Alla inlägg under februari 2011

Bio

Av Malin Strömqvist - 21 februari 2011 12:27

Hej!

Igår var jag på Bio med Lena, Madde och Pär.

Långsele Bio såklart :) Bästa bion!

Svinalängorna, den var bra.. men fruktansvärt jobbig att se på.

Huvva, man mår så dåligt av såna filmer.. den var verkligen gripande!

Handlade om en missbrukar familj som man fick följa.

Önskar att inga barn behövde utsättas för dylikt!

Men sorgligt nog så händer sånt där hela tiden :'( man satt med tårar i ögonen genom hela filmen. Jobbig, gripande men ändå se värd film!


Idag har Wilma klämt sin tumme!

Som tur är inte den tumme som hon suger på.

Så synd om mitt lilla hjärta! :( Men hon blev glad då hon fick ett plåster.

Nu sover hon lunch och mår gott.

Jag är svin trött idag, har sovit som en kratta inatt.

Saga kom in till vår säng runt 2 inatt o då vaknade jag till.

Sen hade hon svårt att somna om pga. denna dumma förkyldning :/

Så jag somna o vakna om vart annat hela natten.

Så idag är man slut som artist!

Ikväll ska jag somna tidigt :)


Nu ska jag mysa med lilla Saga.

Ha en bra dag :)

Av Malin Strömqvist - 20 februari 2011 12:08

Jahapp..

Då var det dags för förkyldning här hemma IGEN då...

SUCK!

Wilma åkte på det först.

Jag och Wilma som nyss varit förkylda! :(

Men det blir ju lätt så då dom inte varit på dagis på länge och sen börjar dom, då är det såklart det blir förkyldningar.

Så hon åkte på det först iallafall, sen Jocke sen jag o nu Saga.

Wilma är iallafall bara lite snuvig nu.

Jag, Saga o Jocke är rå förkylda!

Men det går ju över som tur är :P

Hoppas vi slipper vara förkyld nå mer i vår nu då!

Jag brukar alltid bli förkyld under våren, så jag hoppas jag slipper vara förkyld då eftersom jag är det nu. :)


Jocke är hos pappa som vanligt :P

Så jag o Saga sitter och degar med hennes deg :)

Wilmisan sover lunch hon! :)


Nu ska jag fortsätta dega med Sagis!

Ha en bra söndag :)

Av Malin Strömqvist - 16 februari 2011 17:51

Idag har Jocke varit i Sundsvall.

Han har hämtat firmabilen, telefon, dator, möbler m.m

Nu är han tillbaka på Canon igen.

Det känns bra för honom nu, så jag hoppas att allt går bra! :)

Han har åkt ner till kontoret i stan o ska tömma bilen på möbler.

Han verkar glad och peppad, det är roligt att se honom nöjd :-)


Jag och flickorna har inte gjort mycket idag.

Tagit det så lugnt som möjligt.

Jag är utvilad, har sovit som en stock inatt.

Pappa ringde och väckte mig imorse, han fick för sig att jag hade ringt honom.

Men de var han som hade kommit åt nån knapp på sin nya Iphone.

Så han såg bara fel, men ringde o väckte mig :P Men jag var pigg, låg kvar i sängen o väntade på att mina små tjejer skulle vakna :)

Kändes skönt att ändå vakna så pass tidigt o vara pigg.

Härliga tider :) Ska försöka somna tidigt varje kväll.. men det brukar ju gå åt skogen då man ständigt fastnar framför tvn :P


Nu har såklart Wilma dragit på sig nån förkyldning :(

Tråkigt.. men hon har ingen feber längre iallafall! Skönt :)

Saga har bara nyst lite, inget annat.

Jag känner mig relativt pigg jag, lite halsont men bara ytterst.. och de är om jag verkligen känner efter!

Jocke klarar sig som vanligt inte, han är super snorig han också!

Som vanligt så åker han på allt som Wilma åker på! :P

Skönt att hon börjar bli pigg iallafall och Saga o jag verkar klara oss också!

Än så länge, hoppas det håller sig så! :)

Vi vill vara friska och vi vill ha riktig Vår så vi kan vara ute heela tiden! :)

Saga säger hela tiden att hon vill skotta bort all snö o ta fram poolen!

Men det är nog ett tag kvar dit! ;)


Jag ska ljusa upp mitt hår iallafall.

Men jag måste först ha pengar!

Tur att det inte är länge kvar tills den 25e :)

Längtar! :) Nu är jag less på att vara mörkhårig..

Har fått för mig att jag ska ha super ljusbrunt! Det blir nog fint! :)


Saga har fått för sig att hon ska klippa av sig sitt fina hår! :p

Haha, ALDRIG!  :-)

Men jag har klippt henne litegrann idag, bara för att få tyst på hon för en liten stund ;) Hon tjatade om att ha lika frisyr som Wilma?! Haha :)

Hon är rolig hon :) dom har ju samma frisyr o lika hår.

Bara de att Wilmas är lite kortare :-)


Linda och hennes valp har varit här idag o hälsat på!

Jag vill också ha en liten hund.

Men bara en liten hårig sak som hela familjen kan ha glädje av! :)

Saga är så rolig, hon kallar Lindas hund för hundvalp hela tiden.

"Kom, hundvalp, Titta hundvalp, Vad tokig du är hundvalp, Sitt hundvalp"

Haha, det låter så jävla roligt :P

Men rätt som det är så säger hon ju Aika till henne också :)

Men hon säger fel så ofta o kallar henne hundvalp, det låter så roligt!


Saga blev super ledsen då Linda skulle åka.

Så hon grät en skvätt över det och då fick hon så klart följa Linda på affären.

Fick hem världens lyckligaste barn som hade handlat en stor kasse med mat till alla oss här hemma :P Hon är så rolig då hon handlar.

Linda låter henne ta allt hon vill också.

Så Linda får skylla sig själv om hon blir ruinerad :P

Hon hade köpt, falukorv, risifrutti, kaviar, mini morötter, glass, massvis med lättdrycker, och ja.. mycket mera som jag inte kommer ihåg :P


Nu ska jag ta och göra lite välling till lilla Wilma och sen lägga henne.

Hon är trött lillgummsan <3


Ha en fin kväll alla ni! :)

Av Malin Strömqvist - 13 februari 2011 13:21

Hej alla glada :)

Saga sov hos mamma o pappa igår.

Hon frågade så sött så mamma kunde inte motstå henne :P

Iallafall så var planen att Saga skulle komma hem, medans mamma for upp till stallet  och red en sväng.

Hon hade bestämt att hon skulle ta med sig en av mamma o pappas hundar hem medans mamma var i stallet :)

Men så blev det ju inte då :P Saga ombestämde sig plötsligt!

Hon skulle inte komma hem... haha! Snorunge :)

Så nu känner jag mig dissad.. Saga ville hellre stanna hemma med pappa o vänta på att mamma var i stallet! Så, så blev det då.


Mamma ska iallafall hämta mig och Wilma efter hon är klar i stallet.

Vi ska få äta middag hos dom idag!

Mysigt :)

Jocke jobbar länge :( Stackarn!

Men jag får kanske ta med mig en liten matlåda hem till honom, som han får äta ikväll då han kommer hem :) Då blir han nog glad!


Saga har blivit så duktig, hon går och lägger sig helt själv på kvällarna!

Självklart blir det lite bus, mys och slams innan det är dags att somna, men det gör ju ingenting! :) Hon är såååå duktig!

Hon pussas o kramas o säger godnatt tusen ggr och sen smyger hon in i sin säng o lägger sig o somnar ungefär vid halv åtta, åtta! :)

*Stolta föräldrar*

Saga är så mallig över att hon är så duktig, hon skrytar mycket för både Nova och Momma o mopparn ;) sötnosen!


Jag har det tråkigt här hemma nu.

Wilma sover fortfarande lunch, måste nog smyga in o plocka upp henne :p

Det är så tyst och ensamt, känner jag! :)


Nej, nu ska jag ta o väcka min lilla Wilmis!

Ha en fin Söndag! :)

Av Malin Strömqvist - 12 februari 2011 09:46

Haha jaa.. eller inte jag alltså! :)

Det är så klart Wilma som är morgonpigg!

Själv är jag fortfarande jätte trött.

Somnade sent igår, kunde inte slita mig från en spännande film!

Wilma var pigg som en lärka redan kl.7 det är ju inte likt henne! :P

Så nu börjar tröttheten att komma ikapp lillgumman!

Men hon ska få lunch runt 11 och sen bäddar jag ned henne en stund!

I vanlig ordning :)


Jocke började jobba kl: 7.30

Och slutar 20.15, men han kommer ju aldrig hem innan 20.30 hur som helst.

Tråkigt för oss när han jobbar så länge :P


Har ingen aning om vad dagen har att erbjuda heller.

Jag känner mig trött o orklös :P

Men det kanske vänder :)

Igår var Linda här med två av sina valpar.

Valpköparna kom hit och hämtade sina små sötnosar!

Alltid jobbigt med avsked :P Kan tänka mig att Linda tyckte det var värre än jag.. men dom som köpte valparna var verkligen super trevliga och allt kändes toppen :) Så valparna får det nog super bra! Inga tvivel :)


Saga la sig i soffan och slängde alla pengar Linda fick för valparna!

Hela 20tusen kr! Saga smed planer för vad hon skulle göra av alla pengar.

Sen åkte Linda hem strax innan åtta och då sprang Sagis in i soffan igen och utbrast "VAAAFAAN ÄR MINA TUSENLAPPAR!?!?!"

Haha, då vek jag mig av skratt :P Det var så oväntat :)


Nej nu ska jag ta o vara social mot mina barn, eller kanske säga till dom rättare sagt.. dom håller på att riva lägenheten :)

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 11 februari 2011 16:08

Hej!

Idag klev vi  upp strax innan åtta.

Wilma väckte mig och vi väckte Saga, sen väckte vi alla tre Jocke.

Somnade kanske vid 2 inatt..

Fy och urs vilken jobbig kväll och natt det var igår.:(

Hoppas aldrig någon fler jag håller så hårt om hjärtat behöver vara med om någon krock :( URS VAD HEMSKT!

Kunde knappt sova, sov som en kratta, vaknade om vart annat.. :/

Man hade varit så upp i varv, var nog därför.

I morse skjutsade Jocke flickorna på dagis och jag la mig o försökte somna om, det gick trögt! Men när jag äntligen lyckades så sov jag som en prinsessa till 12 då kom Jocke hem från stan och väckte mig med go fika från Shell :) Mums!

Han fick inte somna om stackarn, han satte sig o drack kaffe o läste tidningen sen for han till stan och tog kort till Sollefteåbladet.


Tjejerna har haft det jätte roligt på dagis idag :)

Dom är så duktiga <3

Vi hämtade dom vid 13.30 o sen for vi o köpte semlor som vi fikade i bilen.

Åkte ett varv runt Nyland/Nordsjö och kollade :) Alltid lika fint där!

Sen åkte vi hem och har stor städat tills nu!!

Åh så skönt med en helt städad lägenhet!! :)

Dammsugat, skurat, dammtorkat och tvättat,tumlat och vikt ett ton tvätt, tog även och torkade o städade ordentligt i badrummet.

Så nu känns det att de är fredag :D

Madde o hennes familj har åkt till Mora på skotertävling.

Hon har ont idag, men har sett fram imot den här resan så länge, så det var inget hon ville avboka! :) Hon har ont i nacken, ryggen, höften o benet är jätte blå och en jätte svullen hand! Men det är ju ändå lindrigt med tanke på vad dom varit med om.

Linda har också jätte ont idag.. nacken, benet, armen m.m :(

Stackars mina fina systrar!! <3

Norrmannen dom krockade med hade hört av sig idag iallafall.

Han ville veta hur dom mådde och om allt fortfarande var stabilt med dom.

Snällt och omtänksamt tycker jag :)

Han hade varit och tittat på mammas v70 idag i dagsljus och han sa att man aldrig kunnat tro att nån hade överlevt som suttit i den bilen, så hemsk såg den ut i ljuset! Huvva :( otäckt!!

Men dom hade som sagt änglavakt <3 och det tackar vi hjärtligt för <3


Nej nu ska jag ta och mysa med småttingarna och duka fram dagens middag!

Tacos, mums!! :)

Hej med er, ha en mysig fredag!

Det ska vi ha <3

Av Malin Strömqvist - 10 februari 2011 21:18

Fyfan vad jag skakar..

Jag hade just lagt Saga och lagt mig själv i sängen för att se på lite tv och då ringde mamma.. vi surrade som vanligt och mamma berättade att hon pratat med Madde o Linda för 30 minuter sen och dom då bara hade tre mil kvar tills dom var framme.

Dom hade åkt upp mot Hoting för att lämna tillbaka Olga till kvinnan som köpt henne av Madde.

Jocke ville för övrigt köra Madde så hon slapp köra själv.

Men Madde o Linda var så stressade så dom brände iväg själv.


Så här ligger man i sängen och pratar med mamma.

Men då ringer hennes mobil också så hon ber mig vänta för det var Linda som ringde.. och jag bara hör hur mamma skirker i ren panik

"VAAAAAAAAA HAR NI KROCKAT!!!!!!!!!!!???????"

*klick* så slängde hon på telefon till mig.

Så jag börja tok skrika åt Jocke att dom krockat!!

Mamma ringde mig o sa dom har krockat med en lastbil, dom bara skriker o grinar!! Så jag gallskriker så Saga flyger upp ur sängen och jag skriker åt Jocke att han måste åka till Hoting och se hur dom mår!

Så Jocke kastar sig ut i bilen, men jag sprang efter i bara strumpor och kramade om honom innan han åkte..

Han och Pappa är nu på väg i ilfart för att hämta Madde och Linda <3

Som verkligen har haft *änglavakt*

Madde hade inte fått stopp hon hade stått på bromsen och dom såg hur lastbilen närmade sig på Lindas sida.. och sen hade dom krockat och farit in under lastbilen och snurrat tusentals varv.

Bilen är i smulor och Madde har gråtit floder och bett mamma o pappa hundra ggr om förlåtelse för mammas nya bil.

Men vem fan bryr sig om biljäveln MADDE & LINDA!?!?!??!?!?!

Den får kosta ½ mille om den vill men den är inte värt ett smack mot för er!!

Den får kosta en miljard den är ändå inte värd något!!!!!!

Som mamma o pappa sa, dom skiter i bilen, det är bara köpa en ny.

Men det går inte att köpa nya Madde och Linda! <3

Jag tackar verkligen alla där uppe i det blå för att dom skyddat Madde och Linda ikväll!! <3

Det hade kunnat sluta hur som helst.

Till och med Hunden som satt i bagaget klarade sig.

Och då hade ändå buren som hunden satt i gått i tusen delar.

Olga hade flugit fram i framsätet.

Linda hade ont i knäet och Madde i höften!!

Men det är bara de dom känner nu.. imorgon gör det nog ondare.

Tur att dom åkte in iallafall, Ambulansen har kommit och hämtat dom.

Undra vilken sjukhus dom hamnar på!?


Lastbilen dom krockade med hade förövrigt ett last med farligt gods..

Så nu har brandbilen ryckt in för det är stor risk att det blir explosion!!


Nej nu har man fått sig sitt livs chock idag då.

Jag tackar alla goda själar som vakat över Linda och Madde ikväll!! <3


Har grinat en skvätt, skakar fortfarande, har en stor klump i magen och fått legat med benen högt... svimnings känslor rusar igenom kroppen hela tiden.

Andnöd har jag också.. Huvva var detta kunnat sluta illa!!

Jag älskar min familj och skulle inte klara en dag utan dom <3

Mina fina systrar!!

Av Malin Strömqvist - 9 februari 2011 09:07

Hej alla glada! :)

Nu sitter jag här i min ensamhet o har tråkigt.

Jocke jobbar i vanlig ordning och små tjejerna är på dagis! :)

Dom är så duktiga båda två fast det var längesen dom var där och dom inte hunnit komma in i den rutinen ännu.

Men dom är så duktiga så jag blir så stolt! :D


I måndags var jag, Saga, Wilma och Mamma på sjukhuset.

Vi hade fått tid på barnmottagningen för att kolla upp en knöl som Wilmis haft på halsen sen hon var väldigt liten.

Skönt att ha kollat upp den, det gick jätte bra!

Jag fick verkligen träffa duktiga människor nere på röntgen.

Dom på barn blev jag inte riktigt klok på.. men vi diskuterade ett tag o till sist skrev dom en remiss och skickade ner oss på röntgen.

Där nere fick vi vänta i evigheter, men barnen lekte som toka och mamma underhöll både dom och mig när hon lattjade omkring med en rullstol :P haha!

*Glad att jag har en sån underbar mamma*

Inne på röntgen eller ultraljudet så träffade jag mycket bra människor.

Dom förklarade att det absolut inte var något farligt.. utan bara en lymfkörtel som satt där :) Pjuuuuuuh!

Sen åkte vi hem till mamma o pappa o blev bjudna på middag och hade mysigt :) Saga tjatade sig till att sova över så det fick hon göra :)


Igår var jag och Madde på Reveljen igen.

Vi gjorde klar våra ansökningar till att börja plugga och fyllde i papper till Csn som ska skickas in snarast :)

Så jag måste leta reda på ett kuvert, jag vet ju att vi har såna.. men vart?!

Haha, det är väl vad jag ska göra nu :)

Idag kl 11.00 ska vi träffa vår personliga coach och gå igenom lite med honom.


Nej nu ska jag leta kuvert!

Sen bär det av till stan med Madde och träffa coachen! :)

Hejsvejs!


    

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards