Alla inlägg under september 2009

Av Malin Strömqvist - 29 september 2009 21:51

Ja ojoj!

Vi är utan internet nu efter att vi flyttat.

Så vi får inte tillbaka det på några dagar till.. därför jag inte bloggat på ett tag!

Och jag kan ju lova att det hänt en jävla massa saker!


Många vet.. andra inte!

Men jag vill bara säga till min kära syster, VA STARK!!

Du har gjort allt förbannat bra och jag lider tillsammans med dig och kommer att ge dig mitt fulla stöd igenom detta efterlängtade beslut!

Längtar tills du är den glada tjejen som vi alla känner! :)


ALLT KOMMER ATT BLI BRA NU! :-)



Av Malin Strömqvist - 24 september 2009 13:40

Igår blev vi helt klara med flytten och städning!

Så skönt.

Och vi får det så mycket finare och allt blir så mycket bättre! :)

Allt är fortfarande inte på plats ännu, men snart snart snart!

Idag börjar jocke kl 15.30 och slutar kl 23.30

It sucks!!

Men sen när han väl kommer hem så är han ledig fre,lör och sön.

Känns roligt skönt att få ha honom hemma lite!

Han har ju jobbat 7 dagar i rad nu :( Så tråkigt.

Önskar han alltid kunde vara hemma.. Vore så mysigt! :)

Wilma har blivit lite bättre på att sova på nätterna :P haha!

Hon har ju haft några dagar nu då hon tycker att hon ska vara vaken mellan 00.00 - 3.30 ungefär!

Små sova 5 minuter åt gången bara.

Aja, Nu somnar hon o sover iallafall 4 timmar åt gången.

Känns bra!

Nu kan man ju snart försöka avvänja henne nattmålet också, så hon sover 8 timmar.

Blir ju kanon det :-)

I morgon ska vi till BVC igen och väga o mäta henne! Ska bli spännande :)

Nu äter hon ju bara ersättning.. så vi får hoppas att det ändå ser lika bra ut på hennes lilla vikt-kurva!

Men det tror jag nog.


Less på Dee-Dee också, hon verkar löpa eller nått.

Urs!

Finns inget vidrigare än hon-katter som löper o äcklar på!

Har även sett hennes kille som springer efter henne.. han är fin!

Men orka kattungar nudå? haha!

Skulle kännas lite jobbigt nu kanske? eller jag vet inte..

Dom är ju söta också, men blir ju så dryga när dom börjar bli söta :P haha!

Aja, nu komma lena och buster! :D

Så nu ska jag surra med henne!

Tja!!

Av Malin Strömqvist - 23 september 2009 12:21

Ja nu har vi det värsta kvar, städningen :P haha fyfan vad drygt det är!

Men man måste ju.

Så vi får göra ett ryck idag alltså! :)

Jocke slutar 15.30 tror jag! Skönt. då hinner man kanske klart idag!

Vi får väl hjälpas åt o ha barna där nere så kanske de går.

Hoppas det iallafall om dom inte ska jävlas o ha sig! :P haha!

Nejdå, det går nog bra.


Har ingen hemtelefon idag heller.. it sucks!!

Så drygt alltså, får tillbaka den imorron så det blev ju ingen lång väntan.. men ändå!

Jag är helt handikappad utan!

Har ju inge pengar på mobilen heller :(

Aja, Funderar på att hämta posten nu också, medans Wilma sover o är snäll :P

Vi börjar iallafall att få fint här hemma, det har blivit riktigt mysigt!

Igår bar Bias o Jocke upp det sista från gammlägenheten.. skönt att ha allt här nu.

Allt är typ upp packat också.. mina kläder är fortfarande i sopsäckar :(

Måste fan ta tag i det, men så fort jag ska göra det så dyker något annat upp! :P

Men det är typ bara mina kläder som inte är upppackat!!

Allt annat är på plats tror jag.

Har en bananlåda med ljusstakar o sånt o lite speglar som skulle ha hängts upp o ställts på plats.

Men det hinner vi! :-)

Några tavlor finns fortfarande kvar att hänga upp också.


Nej nu ska jag hämta posten tror jag.

Innan Wilma vaknar!

Saga får väl hänka tror jag.. :P Man vet aldrig vad hon kan ställa till med för sattyg här hemma annars! :P

Nu ska jag byta bajsblöja först..!

Ciao!

Av Malin Strömqvist - 21 september 2009 17:46

Jaha, nu sitter man o slöar i soffan.

Har inte alls gjort mycket idag.. mamma och Sagis kom så vi satt o surrade och myste bara!

Sen kom Moa o Albin o ringde på o hade bakad kladdkaka!

Gött :D haha! Det tackar man för :)

Trevliga grannar man har som kommer upp med nybakad kaka! Mums ;) De ni!

Sen har Wilma typ bara ätit idag.

Saga är jätte super trött nu, så jag ska skynda mig med middan innan hon blir vansinnig här!

Men hon har ju tryckt i sig glass o kladdkaka hon också! :P

Så hon är väl inte så hungrig men lite mat kan hon nog peta ner också! :D


Så röksugen jag varit nu i flera dagar.

Men man har hållt sig!

Duktig :)

Men det känns som om det inte spelar nån roll längre om man tar nått blåss eftersom ammningen ändå gått åt skogen! Men jag får se.. ska stå imot så länge jag pallar! :P

Nu ska jag försöka få Wilma att sova eller ligga snällt så jag får en chans att försöka sno ihop någon middag så Saga får äta.. Detta är ju ingen barnlek precis med två barn ensam :P

Haha men det är ju bara några månader till, sen har Wilma bättre rutiner o då är det nog inget problem!

Lite svårt att laga mat medans man håller i bebis samtidigt :P Neeee det går inte!

Synd att inte Wilma förstår det :P


Nej, middag var det!

TJA!

Av Malin Strömqvist - 21 september 2009 14:02

Snart så har man alla saker på plats i den nya lägenheten.

Visst det är en hel del saker kvar också, såna här jobbiga saker :p

Men man får göra ett ryck och ta allt småtjaffs.

Jocke får stöka på o bära o ha sig ikväll när han slutar också!

Åsså kommer mamma snart med Sagis.. hon har sovit hos mamma inatt! :)

Men lillgumman hade varit lite grinig o velat varit med mig.

Hon var så övertrött då blir hon ju så mammig! Men det gick ju bra.

När hon väl vaknade i morse så var jag totalt ointressand, hon ville inte ens prata med mig i telefon idag.

Haha!

Då var hon glad när hon fick vakna i mommas säng med Dora (mammas valp)


Nu sover Wilma iallafall, i babysittern!

Vi har fått ganska mysigt i lägenheten, har fått upp lite gardiner o sånt nu också.

Så det börjar likna ett hem nu! :)

Hängt upp det mesta på väggarna också, det blir såå fint när man får upp lite prylar! :)

Har så otroligt mycket ljusstakar o grejer, fattar inte vart jag ska ha allt :P haha!

Måste sluta köpa sånt nu, jag har ju ingen plats för mer såna grejer :P


Nu ska jag skynda mig o försöka packa upp lite kläder medans Wilma fortfarande sover snällt.

Min kläder är ju i stora sopsäckar o Sagas kläder måste jag sortera o vika in också.

Har så mycket som är för litet som inte borde ligga i garderoben längre :P


Tja tja!

Av Malin Strömqvist - 19 september 2009 23:12

Idag började Jocke 16.00 och han slutar inte förrän kl. 00.00

Fyfan vad jag är trött!

Wilma bråkades inatt o var vaken till 3.30 kanske!?

Sovit i kanske 5 timmar inatt.. sen så har man haft två barn som härjat hela dagen!

Plus att man sitter mitt upp i en flytt.

Har iallafall hunnit hänga upp litegrann!

Tur att mamma och Linda kom förbi och tittade in!! :)

Så glad jag blev när först mamma ringde o sa att hon var påväg och sen när Linda ringde o sa att hon var snart i stan! :-) Då sken man som solen kan jag lova.

Dom hjälpte mig att pyssla lite här hemma också hjälpte dom mig med mina små snorungar! :)

Nu sover iallafall Sagis!

Wilma har vaknat för ett tag sen o var vansinnig o ville ha mat!

Så nu har hon ätit o rapat o ligger på mig o myser!

Hoppas hon tänker sova inatt :)

Snart kommer Jocke hem också, då ska jag ta mig en dusch o sen sova sova sova..

Om Wilma tilllåter vill säga.. men det hoppas jag hon gör!

Imorron ska vi försöka få gjort lite mer i denna lägenhet o med denna flytt!

Jocke ska få bära resten av alla saker o jag ska hämta alla kläder tänkte jag! :)

Sen ska jag fortsätta att hänga upp prylar påp väggarna o så! :)

Det är ju de som är de roliga, att hänga upp alla saker, o se när det blir fint!

Alla gardiner ska även upp imorron!

Skönt då det börjar se lite hemtrevligare ut här.

Det är verkligen en kanon fin lägenhet o det blir jätte bra här!


Nej nu måste jag bråka vidare med lilla Wilma :P

TJA!

Av Malin Strömqvist - 19 september 2009 11:39

Idag är man trött som f*n säger jag bara.

Wilma har bråkat inatt.. första gången på de här sättet :P

En riktig elak-unge har hon varit!!

Vaken till halv fyra var hon och härjade.. oj oj!

Sen vaknade Sagis halv sju o sen sov vi tills Wilma vaknade runt 9.20

Sen dess har man varit som en zombi..

Nu sitter jag och Saga i soffan framför tvn med en filt om oss.. den nya lägenheten är svin kall!

Måste nog vrida upp alla element.. fryser som en tok!

Kanske är för att jag är så trött också..

Saga somnade i soffan igår i nya lägenheten, hon var sååå trött!

Och hon har sovit hela natten o varit en så duktig flicka! :D

Funderar på att skicka ner Jocke på jysk o köpa en sån här svin stor o tjock filt!! Vore ju lovely nu alltså.

Haha :-) Ska härja med han nu!!


Gamla lägenheten ser iallafall ut som ett stort jävla kaos..

Allt ligger i drivor efter golvet.. suck!

Så det måste man ju också göra nått åt... så drygt!!

Vi ska ju vara helt klar till torsdag tydligen, aja! Det går väl det också.

Hoppas jag, Jocke jobbar ju heeeeeela tiden... SUCK!


Lägenheten är iallafall jätte fin och finare kommer den att bli när vi börjar göra lite hemtrevligt här med alla saker vi ska hänga upp idag :-D jippi!! som jag längtat..


Nu ska jag och Saga läsa tre små grisarna tycker hon, så bäst man gör det då! :)

Favvoboken det :)

Tja!

Av Malin Strömqvist - 18 september 2009 14:55

Nu har mamma och pappa tagit bort våran gammla hund..

Det känns verkligen svin jobbigt :'(

Tror jag har gråtit blod i en timme..fyfan också!!


Men jag hoppas han har det bra där han är nu!! <3 han har varit en underbar familjemedlem!

Känns så overkligt att han inte finns längre.. Hela mitt liv har han funnits känns det som.

Tror vi skaffade honom när jag var 5-6 år.

Men jag hoppas att han mår bättre nu <3


Ska gå och hämta nyckeln till våran nya lägenhet nu om 45 minuter.

Wilma var vaken till typ 2.30 inatt.. så man är rättså trött idag!!

Men vi ska pyssla på i nya lägenheten.

Allt känns så mycket mindre roligt nu när det blev såhär med Baaba. Huvva!

Men det blev bäst för honom.. man vill inte att nån som skänkt en så mycket glädje ska behöva lida in i det sista.

Då är det bättre att bara låta honom somna.. även fast det blir jobbigt!

Stackars mamma och pappa som tvingats ta det beslutet också.. huvva :(


Nu måste jag sminka mig lite, ser ut som jag varit med om 7 svåra år..




Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards