Alla inlägg den 11 september 2009

Av Malin Strömqvist - 11 september 2009 09:12

I natt har man kanske sovit en si så där.. 5 timmar!

HÖGT RÄKNAT!

Wilma var vaken till nästan kl.3 ändå?

Fast än att vi busade med henne, bar runt henne o tittade på allt som finns att se i denna lilla lägenhet på 67kvm :P

Haha, även att hon fick sitt första bad i natt.

Eller jag försökte bada henne tidigare på eftermiddagen också!

Men det gick inte så bra, Jocke vilade på soffan och Saga bestämde sig för att hon också behövde badas i den nya baljan :P Jahapp.. så vad ska man göra?!

Saga dök i med huvudet o sen försökte hon trycka ner resten av överkroppen också :P

Haha!

Ja, och som om man inte har händerna fulla redan!?

Nej ni, då ropade jag upp Jocke!                     

Då var det färdig vilat.. Och för Wilma även färdig badat efter 3 minuter :P

Även Saga hade badat färdigt! :-)

Wilma tyckte iallafall att det var mysigt, så hon höll på att somna där hon låg i natt.

Hann med att ta några bilder!

Jocke fick bada henne, så knäppte jag kort och sånt :)

Tur att Sagis sov, annars hade hon nog också legat i den där baljan :P

Hon älskar ju att bada hon :) haha!


Jag är verkligen svin trött nu iallafall och inväntar att Saga också ska bli det så vi kan krypa ner under täcket tillsammans med Jocke!

Wilma sov i våran säng i natt igen.. Vet inte om det är bra eller dåligt?

Men vi får ju iallafall sova :P

Nu på morgonen efter hon ätit så fick hon lägga sig i sin säng.

Saga vaknade kl.8 och har varit uppe o fikat o kissat på pottan o grejat på.

Nu leker hon o härjar på här.

Tror hon är trött iallafall o vill sova!

Hon har fortfarande mycket hosta, lite snuva också.. Men annars tror jag och hoppas att hon börjar bli piggare!

Fortfarande ingen feber som tur är :-)

Själv så är jag snorig o jävlig jag med.. hövva!

Får använda nässpray till en förbannelse, det svider i näsan när jag sprayat :(

Men jag orkar fan inte med någon bihålsinflamation, så det är bara att pinas!

Ont i halsen har jag också, men inte lika tror jag.. Kanske det här är slutet på våra förkyldningar?

I såfall vore ju det toppen!

Vi har inte ens haft feber så det vore ju GREAT att slippa! :-)

Funderar fortfarande över det här med vaccinet!?

Har läst lite mer om det o pratade även med en sjuksköterska igår.

Hade hembesök från BVC så jag surrade lite med henne.

Hon tyckte att alla skulle vaccinera sig och pratade gott om vaccinet.

Så jag vet inte hur man ska göra? Det låter ju som om det vore de bästa att vaccinera sig om man lyssnar på allt hon sa? Det ska tydligen skydda alla små barn som inte får ta vaccinet och även alla andra som inte får ta det.

Och smittan minskar ju såklart.

Ja jag kanske vaccinerar mig iallafall nu då.. Jag måste ju tänka på att Saga och Wilma inte kan välja.

Självklart kan barnen bli sjuka iallafall eftersom man kan ta med smittan hem på annat sätt.

Men man får ju tänka på hygien o allt extra mycket!

Även att jag har handsprit nu ;) jiho!!

Det tackar man för :-D


Bvc sköterskan surrade o stannade i typ en timme iallafall..

Även att vi fick väga Wilma, som gått upp flitigt! :D HÄRLIGT!

3800g vägde hon nu, 3770 när hon föddes!

Så det är ju super bra att hon ökat så pass, eftersom dom alltid går ner i vikt och inte börjar öka förrän efter en vecka ungefär! :) Så det känns ju jätte skönt att hon går upp så bra!

Saga gick ju inte upp så bra i början.. så jag började ge henne ersättning.

Hon blev liksom inte mätt och sen stannade hon i vikt o så.

Visst dom sa att det kunde vara så, men man blir ju orolig o vill ju helst att nått ska ha hänt på den där vågen när man kommer dit varannan vecka.

Nej, så ersättning fick det bli för lilla Saga.. Eller jag jävlades med ammningen tills hon nästan var 3 månader!

Sen gav jag upp!! Och det gick ju lika bra med ersättning!

Eller det gick bättre.. man visste precis hur mycket hon åt och fick i sig och att det alltid var bra de hon fick!

Men jag ska kämpa på den här gången.

Eller jag klarar inte av att amma Wilma, jag får pumpa o sen ge flaskan! :P

Men det är ju innehållet som räknas! :-)

Och hon är ju lite mer skyddad mot alla sjukor mm. om hon äter bröstmjölk!!

Så det är bara pumpa på! haha :P


Nej nu ska jag nog underhålla Saga o sedan kolla om hon tänker sova mer idag eller om jag ska väcka Jocke så jag får sova en stund, så får han vara vaken o leka med Saga! :-)


Slänger in några bilder så får ni se Wilmas första eller andra bad! :P 

Även några bilder från härom kvällen då Saga och Albin lekte :-)

              

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards