Alla inlägg den 8 september 2009

Av Malin Strömqvist - 8 september 2009 17:40

Vad är detta nudå?

Haha, man blir ju helt förvirrad nu när hemsidan är omgjord?

Men aja, man vänjer sig väl antar jag.


Idag har vi sovit som stockar huuur länge som helst.

Eller jag o Saga var ju vaken mellan 9 - 12. kanske? :-)

Hon fikade o busade lite!

Fortfarande jätte snuvig o hosta.. men ingen feber ännu!!

SOM TUR ÄR!

Hoppas verkligen min lilla prinsessa klarar sig från feber!!

Håller tummarna! :-)


Får även hoppas att lilla Wilma inte blir dålig.. vore ju verkligen olyckligt!!

Har även testat amma idag igen.

Det gick lite bättre o gjorde inte fullt lika ont!! :P

Haha, bra.. hoppas det ska gå bra nudå!

Man har ju införskaffat sig en pump som man använt fram tills nu.

Så hon har käkat på flaskan.. Men hon är ju som en tok!

Så jävla ont gjorde det så jag klarade inte av att amma vanligt.

Men om det går bra nu idag så kan man ju försöka.. om hon inte dissat bröstet nudå för att man gett henne flaskan nu under ett par dagar.. Dom är ju smarta dom små liven o vet att ur flaskan så kommer maten med en gång.


Aja, vi får se hur det går!

Har iallafall tagit första prommisen idag med Wilma.

Och min första på typ huuuuuuundra år!!

Så skönt, men otroooligt varmt ute.. huvva!

Jag svettas ju ihjäl när det är såhär kvavt ute.. :P

Men Wilma verkade gilla att vara ute på prommis för hon sov hela tiden.

Som dom flesta bebisar brukar göra när dom är ute o åker vagn :P hehe!

Sagis därimot var vaken o vi gick o köpte några krämbullar, coca, en geisha och festis!

Sen satte vi oss på en bänk o smaskade i oss! :P

Haha, det var ju ingen motionsrunda direkt heller.. jag gick som en snigel eftersom jag fortfarande har ont av foglossningar o skit o sen är man ju lite mörbultat i övrigt också!! :P

Nej, så vi gick bara en kort prommis o köpte fika :P det fick duga!!!

Undra vad man kan tänkas väga nudå efter förlossningen? Har inte ens vägt mig.

Hade ju gått upp runt 12kg sen inskrivningen? Men jag skrev ju in mig så sent så man hade väl hunnit lägga på sig kanske 3-5 kg redan innan, kanske mer?

Jag vet inte, har sån dålig koll :P haha! Men man vill ju inte se ut som en strandad val beach -2010 heller!

Haha, så man får väl börja i tid med att kämpa bort allt överflöd man dragit på sig under dom här två graviditeterna! Huvva.. gruvsamt att tänka på att man får verkligen kommer få motionera :P

Det är ju sååååå jobbigt!!

Men men, lägger man manken till o kommer in i det så går det ju som hejsan sen!

Tur jag har Johanna som alltid är med på o motionera! haha! :-) Hon får väl tvinga ut mig om jag börjar lata mig också! :-)

För jag måste verkligen göra nått åt dom här överflöds kilona fortast möjligt innan dom sätter sig där för gott :P haha! Och man vill ju som sagt inte se hemsk o äcklig ut.

Jag är ju trots allt bara 21 år.. och redan tvåbarns mamma :P

Men man vill ju ändå fortfarande få se ut som 21 år också fast man har skaffat barn ung!


Sen så är jag så glaaaad för att IDOL börjar ikväll!

JIHO!!! :-) Snacka om att jag längtat efter att det ska börja! Så roligt o se :-)

Jocke är så duktig o har diskat idag, haha man har lämnat över allt hushåll till honom tror jag!

Nu står han o kockar för fullt också!

Duktig älskling jag har :-) <3 Han är verkligen heeeelt underbar ska ni veta.

Bättre livskamrat hade jag aldrig kunnat skaffa mig! 

För han är verkligen LOVELY!!


Nu ska jag nog ta o väcka min lilla bebis Wilmis o kolla om hon tänker vara vaken något idag eller om hon sparar sig tills i natt o ska härja!

Nej men hon är jätte snäll fortfarande, har bara fått för sig att hon ska vakna runt 23 o vara pigg sen.. fram till 3 typ!! O då är jag verkligen helt slut o vill inget annat än o få sova!

Men hon skriker iallafall inte, hon vill bara få typ ligga uppe på mig o halv sova :S

Aja, ska försöka vända på det här innan det går för långt :P Vet bara inte hur jag ska bära mig åt?! :S

Det är ju som rätt så svårt att hålla en veckas gammal bebis vaken!

Men jag ska göra mitt yttersta :P

Är ju så trött av mig fortfarande så jag vill så gärna få sova på nätterna iallafall!


Nu ska jag snabbkäka sen ska jag väcka Wilma!

Tja!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards