Alla inlägg under december 2011

Av Malin Strömqvist - 20 december 2011 15:06

Jahapp, då var det riktig vinter med kyla nu också.. Jag vill inte ha så kallt!!

Jag vill ha mycket snö samtidigt som jag vill att det på sin höjd ska vara -5 ute..

Men nu är det -12.... för kallt! Var nyss ute och skrapade rutorna på bilen och bröt upp dörrarna som totalt hade frusit fast.. Men nu är det gjort, nu kan jag åka på affären o dagis :) 


Idag har jag varit med Madde, vi har varit på stan å på Shell o fikat å tjuvrökt med Linda :)

Sen har jag inte hunnit med mycket mer. Jo såklart varit på Ica o Konsum å handlat för alldeles för mycket pengar! Men nu har vi mat o allt vi behöver (hoppas jag) ett tag framöver :P


Imorgon måste jag verkligen plugga, vi ska nog till Sundsvall på fredag (suck, som alla andra) och handla klart det sista inför julafton! :) Myspys! Tänk att det är så nära nu, längtar så mycket!! Granen står klädd och under ligger massvis med julklappar!! :D Älskar verkligen julen!!


Nej nu ska jag föra över lite pengar till min syster o sen ska jag åka på dagis! Imorgon har jag prov.. tro hur det ska gå nu då, jag känner mig inte riktigt motiverad! Imorse när jag vakna kände jag mig lite förkyld också, hoppas det inte är nått som är här för att stanna! Orkar inte vara förkyld!!


Ha en fin dag!

Av Malin Strömqvist - 20 december 2011 00:21

Jag har lätt att förlåta, jag är ingen sån som går omkring och är långsur..

Tvärt om, jag tål inte såna som är långsura..  men vissa saker är även för mig oförlåtligt.

Jag önskar att jag kunde lägga vissa saker bakom mig, och gå vidare. Jag försöker, men ibland rivs det bara upp. Det slår runt i huvudet på mig när jag börjar tänka för mycket och prata för mycket om sånt som jag försökt komma över..

Allt blir nytt och känsligt igen.. jag känner mig svag och sårad, förrådd och besviken. Det går ut över andra!

Jag vet det, men jag måste få vädra mina ventiler ibland jag också.

Ingen är perfekt.


Nu ska jag lägga mig med min Jocke och sova.  

Godnatt! 

Av Malin Strömqvist - 13 december 2011 20:54

Hello!

Imorgon bitti har jag prov i Engelska B. Det känns ganska nervöst :P Men jag hoppas det går bra eftersom jag ändå fått bra betyg på alla uppgifter jag lämnat in. Så det ska egentligen inte vara nå problem, bara mina nerver inte tar över mig imorgon :P Ska göra mitt bästa! Madde har prov i Religion A. Så vi åker dit tillsammans!


Idag har vi inte gjort så mycket, har bara myst och sett på smurfarna o mumin filmer ;) Myspys med mina små tjejer!

Jocke jobbade över lite ikväll så han fick inte vara med o se på alla barnfilmer med oss :P haha!


Nu ska jag ta o se på Twilight, det är något jag inte kan få nog av! Den första filmen går ju nu på 5an :) Så nu ska jag bänka mig! Jocke är ändå tråkig o surrar bara i telefon hela tiden :P Han är inget Twilight-fan heller.. dålig film smak! Bara skräckisar som gäller för honom.. Å de vägrar jag se! :) Tur vi har varsin tv, hehe :P


Ha en fin kväll! :)


Av Malin Strömqvist - 13 december 2011 00:00

Ja nu ska jag tvinga mig själv ur soffan och ut i kylan med jycken!

Hon måste ju kissa för kvällen så hon också kan sova gott ikväll :)

Jag är jätte trött, vill bara gå o krypa ner under mitt duntäcke å sooooova!!

Men Duffy vill ut o kissa... hennes ord är min lag ;)

Har iofs inte så bråttom eftersom jag redan missat kvällen avsnitt av sex and the city o skrubs.. men det kanske finns nått annat bra o se på tvn tills jag somnar :) brukar ju alltid lyckas fastna i nått som jag inte kan slita ögonen ifrån..


Ikväll åkte vi ganska sent till Lena o Jens, Jens fyllde ju år :) Så vi var där o fikade gofika!

Jocke stannade hemma, klockan blev så mycket och Wilma var så trött o gnällig.. så hon fick gå å lägga sig så fick Sagis vara uppe seeent o åka med på kalas :) Hon blir glad när hon får göra saker på egen hand med mig, och det blir jag med :)

Så vi hade det mysigt, åkte med Linda till stan å väl där så lekte Saga med Elvira medans jag snusade på Edwin :) Söt bebis!!! Man blir ju sååå sjuk när man kommer över en liten bebis :) Men jag känner mig nöjd över mina två små underverk! Så jag har inte bråttom med en tredje, om det nu kommer nån! Haha :) Saga och Wilma gör mig lycklig så det räcker och blir över! Så jag är nöjd med att få snusa på lilla Edwin ;)


Nu ska jag ta och rasta jycken och sen slänga mig i sängen.. eller tvätta ansiktet också.... boooooring!

Godnatt med er :)


 


Fin bild på Jocke och Saga när dom promenerar efter stranden på underbara Öland!!!!!

Önskar jag vore där igen!! <3 


Av Malin Strömqvist - 11 december 2011 19:08

Årets lucia med stallet blev bättre än förra året ;) Saga och jag red inte på en busig Miranda!

Utan i år gick jag och Madde bredvid som tomtar och dom båda red på Chani, en liten ponny :)

Det blev toppen! :)  Dom är ju så fina och duktiga våra små tjejer!! <3

Wilma och Jocke stod i publiken med Linda och Pappa och fotade! Det är svårt att ha med båda mina barn bland alla hästarna.

Men Wilma var nöjd och glad ändå :) Nästa år kanske hon kan vara med! <3


Här är Saga och Nova i kväll när dom lussar <3


 

Av Malin Strömqvist - 9 december 2011 11:16

Ikväll blir det fredagsmys i vanlig ordning för oss här på Östmansvägen <3

Längtar tills jag ska hämta barnen o Jocke kommer hem! :) Älskar fredagar!!

Mysigt att det kommer så mycket snö också, kunde ha skippat blåsten.. men men :P

För mina tjejer vill inte ut o åka nån pulka så länge det blåser spiken ute! ;) Då blir de liv i luckan!!

Men kanske det slutat blåsa nån timme nån dag under helgen så ska vi allt ut o dra dom i pulkan :D Som jag längtat.


Spännande ikväll med Idolfinalen också! :-) Det längtar jag också till!

Jag borde egentligen städa nu, men jag har inte orkat än!

Ska väl äta nångonting också tänkte jag, då kanske man få lite energi!

Har typ 6-8 maskiner tvätt att vika också.. suck!! Finns det nå tråkigare än o vika tvätt??? Näääääääää... boooring!!

Men det måste ju göras.. så nu ska jag göra ett ryck, väntar på att sista tumlarn ska gå klart bara! :)


Ha en fin dag alla! Och kör försiktigt i snöstormen!!   


Av Malin Strömqvist - 6 december 2011 17:11

Nää,  jag ser inget ljus i tunneln just nu.. det ser riktigt mörkt ut! Tråkigt.. jag är less på att plugga! Igår räknade jag ut hur länge jag kommer måsta plugga egentligen... därför jag är så negativ!!! .....April -2013 suck!!

Jag håller på att läsa Historia A just nu, det går tungt och jag har inte kommit in i kursen än, sedan väntar Psykologi A och Psykologi B, och även Datakunskap, efter det ser det ut att bli, Historia B, Historia C, Naturkunskap B, Etik&Livsfrågor, Miljökunskap, Rättskunskap, Administration, Affärsjuridik, Datorkommunikation, Persondatorer, Lokala nätverk, Programhantering och sist men inte minst It-samordning.. Pjuuuuuh! Sen ska jag tydligen ÄNTLIGEN vara klar! Men det tar tid.. Jag som tycker jag läst så otroligt mycket redan!! Men lika mycket återstår.. Aja, när det är klart kommer jag vara nöjd över att jag gjort det! Så det är bara bita i det sura äpplet! :)


Nu kom Jocke hem så nu ska jag vara lite social med honom <3

Ha en fin kväll :)


Av Malin Strömqvist - 2 december 2011 12:08

Åh sämre start på morgonen kunde man inte fått!

Jag och tjejerna låg och myste extra länge idag, vi såg på barntv och tog det lugnt.

På fredagar har dem alltid sång på dagis, i matsalen med alla avdelningar. Och mina tjejer älskar verkligen det. Så vi tänkte att vi skulle skynda oss så dem hann vara med på det iallafall. När vi äntligen är klara för att åka och går ut så ser jag att tanklocket är öppet?! Mitt tanklock måste man låsa upp på insidan av bilen juuuuu!!!!!

Tro ni inte på fan att man hade fått biljäveln slangad????? GALEN var bara förnamnet.

Jag och tjejerna fick hoppa med bilen till macken bakom konsum o slå i de sista slantarna jag hade på mitt kort...

Vansinnigt less! Så nu mina pengar på kontot slut och barnens försäkring ska dras på måndag! Gaahh..

Blir fullkomligt tokig när idioter ska förstöra för oss vanliga människor!!

Dem hade dessutom sugit ur bilen på varendaste liten droppe.. så fast jag tankat så lyser bränsle lampan!

Lesss lessss lesssssss!

Jag har fått nog av kriminella små glin!!!!

Skaffa ett jobb eller gör nått vettigt ni också så kanske ni har råd att tanka era egna bilar i fortsättningen!!

Jävla idioter...... ska fan rigga upp övervakningskameror här ute så ni får betala tillbaka till alla människor här i trakten som får stå med bilen tömd på morgon när dem har tider att passa på jobb, dagis, skolor och dylikt!

SUCK!!!!!!!!!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards