jag väntar på massa saker nu i Juni.. Det finns några viktiga datum som många i min familj väntar på med förväntan och nervositet.

Men jag hoppas att allt kommer gå bra! Jag känner mig ganska säker. Men vem vågar vara för säker? Det ska man aldrig vara.


Nu ska jag ta och ringa världens finaste pojkvän!!!!!! <3

Har jag någonsin sagt att jag har världens bästa kille?!

Det har jag <3

Av Malin Strömqvist - 1 juni 2011 11:03

Hej hopp! :D

Tänk att från och med idag är det SOMMAR! :D

Jippi! Äntligen är den här! :)

Snart öppnar Risön och då kan vi åka dit och bada lite med småttingarna!

Så himla härligt :)


Saga åkte på feber igår, hon har hostat några nätter åsså igår kom febern då.

Så synd om henne! :( Hon har haft det jobbigt inatt, så det har blivit lite sömn för mig och Sagis! Men det tar vi igen ikväll! :)


Igår kom Linda hit och hade med sig super god efterrätt som hon gjort!

Gosnuttan min som tar med sig hit till mig också :D

Så förbaskat gott alltså! Hon är en stjärna i köket, min Linda!!

Önskar jag hade henne som inneboende :) <3


Madde och Nova kom hit i morse och hämtade Wilma så iallafall hon fick åka på Dagis! :) så snällt!! <3

Imorgon är det ju röddag och på fredag tog vi ledigt till barnen eftersom det är klämdag, så nu har dom långhelg små tjejerna! :)


Nu ska jag sätta mig och kolla på h&m´s hemsida om dom har nå fina, små sommarkläder till mina brudar! :)


Ha en fin dag!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards