Alla inlägg under maj 2012

Av Malin Strömqvist - 26 maj 2012 00:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin Strömqvist - 24 maj 2012 16:39

Äntligen har vi fått lite sol och värme!!!

Det behöver nog alla, få bara sitta ute och njuta i en solstol och må gott!

Idag har jag suttit ute exakt hela dagen, började med en morgonpromenad efter att jag lämnat barnen på dagis.

Efter prommisen med mamma så satte jag mig ute för att få lite färg på min blekfeta kropp.

Det kan jag lova att jag fick! Oj oj.. Så nu känner jag att sommaren börjat! Hoppas det fina vädret tänker hålla i sig och att sommaren blir extra lång eftersom det varit en sådan skit-vår! Ingen sol alls, första maj var det fint vårväder. Men det var nog fan den enda fina dagen också! :P Tills nuuu! UNDERBART är allt jag har att säga!

Nova var också med och satt ute med oss, hon hade varit till sjukhuset en sväng så hon fick sluta på dagis redan efter lunch idag! :) Sebban, Cissi, Linda och mamma solade också! :) Mysigt, det enda som fattades var lite jordgubbar eller melon! Hade verkligen varit pricken över i:et :D


Nu sitter Saga och Wilma och tjatar efter att få åka tillbaka på Dagis. Men vi måste först vänta på Jocke! 

Det är ju förskolansdag ikväll, så vi ska dit och lyssna på när småttingarna sjunger! Vart ju verkligen succé förra året! Dem är ju så söta när dem tar i och sjunger sina ramsor och sånger! :) SÖTUNGAR! <3


Annars så flyter allt på! Allt känns bra och ser ljust ut! Det är livet att ha eget hus också! :-) Älskar det!

På lördag ska jag på hundutställning med lilla Busan! Hoppas vi lyckas göra bra ifrån oss! 


Hoppas alla haft en fin dag och får en fortsatt fin kväll! Det ska vi ha <3 

Av Malin Strömqvist - 22 maj 2012 14:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin Strömqvist - 22 maj 2012 14:22

Ja nu var det ett tag sen jag bloggade.

Vi bor och har det bra i huset, och nu har vi båda firat våra födelsedagar här. Jocke blev ju 30 år den 5/5 och jag blev 24 den 10/5. Så nu var det gjort.

 Jag har för första gången i mitt liv firat födelsedag utan mamma och pappa. Så jag kan informera om att den här födelsedagen var den sämsta i mitt liv!!! Eftersom jag och mamma fyller år på samma dag så har vi alltid firat tillsammans, men eftersom hon blev 50 så tog pappa med henne till Turkiet på en lyxresa! Dem hade det iallafall underbart, men mamma tyckte också det var dåligt att vi var ifrån varandra! Vi ringde varann flera gånger under födelsedagen och båda var överens om att det inte ens kändes som vår födelsedag! :P


Just nu känns allt skönt, jag har alldeles precis skickat in ett arbete som jag egentligen skulle varit klar med i fredags. Tro det eller ej, men jag har legat efter!? Det har väl aldrig hänt förut, men nu så! Skönt att jag jobbat mig ikapp och känner att jag gjort bra ifrån mig! Känns helrbart!!

Nu ska jag bara framställa nå DNA och jämföra nå PH värden, sen skriva labbrapporter och göra ett projektarbete, sen är hela kursen klar! SKÖÖÖÖNT! :) Fast det är samtidigt så otroligt spännande, älskar såna här ämnen! :)


Förra veckan var jag och skrev prov också, två stycken.

Sitter och väntar dagarna i enda på svar, men än så länge har jag inte fått något än!

Blir så less när saker och ting tar tid, vill att allt ska gå fort! Så jag kan fortsätta och boka in några fler slutprov!


Har även varit på Ärebo idag och hämtat mitt schema inför sommaren.

Ska jobba nätter i sommar :-) Känns också toppen bra! Allt går bra nu, det blåser såna underbara medvindar så ni anar inte! Jag känner mig så glad, förväntansfull och hur mycket saker jag än har att göra, plugga hela dagarna, ta hand om hemmet, mina älskade småflickor, djuren, och renoveringen av huset, samt nu också att jobba på nätterna så var det fruktansvärt längesen det kändes som SEMESTER!!

Gode gud låt detta lugn hålla i sig den här gången!!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards