Alla inlägg under januari 2010

Av Malin Strömqvist - 31 januari 2010 19:42

Jocke och Saga var nyss ute i kylan o hoppade i snön :p

Dom hade med sig jycken också så den fick busa av sig en massa energi!

Skönt, då ligger hon som en snäll liten vovve resten av kvällen!!


Wilma och jag stannade inne i värmen o myste ner oss tills hon somnade sött :)

Ett tag iallafall, så fort Sagis kom in så vaknade hon såklart ;)

Hon måste ju vara med o vara på sin vakt om Stora syster hittar på nått roligt som hon kan skratta åt ;) Mina finaste tjejer!!


Jocke har åkt till sina föräldrar o skulle hämta nån borr..

Tydligen så ska en hylla upp nu också!

Haha, han har som vanligt en massa nya projekt på gång :)

Men han är duktig han, min fina älskling!! ;)


Ekke var och hälsade på oss i morse så Saga blev jätte glad över att någon kom o hälsade på oss när hon nästan nyss hade vaknat! :)

Det var trevligt, vi surrade o Jocke o Ekke drack kaffe o surrade jobb med mera.. Saga busade på en massa och surrade även hon.

Jag satt o lekte lite med Wilmis o matade henne medans hunden var helt tokig i Ekke och kunde inte släppa sina tänder ifrån hans händer :P

Hon har ju dummheter för sig att tugga på en när hon blir jätte jätte mysigt och glad.. jag är fortfarande arg på henne över soffan..

Lång sur som man är :p haha!

Men vad ska man göra då? Det finns inte mkt att göra åt det som hänt.

Köpa en ny soffa då man vinner på lotto ;) Håll tummarna för mig!!


Nej nu ska jag ta och se lite på tv och leka med Saga!

Sen blire kvälls fika och kvällsvälling och bumms i säng för mina små!

Hejsvejs!!

Av Malin Strömqvist - 29 januari 2010 22:13

Tjena!

Nu sover alla mina små älsklingar ;)

Jocke däckade i Sagas säng :p

Funderar på att gå upp o väcka honom snart då det börjar vara lite ensamt här nere nu.. mörkt och tomt!!


Ikväll har vi varit och tittat på ett hus i Forse!

Det var rätt okej, men jag vet inte om det blir för dyrt!!!

Vi får fundera lite mer och surra lite.. Har inte hunnit med det ännu.

Var in på Ica Remsle och handla lite små godis, Coca och chips :p

Så nu har man svulla i sig rätt ordentligt!! :)

Men det är väl lika bra det, smal o snygg är man ju redan :p hahaha!

Eller inte så smärt som man bör vara.. men ah man har ju som sagt utseénde med sig i alla lägen ;) haha!

 Men det är ju så mysigt o bara sitta o äta o ha det bra tillsammans med Sagis ;)

Och det är ju faktist fredag idag!!

Så man passar på då man inte får så dåligt samvete daaah!!


Nu har jag svin tråkigt eftersom Jocke bara ligger där uppe och sover.

När vi kom hem från Forse och affärn så bar vi upp Sagas säng och sänghimmel till vårt sovrum så man kan börja bre ut sig i sängen igen :p

Det blev så mysigt där uppe, och Saga blev lyckligare än på länge!!

Haha "ååååååååå mamma o pappa kolla var fiiiiiiiint"

Nu måste vi myyyyyyysa hela tiden säger hon :p

Så hon var heeel nöjd kan jag ju tala om! :)

Lillskruttan min :)

Wilmis somnade på två röda då jag ploppade ner henne i sin lilla säng!

Så duktiga och underbara barn jag har!!

Dom är de finaste som finns, helt klart.

Universums vackraste småttingar, det har jag!!!! :D

Dom gör mig så lycklig!!


Madde frågade om Novis kunde sova här inatt också.

Det vore ju mysigt och det var också därför Jocke kom på att han skulle upp med sagis säng med mera, han tänkte åka in o hämta upp henne då vi varit o kollat på huset i Forse.

Men jag har haft sån jävla huvudvärk hela dagen så jag tror huvudet mitt går i atomer snart, blir tokig!!

Men nu är det iallafall lite bättre :)

Så Novin får sussa hos oss en annan dag, det bli nog bra! :)

Nu när Jocke har förberett så mycket :p haha!


Annars har dagen inte bjudit på så mycket mer.

Det har varit en lugn dag framför tvn och mycket bråk med Försäkringskassan som bara jävlas med både mig och Jocke!!

Jocke hade varit hemma för vård av sjukt barn en dag i Dec då jag också var dålig, men han får inte ut någon ersättning för den dagen :p

Dom är helt skadade, eftersom jag var hemma :p Dom har aldrig retat mig så vansinnigt mycket som den här dagen!!!! GAAAH!

Skulle kunna spy på dom.. hm!

Även att dom sagt att jag skulle få förhöjd Föräldrapenning eftersom jag har barn så tätt ihop och har varit Arbetssökande så länge..

Men ah, jag hade ju ingen aning om nått sånt förns dom började gaffla i att jag egentligen skulle ha mera, o de ena med de tredje..

Så jag blev bara glad och undrade när dom skulle räkna om de, ja du ska få mer efter nyår.. då ska allt vara klart ...fick jag som svar!!

Jippi tänkte en annan och har ringt och tjatat och varit så uppspelt över detta.

Och idag fick jag avslag.. jag menar varför säger som ens något då?

Varför ska dom då säga till mig att jag är berättigad med pengar från första början!? Det sa dom redan i Juni då jag ringde in och skulle härja om att få igång föräldrapenningen igen tills jag skulle få Wilma!

Men ja, jag blir ju mer än galen på dom.

Och att dom inte betalar ut något till Jocke, hur mycket kan det handla om?

Kanske på sin höjd ens 500kr men dom är ju så snåla så det bara stinker om dom, jävla avskum.. dom blir minsann bara sämre och sämre!


Urs, nu blir jag på förjävla dåligt humör igen..

Bara jag börjar tänka på F-kassan!!

Nu ska jag väcka min Prins istället, så vi kan se någon bra film!!

PÖSS!

Av Malin Strömqvist - 29 januari 2010 16:08

Ja jag tror att jag ska tacka ja till ett jobb jag nyss blev erbjuden!

Det blir nog bra, men jag undrar hur mycket tid man kommer hinna lägga på det? Ju mer timmar desto mer pengar.

Det är bra och hemifrån och  jag har ingen chef, utan kommer att starta som ett eget företag, det blir perfekt!

Har nyss pratat med hon som vill värva mig, när hon började hade hon inte mer tid att lägga på den än 10timmar i veckan och då tjänade hon runt 10tusen innan skatt, det är ju en bra extra inkomst.

Sen har jag hört om fler som jobbar me de som heltidsjobb och tjänar jävla massa pengar, typ 35 - 70tusen :S sjukt mycket pengar i månaden :p

Men det är dom som jobbat med det i nått år och har en massa kunder och medarbetare som dom har provision på!

Ja vi får se, jag tycker det är bra som extra inkomst utöver föräldra penningen iallafall, så jag sitte o funderar på att börja!!

Ska bestämma mig tills på Söndag.


Så jag har några dagar på mig att fundera!

Nu måste jag verkligen göra ett ryck här hemma, har inte hunnit med mycket.

Och mat ska lagas, oj oj oj!!!

Hur ska detta sluta?

Ciiiao

Av Malin Strömqvist - 29 januari 2010 14:49


Egentligen så skulle jag ha behövt storstäda här hemma och dessutom har jag typ 30kg tvätt att vika fortfarande :p haha!

Kan ju inte påstå att jag ligger i precis...

Vika tvätt är ju ingen favorit heller, eller egentligen så har jag inget problem med det, men det är om de råkar vara 1 eller 2 maskiner.. men nu kanske det är 5 eller 6 maskiner tvätt som jag verkligen inte orkar ta itu med :p

Men jag erkänner attt det vore bra skööönnnnt att få det bortgjort innan helgen.. hmm!! Men orkar jag verkligen?

Skulle hellre ha städat undan här hemma så det är rent o fint :p

Men man är ju bra trött o lat idag känner jag.. kanske ska plocka lite iallafall!

Sen dra dammsugarn och kanske skura lite här hemma.

Fast jag gjorde det igår också, men inte för att jag kände för att städa utan för att hunden hade varit ensam hemma och klättrat uppe i köksfönstret, rivit ner alla mina köksblommor och bitit sönder dom... ARRRRRGHHHHHH :@

Kan jag lova att jag/Vi blev, nå jävulskt när vi kom hem och blev bemötta av blomgjort och delar av blommor i hela köket/hallen och halva tvrummet...

GALEN kände jag mig, ville skrika alla fula ord jag kunde.. men det kan man ju inte göra då man har Sagis o Wilmis som är brevid en :p

Så jag tänkte alla hemska tankar jag kunde tänka om hunden istället :p haha!

Men jag vet att det är för att katterna är inne samtidigt som hon och dom klättrar i fönstren som idioter :P

Så nja, man kan väl inte bara beskylla hunden då.. men men!!

Det var hon som fick vara illa omtyckt resten av kvällen :p


Desstuom var det inte bara vanlig torr blomjord som går att sopa och dammsuga upp, nej det var blöt blomjord som var överallt, dyngsur blomjord eftersom jag just vattnat blommorna.. så det gick varken att dammsuga eller sopa upp det... suck!!.

Så man fick ställa sig på alla fyra och torka upp det för hand med papper och trasor.. sen ta dammsugarn och skurhinken och göra de sista!!


Nu sitter man i telefonkö till F-kassan...

Har plats 1 nu.. så nu ska jag prata med dom!!!

Dom har äntligen fått fingrarna ur aset och gjort det dom skulle göra för länge sen, räknat om min föräldrapenning..

Äntligen, men jag fick inte veta något över telefonen :(

Suck! Måste vänta på ett brev i lådan, så nu måste man ner o kolla posten!

Hoppas det kommit!!

Och jag hoppas att det är ett glatt besked då, eftersom jag varit så förväntansfull och längtat så otroligt mycket efter det här.

Men vi får väl se!!

Man ska inte hoppas på för mycket vad gäller F-kassan har jag lärt mig.


Men nu ska jag ta och göra en flaska välling till min lilla plutt och sen hämta posten och kissa hunden!!

Seeyaa!!

Av Malin Strömqvist - 29 januari 2010 13:58

Tjena morsning!

Idag ska vi titta på ett hus i forse.

Det ska bli roligt, alltid skoj att titta iallafall! :)

Idag sov jag och barnen svin länge!!

Först vaknade vi kl.7.00 då Jockes jävla väckarklocka började ringa.

Så då var det bara ner, göra välling, morgonfika till Saga, hämta blöjor, fodra hunden och ut o rasta den, sen in och servera mina små damer frukost och morgonvälling!! :) Dom är ju utsvultna på morgonen! :P


Sen var vi vaken några timmar och surrade, myste, sjöng och lekte!

På morgonen så vill Saga alltid låtsas köra bil, tåg eller oftast BÅT! :P haha!

Så vi härjade på till morgonen ganska ordentligt!

Sen la jag Wilma för hon var så trött och hon somnade om på två röda sek..

Sen la jag mig ner i sängen brevid Saga och och vi myste jätte mycket.

Hon somnade om, och rätt som de var så sov jag med :p

Haha, Jocke kom hem på lunch strax innan 12.00 och väckte oss alla tre då :p

Han trodde vi hade bleve fullkomligt tokiga som bara sov! :)


Nu sitter man iallafall och är trött som en gris ändå :p

Sjukt att ju mer man sover ju tröttare blir man!!


Sen har jag även stött ihop med två problem!!!

Det ena rör inte mig själv på fläcken, men det stör mig och jag måste forska vidare lite i det och höra mig för litegrann så jag har lite underlag när jag väl ska ställa personen i fråga mot väggen!! HÖ HÖ!! ;)

Hoppas du tar åt dig min lilla höna.

Nej men ah, jag får se hur detta slutar.. blir lite orolig bara!!!


Det andra problemet är hemligt :P haha!

Eller problem o problem,, jag är väl mest bara knäpp kanske :P haha!

Nu ska jag ta o mysa lite med mina små älsklingar <3

Försöka få min lilla bebis att sova :)


I övrigt så vill jag ha sommar mer än någonsin!

Kylan gör mig bara på dåligt humör.

Men jag är så jävla lycklig över helg! :D Ska bara ha en myshelg med massa onyttigt och gott att äta :D Mmmmmmysa med mina älsklingar och deras underbara och fina pappa :D <3


Se så fort tiden går, att Saga har vuxit så mycket sen i somras?

Och man märker det inte ens?! :O

Vart tar tiden vägen??


Ciaaaaao

      

     

Av Malin Strömqvist - 27 januari 2010 18:44

Ja nu jävlar har man ätit så man nästan spricker :p

Haha, Saga åt också som en galning!!

Det är bra det, hon kommer nog bara vara vaken en timme till ungefär!

Hon är så trött så :p

Men det är bra att hon börjar lägga sig någon timme tidigare än vanligt :)

Skönt, Wilma somnar ju också i tid jämt!!

Bra när man kan lägga båda samtidigt då dom promt ska sova i samma rum :p


Nu väntar jag på att älsklingen ska komma in snart.

Han har varit ute på en prommis med hunden!

Ina är verkligen helt galen i snön.

Nu när det stormar på också, hon får världens fnatt och blir helt CRAZY!!


Nu ska jag ta och mysa med mina småttingar! <3

Hejsvejs!

Mat

Av Malin Strömqvist - 27 januari 2010 16:20

Nu ska jag se veckans avsnitt av  Andra avenyn!!

 jipppiii :D :D

Jag älskar verkligen den serien!! :D Finns ingen bättre :)

Seriöst, jag är helt besatt!!


Sen ska jag iallafall laga lite mat, Spagetti och köttfärssås!!

Hade redan börjat med maten om det inte vore för att de fattas lite prylar för att få till den perfekta köttfärssåsen ;) haha!

Men Jocke slutar nu kl. 16.30 så då skulle han köpa med sig de som fattades när han ändå åkte förbi affärn! :) BRA!!



Sen ska ni få se en bild på mitt nya hår!!

Helt sjukt att det blev så ljust efter en slingning :p haha!


  


Lite suddigt, men vem bryr sig :P haha!

Ni ser ju hur ljust det blev iallafall efter bara en gång! :)

Av Malin Strömqvist - 27 januari 2010 12:58

Varför knarkar alla jävla ungar i den här stan?

Hela stan är fylld med knarkare.

När man själv var liten eller runt tonåren så var en högsta önskan inför helgen att man hittade någon som kunde gå på systeme åt en..

Så man slapp dricka "HB" haha.. men vad nudå??

Nu springer alla jävla ungar runt och försöker fixa knark!?

Ah, jag blir inte klok på detta jävla knarkande som alla tycks hålla på mig.

Urs, skabbiga människor det finns!!


Jag skriver inte det här av någon speciell annledning, utan bara för att jag och mamma började diskutera detta igår och därför kände jag bara för att skriva att jag tycker det är sjukt, sjukt att folk vill förstöra både sitt eget och andras välbefinnande för en sådan lortig sak som dom senare blir fast i och drar in andra ungdommar i.. SICK DUDE!!!


Nej nu ska jag sluta diskutera knark, det gör mig bara på vansinnigt dåligt humör, det finns inget som retar mig mer!!

Än folk som av egen fri vilja förstör sina liv.. Drick pilsner istället, när jag var ung och fräsch så var det iallafall lyxdricka! haha :D


Lena och Jens har iallafall kommit hem från BB nu.

Så Lena och Elvira är på Bryggis hos mamma och Nova!

Jag vill också dit, varför har jag inte körkort?

Finns det något mer skrämmande än att inte ha körkort? Nej folk kan inte förstå hur vansinnigt jävla låst man blir utan körkort!!

Huhu... måste införskaffa mig ett sånt så fort jag blir riktigt tät!!


Jag är iallafall ljushårig nu :S

Lite orange aktigt :p haha, fattar inte hur det kunde bli så ljust?

Trodde jag skulle få mörkbrunt med slingor som alla andra som slingar sitt hår :p Men jag antar att jag haft det ljust så mycket så det sitter väl kvar och blir ljust som faen så fort jag börjar kleta i slingningen!

Aja, det funkar ett tag iallafall,om en vecka till kanske jag kan dra lite mer slingor, får se hur håret mår.. kanske väntar lite till! :)

Man är ju snygg hur som helst såatt!! ;) haha!


Nej nu ska jag ta och sminka mig lite och platta stor håret mitt!

Så man blir ännu vackrare.. bara så jävla drygt och onödigt att platta när man ändå måste ut i denna snöstorm med jycken :P

Då äre ju förjäves.. behöver bara sticka ut huvve i 3 sek sen är håret både krulligt, fluffigt och risigt :p haha, man är ju lidande!!

Att det skulle bli sånt här snö oväder då!!

Men rätt mysigt ändå ;) Fast farligt för dom som är ute efter vägarna!!

Man ska egentligen inte ens ut med bilen i detta väder!! huvva vad farligt.

Jag skulle nog inte våga köra bil i denna snöstorm!! :P

Men alla är vi olika..


Nu ska jag göra ett ryck, måste plocka ur diskmaskinen också..

Och i den såklart, för vi har disk över hela diskbänken! Huvva då..

Ser ju ut som ett gäng skabbisar bor här :P haha

Hatar när det står saker framme på diskbänken! :)

Så det ska jag göra nått åt nu innan det är för sent.. så man sitter bort hela dagen här framför datorn..


Fast förresten, jag måste säga en till sak.

Sagis sover ju mellan mig och Jocke i storsängen, och inatt vaknade jag av att hon bet sig fast i mig? haha, helt sjukt!

Jag sov och hon med, hon gjorde det i sömnen, så jag bara skrek :P

Och hon släppte inte, så jävla ont det gjorde då, och jag blev fan svina rädd!

Fattade inte någonting då man vaknar och har en 2.5åring som har bitit sig fast i armen på en :p haha helt vansinnigt!!

Jag gjorde allt för att hon skulle sluta, men det tog kanske 30sek att få henne o vakna upp o sluta :P aja, tänkte bara berätta det!! :)


Pusshej!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards