Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Bak och Stök!

Av Malin Strömqvist - 30 augusti 2010 21:37

Hallå!

Idag har mina småttingar fått varit hemma från Dagis.

Saga var så snuvig så det fick bli så!

Men nu ikväll så tycker jag att hon verkat super pigg!

Hoppas förkydlningen är på väg bort innan den ens hunnit sätta sig ordentligt!

Vore ju helt underbart för min lilla skrota :)


Vi klev iallafall upp och startade dagen med ett storbak!

Vi rev och slet i allt och skyndade oss de mesta som gick.

(Medans lilla Wilma sov) haha!

Annars hade det ju inte blivit så mycket bakning.. hon vill ju gärna sysselsätta en på andra sätt :P trollungen där!


Vi bakade iallafall chokladmuffins, morotskaka och snoddas!

Allt blev bra utom morotskakan som inte alls ville bli som jag ville att den skulle bli :P äsch, nästa gång blir den bättre!

De äts nog upp iallafall, eftersom jag lever ihop med världens värsta              KAK-MONSTER!!!

Snoddas blev det till en förbannelse, hur många som helst!

Men inte längre... för Jocke älskar snoddas!

Och har typ ätit upp hälften redan!!

Så nu har jag sagt ifrån, nu blir det inge mer snoddas för han!!

Kanske imorgon :)

Han skickat iväg honom på Cooop i solle nu iallafall.

Han fick i uppdrag att inhandla nikotin till mig! :p

Nästan slut på snus, och gääälet röksugen såhär på kvällskvisten!

Tur man har en snäll och omtänksam man! :) <3


Min älskling kom hem vid 17.00 idag.

Han har ju varit i Sundsvall på kontoret idag :)

Och med sig hem fick han sin nya jätte fina bil :D Jiho!

En NY VIT VOLVO V50!! jag blev överlycklig att det var en Volvo istället för Passat! :) Haha, vet inte med Jocke.. men jag tror inte det spelade nån roll för honom :P Men det gjorde det minsann för mig och min Volvo Galna Söta SAGA! :D Haha, vi juuublade när vi såg ny volvon rulla in på gårn! :)


Iallafall så har vi stökat på här hemma.

Vi har hjälpts åt att tömma Extrarummet/ Wilmas rum!

Eller vi... hmmm.. Jocke har väl gjort mest :P

Han fick bära ner allt som stod där inne i källaren!

Jag har även strulat bort hans nycklar kom vi på när Jocke skulle ner i förrådet.. Så det var ju typiskt..

Måste leta i morgon!! Kan ju inte ha tappat dom!?

Det är verkligen inte likt mig!!

Iallafall så städade jag rummet och gjorde mysigt.

Jocke bar in skötbordet och sen pysslade jag lite där inne och beslöt mig för att låta min älskade lilla plutt Wilma premiär sussa i sitt rum.

Så in i hennes nya rum hamnade även spjälsängen!

Men hon somnade gott där inne :) STOLT!

Hon somnade 19.00 Så det gick bra :)

Hon brukar som senast vara vaken till 18.40 ungefär :P Så trött var hon!

Får se hur länge hon sover imorgon bitti!

Hoppas Saga vaknar innan så vi kan gå in och sjunga för henne imorgon!

Det skulle Sagis älska att fåå göra :P

Tänk att Wilma blir 1 år imorgon!! OJ OJ OJ!! Jag tror inte det är sant!

Så imorgon är det precis ett år sedan man vaknade av värkar kl.6.30 på morgonen.. Sen hann man bara in på BB så var hon ute i stort sett!

Var ju bara på sjukan i 55 minuter eller nått tror jag :P Det var nog inte en timme iallafall! Haha :) Lätt förlossning kan man tycka i efterhand ;)

Men just då så tycker man såklart inte det :p

Jocke han stod och flinade igenom hela förlossningen när Wilma föddes, han tyckte att det här kunde vi gott och väl göra om.. det gick ju busenkelt :P haha!

Vansinnigt jag var på honom då!!


Man har fina minnen :D

Nej nu ska jag sluta babbla!

Längtar tills imorgon ;) Saga kunde knappt sova för hon var så sprallig inför imorgon :P Kalas, ballonger, främmande och TÅRTA! :D haha!

Puss hej på er!


 
 
Johanna

Johanna

30 augusti 2010 22:42

Hoppas Tindrah är piggare imorn så vi kan komma förbi :D

http://johannaaslund.bloggagratis.se

Malin Strömqvist

31 augusti 2010 10:31

Ja det hoppas jag med :) Saga är ju också snuvig, men ingen feber eller nått.
Hon är piggare idag hon med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Strömqvist - 12 november 2013 21:11


Sedan jag bloggade sist..   Men jag har allvarligt talat inte haft någon tid över. Jag slutade ju på Eon i Augusti och började studera lite.. Läste en kurs som heter Personlig Försäljning. Sedan har jag hunnit börja jobba som Säljansvarig för...

Av Malin Strömqvist - 25 april 2013 13:14

Shit vad jag pluggar och står i nu.. fullt upp! Ligger efter med Personaladministrationen och avbokade ett prov i Företagsekonomin som jag borde ha gjort igår.. Men jag kände mig totalt oförberedd! Då är det nästan lika bra att lämna det ogjort och v...

Av Malin Strömqvist - 1 april 2013 18:02

Gud vad jag saknar Saga!  Hon åkte till fjällen igår med mamma och pappa.. så jobbigt att vara ifrån henne!  Jag är ju van att alltid ha mina små tjejer runt om mig. Tur jag har Wilma hemma som leker för två just nu :)  Känner att jag bara vill...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 22:54

Idag efter dagis så var Saga jätte frusen.. hon gick omkring med sin favoritfilt vart hon än skulle och frös som bara den. Så när jag skulle lägga henne tog jag tempen, och självklart hade hon feber! Mitt stackars lilla hjärta <3 38,7 grader.. h...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 12:36

Äntligen får vi säga "Välkommen till världen" till Novas lillebror!  En väldigt stolt och lycklig nybliven storasyster ringde mig och berättade glatt den underbara nyheten! :)  Så underbart! Inga negativa människor och tankar kan slå ner mig nu, ...

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards