Alla inlägg under augusti 2010

Av Malin Strömqvist - 31 augusti 2010 21:59

Heei!

Idag har vi haft kalas här hemma.

Det har varit fullt hus hela dagen!

Det började med att Madde och Nova kom och efter ett tag kom även Lindi! :)

Sen kom Bias o Kerstin också!

Dom var här tills kanske 15.45 eller nått?!

Då drog dom och huset fylldes på med Älsklingen och Pär.

Sen Lena, Jens och Elvira.

Sen kom Mamma och lite senare Pappa! :D

Vi käkade pizza tillsammans, stökade undan lite fort och fram med tårta o mina fantastiska bakverk ;) haha! :P

Men allt gick nästan åt.. det finns lite kvar, så det är ju min älskade man lycklig över :P haha! :) Det är ju bra!


Saga och Nova har lekt oavbrutet hela dagen.

Självklart har dom hunnit med att vara ovänner också.

Annars vore det ju inte som de ska :P

Men i slutändan älskar dom alltid varandra ;)


Jag och Jocke ska se på Grown ups snart! :D

Hoppas den är bra :D


Wilma har fått så mycket fint idag :D

Hela hennes rum är fyllt med fina saker :) Så vi är så glada!

Hon är så otroligt duktig och har varit en riktig solstråle hela dagen :)

Kändes verkligen som att hon visste att det var hennes dag idag <3

Hon har fått allt möjligt vet inte om jag kommer ihåg allt?!


*Sänghimmel

*Gosedjur

*Leksaker

*Lampa

*Vantar

*Bord + stolar

*Sittdynor

*Matta

*Zackosäck

*Bok med olika djurläten

*Väggdjur

*Kläder


Med mera med mera! :)

Tack alla som delade våran underbara Wilmas första födelsedag!

Och tack för alla fina presenter :)


Nu ska jag vara social här hemma!

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 31 augusti 2010 10:31

Tiden går så fort!

För ett år sedan nu så hade jag fått min lilla Wilma! :)

Det är sjukt att det redan är 1 år sedan..


Hon vaknade vid 7 i morse i sitt nya rum iallafall.

Då var hon sugen på en flaska välling så jag hörde att hon var förbannad! :p

Skyndade mig dit och då löös hon som en sol :D

Hon fick ligga i våran säng och mysa lite efter vällingen.

Men sen la jag henne en stund igen i sin säng.

Somnade om och 1 timme senare så kom Jocke in med henne till mig o sa att hon låg och sa MAAA MAAA MAAA MAAA MAAAMAAA! :P

Då hade hon såklart bajjat ner sig ;P haha!

Så då väckte vi Sagis också! :)

Vi har sjungt för Wilma flera gånger!

Jag har surrat med Madde i telefon i morse också! :)

Dom har tapetserat halva hallen, spännande :D


Wilma ha fått tagit på sig nya kläder som vi köpt till henne!

Hon blev verkligen super söt!!

Vitt tunika med gröna ränder o detaljer, Mimi! :)

Och ett par gröna tights! Hon blev så fin i grönt! :D


Saga går på högvarv idag för att hon vill ha tårta, och hon vill fylla år, och hon vill ha främmande och hon vill ha jätte mycket paket :P haha!

Och värst av allt är att våran nya VOLVO är borta!! DEN STÅR INTE PÅ GÅRN!

Jocke har ju den i stan när han jobbar :p

Så hon har mycket att härja om nu! :D


Deedee är tjock som bara den idag.

Känns som om hon blivit mycket tjockare bara under natten.

Dom kanske är på väg ut snart, små kattungarna!?

Hon får vara inne ett tag så får jag se!

Hon har bänkat sig under mitt duntäcke iallafall, föder hon där så svimmar jag! :P Då j***vlar!!  nej då :p haha!

Jag längtar efter hennes små bebisar!!

Men jag har bäddat nederst i Jockes garderob.

Hon är super glad över att jag bäddad i en garderob i vårt sovrum.

Bättre ställe hade hon aldrig kunnat tänka sig! :)


Nu ska jag vara social med Sagis.

Hon är så surrig! :)

Av Malin Strömqvist - 30 augusti 2010 21:37

Hallå!

Idag har mina småttingar fått varit hemma från Dagis.

Saga var så snuvig så det fick bli så!

Men nu ikväll så tycker jag att hon verkat super pigg!

Hoppas förkydlningen är på väg bort innan den ens hunnit sätta sig ordentligt!

Vore ju helt underbart för min lilla skrota :)


Vi klev iallafall upp och startade dagen med ett storbak!

Vi rev och slet i allt och skyndade oss de mesta som gick.

(Medans lilla Wilma sov) haha!

Annars hade det ju inte blivit så mycket bakning.. hon vill ju gärna sysselsätta en på andra sätt :P trollungen där!


Vi bakade iallafall chokladmuffins, morotskaka och snoddas!

Allt blev bra utom morotskakan som inte alls ville bli som jag ville att den skulle bli :P äsch, nästa gång blir den bättre!

De äts nog upp iallafall, eftersom jag lever ihop med världens värsta              KAK-MONSTER!!!

Snoddas blev det till en förbannelse, hur många som helst!

Men inte längre... för Jocke älskar snoddas!

Och har typ ätit upp hälften redan!!

Så nu har jag sagt ifrån, nu blir det inge mer snoddas för han!!

Kanske imorgon :)

Han skickat iväg honom på Cooop i solle nu iallafall.

Han fick i uppdrag att inhandla nikotin till mig! :p

Nästan slut på snus, och gääälet röksugen såhär på kvällskvisten!

Tur man har en snäll och omtänksam man! :) <3


Min älskling kom hem vid 17.00 idag.

Han har ju varit i Sundsvall på kontoret idag :)

Och med sig hem fick han sin nya jätte fina bil :D Jiho!

En NY VIT VOLVO V50!! jag blev överlycklig att det var en Volvo istället för Passat! :) Haha, vet inte med Jocke.. men jag tror inte det spelade nån roll för honom :P Men det gjorde det minsann för mig och min Volvo Galna Söta SAGA! :D Haha, vi juuublade när vi såg ny volvon rulla in på gårn! :)


Iallafall så har vi stökat på här hemma.

Vi har hjälpts åt att tömma Extrarummet/ Wilmas rum!

Eller vi... hmmm.. Jocke har väl gjort mest :P

Han fick bära ner allt som stod där inne i källaren!

Jag har även strulat bort hans nycklar kom vi på när Jocke skulle ner i förrådet.. Så det var ju typiskt..

Måste leta i morgon!! Kan ju inte ha tappat dom!?

Det är verkligen inte likt mig!!

Iallafall så städade jag rummet och gjorde mysigt.

Jocke bar in skötbordet och sen pysslade jag lite där inne och beslöt mig för att låta min älskade lilla plutt Wilma premiär sussa i sitt rum.

Så in i hennes nya rum hamnade även spjälsängen!

Men hon somnade gott där inne :) STOLT!

Hon somnade 19.00 Så det gick bra :)

Hon brukar som senast vara vaken till 18.40 ungefär :P Så trött var hon!

Får se hur länge hon sover imorgon bitti!

Hoppas Saga vaknar innan så vi kan gå in och sjunga för henne imorgon!

Det skulle Sagis älska att fåå göra :P

Tänk att Wilma blir 1 år imorgon!! OJ OJ OJ!! Jag tror inte det är sant!

Så imorgon är det precis ett år sedan man vaknade av värkar kl.6.30 på morgonen.. Sen hann man bara in på BB så var hon ute i stort sett!

Var ju bara på sjukan i 55 minuter eller nått tror jag :P Det var nog inte en timme iallafall! Haha :) Lätt förlossning kan man tycka i efterhand ;)

Men just då så tycker man såklart inte det :p

Jocke han stod och flinade igenom hela förlossningen när Wilma föddes, han tyckte att det här kunde vi gott och väl göra om.. det gick ju busenkelt :P haha!

Vansinnigt jag var på honom då!!


Man har fina minnen :D

Nej nu ska jag sluta babbla!

Längtar tills imorgon ;) Saga kunde knappt sova för hon var så sprallig inför imorgon :P Kalas, ballonger, främmande och TÅRTA! :D haha!

Puss hej på er!


Av Malin Strömqvist - 29 augusti 2010 23:05

Hej!

Nu är min lilla Sagis jätte snuvig! Stackars mammas fina flicka! :(

Hon sov hos mamma o pappa inatt.

Det är ett år sedan sist.

Hon sov där medans jag sov på BB då jag födde Wilmi!

Tänk att på Tisdag är Wilma 1 år! SHIT vad tiden går för snabbt..

Jag som tycker att jag har en sån liten bebis!

oj oj oj..


Det gick iallafall bra för Saga att sova hos momma o mopparn!

Hon hade haft det så mysigt och bra.

Hon har surrat om det, och jag hörde att hon pratade med Duggo (kattungen)

Och berättade för honom o frågade han om det gick bra att sova utan henne m.m haha :) Hon är helt underbar!! <3



Imorgon ska Saga få vara hemma från Dagis eftersom hon är så snuvig.

Det blir bäst så!

Så då får hon hjälpa mig att baka istället!

Vi ska baka morotskaka, snoddas och chokladmuffins!

Mums :)

Hon älskar ju att baka, så imorgon kommer bli en bra dag!

Tror nästan Wilma får vara hemma också.

Blir smidigast så.

Eftersom Jocke åker till Svall 6.45 imorgon bitti..

Han har ju alltid möte där på måndagar.. Desstuom så ska han hämta sin nya bil! Sååååå spännande :D


Längtar tills Tisdag då det är Wilmas dag <3

Min lillnussan, jag kan inte tänka mig att tiden har runnit iväg så fort..

Det är inte klokt!

Hon har blivit jätte "pussig" också dom senaste dagarna.

Så sött, hon pussas hela tiden, så fort man säger puss så pussas hon.

Hon tar till o med tag runt min hals och pussas :P

Gullungen :D <3


Nej nu ska jag vara social innan jag går och lägger mig! :)

Godnatt!!

Av Malin Strömqvist - 26 augusti 2010 22:25

Hej! :)

Nu har jag det lugnt o stillsamt här hemma!

Jag har haft besök hela dagen! Det har varit roligt :D

Först kom Cissi o vi surrade och deppade över hur tomt det är att ha barnen på Dagis :P haha!

Sen åkte vi tillsammans o hämtade våra små prinsessor!

Vi åkte hem hit igen och surrade lite o barnen busade på!

Sen gatt Cissi åka hem o stoppa i Elina något käk.

Guuud så hungriga mina barn blir av att vara på Dagis!! haha

Det är som att dom leker bort att energi så man måste stoppa i dom hela tiden.

Både Saga o Wilma är helt utsvulten när dom kommer hem.

Sötnosar :)

Fast dom äter bra på Dagis också! :) Idag hade båda ätit super bra!

Men samma sak när dom kommer hem.

Wilma åt nästan 3 portioner gröt när hon kom hem, sääkert 2½ iallafall.

Och Saga åt en macka på två sekunder sen ville hon ha en till :P haha!

Men det är nog för att dom leker bort energin, då behöver dom påfyllning!


Jocke verkar göra succé på sitt nya jobb!

Det är verkligen super roligt att det går så bra för honom :D

Glad för min älsklings skull!! :)


Sen kom iallafall Linda hit!

Sen Hanna och Wille :)

Efter ett tag kom Elin och Alma också! :)

Sen kom Johanna, Mattias och Tindrah hit med!! :)

Det har varit fullt hus och jag är övertygad om att alla barnen var trött o slut när dom kom hem :P haha!

Vi hade trevligt, fikade o surrade en massa!

Barnen lekte hela tiden, tror ingen var still i många sekunder :P

Roligt med fullt hus :D haha!


Saga har blivit helt galen i Grisar! :P

Jag vet inte vad jag ska göra av henne.. haha!

Hon tjatar dagarna i enda om att hon vill att vi ska köpa en gris till henne!

Ojoj oj! :P

Inte vill jag ha nån gris heller!!

Jag har lovat att när vi har hus kan hon få sin efterlängtade gris!! ;)


Jocke ska iallafall iväg till Stockholm i några dagar också.

Men inte förän i slutet på September, så en månad dit!

Behöver inte börja gruva mig än :P

Sen ska vi på ut på middag också den 24 september.

Haha spännande :)


Nej nu ska jag vara social mot min fina man! :)

Saga var uppe sent ikväll..

Typ strax innan 22. SHIT! Det är nog rekord för henne.

Evigheter sen hon var uppe så sent! :P

Godnatt!! :)

Av Malin Strömqvist - 24 augusti 2010 11:11

Hallå!

Natten har gått bra.. jag har sovit ganska bra iallafall.

Men jag föredrar att ha min älskade man hemma.

Då sover jag mycket bättre :D


Barnen är på Dagis till 13.30

Längtar efter mina småttingar! :)

Det är alltid lika roligt att få hämta hem dom och se hur lyckliga dom blir :D

Det gick bra att lämna i morse.

Eller Wilma skrek o blev sur såklart!

Men det gick bättre med Saga idag än igår iallafall.

Det var nog för att Nova och Madde åkte samtidigt med oss på Dagis.

Då kändes det lättare för Saga att släppa mig.

Men hon höll sig fast i mitt ben länge och hårt :p

Men det är väl så att lämna barn på dagis.

Det är nog många som har det så! :)

Jag ser det bara som ett friskhetstecken.

Det blir nog lättare när dom har varit på Dagis ett tag.

Då kanske dom till o med inte vill åka hem :p


Igår såg jag Twilight Eclipse!! <3

Gud vad bra den var!!

Nu längtar jag efter nästa film :P Men man får nog vänta ett jävla tag på den!

Linda var hos mig jätte länge igår :D

Så det kändes kanon! :)

Hon är för underbar hon :D <3


Nu ska jag se klart Våra bästa år!

Det har jag gjort mig förtjänt av.

Har sorterat, vikt och lagt in 5 maskiner tvätt i garderoberna.

Pjuuuuuuh man är ju duktig :)

Skönt att få lite gjort iallafall!

Har även tvättat två maskiner till som jag nyss hängt.

Städat upp i Wilmas blivande rum och skvabbat hela badrummet.

Åsså har jag plockat ur och i diskmaskinen så det ser bra ut i köket nu också!

Funderar på att bädda rent också!

Då känns det bättre att lägga sig ikväll också! :p


Ja vi får se hur långt jag hinner! :)

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 23 augusti 2010 20:38

Hej!

Nu sitter jag här ensam i min stora soffa o ser fångarna på fortet..

Det är sig likt :)

Roligt att dom dragit igång det igen!


Mina småttingar sussa sött i sina sängar.

Jag hade tänkt ha Saga i min säng inne hos mig o Wilma.

Men hon var så surrig när hon skulle lägga sig och hon har så mycket att berätta så det vore dumt att lägga hon inne där Wilma redan ligger o sussar då.

Så Sagis sover i sitt rum som vanligt :p

Hade varit mysigt att ha henne i sängen..

Kanske bär över henne när jag ska lägga mig.

Om jag nu kan somna utan Jocke!!

Men jag ska ge det ett försök.. jag är ju faktiskt vuxen nu.

Så måste jag tänka! :)

Hoppas Linda kommer till mig snart igen!

Hon och Nova har varit här idag.

Vi har bakat eller jag petade bara i chokladbitar typ.

Linda gjorde allt jobb :P Saga och Nova hjälpte inte så mycket heller, dom åt som vanligt bara upp degen o sånt :)

Men det tycker ju dom är att hjälpa till ;) Det är så de ska vara!!


Stor Strömqvist och Lill Strömqvist kallar dom varandra numera! :P

Haha, så jävla roligt!!

Jag och Linda har skrattat jätte mycket åt dom!

Så Roligt småttingar!!

Dom ryter Ö STRÖMQVIST åt varann också! :P hahaha!

Vilka kungar!!! :D

Åsså skulle dom säga till deras fröken imorgon att hon skulle passa sig för nu komma stora stygga STRÖMQVIST :P haha!

Dom är så underbara!!


Nej ikväll ska jag nog se på Twilight!  :)

Känns som en bra idé!

Det börjar krypa i kroppen på mig när det börjar skymma ute..

Så jag måste ha nått att titta på nu! :)

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 23 augusti 2010 09:26

Hej!

Nu är jag helt ensam hemma.

Det är jätte tråkigt.

Jocke for till Sundsvall tidigt i morse.

Han ska vara där tills på onsdagkväll tror jag!

Bo på hotell och ha det mysigt.

Men han tyckte det kändes jobbigt att åka ifrån oss här hemma.

Vi har ju aldrig varit ifrån varandra förut!

Så det kan säkert vara en bra erfarenhet enligt vissa.

Men jag trivs bäst tillsammans! :P haha!

Det känns jätte jobbigt att vara isär..

Men det går säkert bra det också!


Det var jobbigt att lämna barnen på dagis idag.

Dom blev ledsna båda två.

Wilma skrek o blev nog både arg och ledsen över att jag lämnade ifrån mig henne till en fröken!

Och då blev Saga ledsen.. det var jag inte beredd på..

Så det var jätte jobbigt!

Huga, hade helst bara tagit upp henne o kramat om henne o sagt att hon fick följa med mig hem igen..

Men det går ju inte, dom måste ju komma på att det är roligt att vara på dagis.

Och jag vet ju att det går jätte bra för dom där.

Så det är nog bara att skiljas ifrån mig som är det tuffa för dom.

(även för mig)


Jag kramade Saga och tröstade henne lite innan jag lämnade över henne till Carina som fick fortsätta att krama o trösta henne.

Det är bra! :) Tur att man alltid känt vissa som jobbar där!


Nu ska jag bara sitta här och göra ingenting.

Vänta tills klockan blir 13.30 så jag kan hämta mina små!

Då ska jag nog springa in o handla lite också.

Sen mysa med sessorna hela dagen och kvällen!

Saga får nog sova i min säng inatt :P

Om hon inte får för sig att hon är för stor för det såklart!

Ibland har hon ju sina idéer! :P

Men men.. jag får försöka muta henne med nått! haha! :)

Skoja bara! vi får se! Hon kanske tycker det blir mysigt också!


Ska se Twilight Eclipse ikväll :D

LÄNGTAR!!!!

Synd bara att jag inte har min älskling hemma!!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards