Alla inlägg den 1 september 2009

Av Malin Strömqvist - 1 september 2009 17:22

Vem orkar vara kvar på sjukhuset när man kan vara hemma?

Så skönt att få vara hemma!

Guuud, jag är helt slut!

Vaknade av värkarna kl.06.20 ungefär.. tänkte att nu jävlar kan det väl ändå inte vara falskt alarm!:P och det vare inte!!

Började klocka värkarna o insåg att jag hade runt 6-7 minuter mellan dem o dom höll i sig runt 40sek de flesta..

Väckte Jocke som somnade om igen! :P haha,han trodde väl att de var falskt alarm som vanligt antar jag!

Sen vaknade han efter 10 mintuer kanske :)

Ringde mamma o väckte Sagis o gav morronvällingen.


Kissade typ 10e minut också, vette fan vad de tog åt mig!

Mamma kom o hämtade Sagis o jag ringde in till förlossningen som tyckte jag skulle komma in på en gång! :-)

Så vi drog oss mot sjukan o fick en super bra barnmorska!!

Så nöjd med henne, hon var helt kanon!

Både jag o Jocke tyckte hon var sååå lik Louise också, Jockes syster!

Så vi tyckte de inte kunde bli bättre :-)

Mina värkar blev iallafall ännu värre o barnmorskan tyckte jag skulle stå upp mot ett sånt här "Eva stöd" eller vad det heter.

Ja, fyfan aa! Jocke stog o höll fast både mig o det dära stödet o gav mig lustgas hela tiden :P Till sist kom barnmorskan bara fram till sängen o sa till mig o lägga mig där o så la hon ut något på sängen o efter 5 minuter så var bebisen ute!

Helt sjukt fort gick det.

Vi var nog på förlossningen runt 1h 30 minuter eller nått i den stilen!

Så skönt att de gick så fort o att det äntligen är överstökat o lilla är ute! :) Hon är verkligen jätte fin.

09.57 kom hon ut iallafall :-)

3770g och 52 cm lång! :) Jätte mycket hår och så fin!!

SÅ lik sin pappa såklart! ;D


Saga är stolt storasyster o kan nästan säga Wilma som hon fick heta :)

Hejdå nu ska jag njuta av hemkomsten tillsammans med min lilla familj!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards