Alla inlägg den 14 september 2009

Av Malin Strömqvist - 14 september 2009 00:28

Tjena!

I natt har Wilma sovit bra!

Hon vaknade var 4e timme o ville äta.

Så det var ju kanon det, hoppas hon tänker vara duktig även inatt!

Såå skönt när man får sova.

Längtar tills om nån månad då man kan försöka avvänja henne helt från att äta på natten.

Tror bebisar bör vara 1 månad iallafall innan man börjar testa sånt.

Eller hon på bvc sa det iallafall..

Det enda man ska göra är tydligen att försöka sticka åt dem lite mer mat under dagen o så.

Så dom är mätta o belåtna o inte behöver äta på natten.

För det är tydligen inte mängden mat per mål som är det intressanta utan mängden mat per dygn.

Så man ska väl testa det här framöver då :) Spännande!


Idag har vi iallafall bara myst o varit ute o gått promenader.

Först var vi på en prommis ner på stan o runt lite där o jocke o sagis köpte munkar eller nått som dom smaskade i sig.

Själv så avstog jag.. även att jag inte köpt godis på hela dagen!!

Inte coca heller.. jocke köpte en pepsi no sugar som jag smakade av..

Annars har jag bara ätit nutella.

Det är väl typ som godis men jag kunde inte hålla mig :P haha!

Sen gick vi hem o barnen käkade lite, sen ut igen på en kvällsprommis!

Gud så mysigt det är att gå på kvällen!

Jag bokstavligen älskar det, jocke också.. och självklart Saga med! ;) Hon myser som en toook i sin vagn.

Wilma sover ju bara hon!

Dee-dee följde också med när vi var ute på kvällsprommis.. Vi försökte jaga hem henne men när vi kom upp mot kyrkan så kom hon springandes över kyrkogården o jamade o ville följa.

Så vi gav upp allt fräsande o lät henne följa!

Gick runt söderleden o det var så underbart skönt väder o så frisk luft den här årstiden!

Sen när vi kom hem så la jag mig med Sagis o hon somnade som en prinsessa!

Wilma fortsatte att sova fast i soffan.. sen vaknade hon också o åt lite.. Sen somnade hon om.

Nu ligger hon o härjar i sin spjälsäng.

Jag ska nog ta mig en snabb-dusch o sen lägga mig jag också.

Så trött helt tiden alltså!

Känns så otroligt bra att kunna vara ute o gå igen, utan att behöva ha ont i hela kroppen!

GLAD ÖVER DET ÄR JAG :D

Undra hur jag ska kunna vara ute o gå när Jocke jobbar?

Jag har ju ingen syskonvagn? Men jag får väl ta med mig en kompanjon som får dra min andra vagn!

Eller vänta tills Jocke kommer hem med att promenera :P

Aja, det löser sig nog!


Även att vi flyttar snart?

Typ bara 1 vecka kvar nu tills vi flyttar upp en våning i grann-trappuppgången.

Haha, inte långt alls..

Men det är iallafall lite större.. blir en mindre 4a då.. Eller 3½a

En sån här med en övervåning.

På övervåningen är det en liten toa och ett sovrum.

Vi ska ha vårt sovrum uppe då.

Måste köpa grindar o lite annat till den nya lägenheten.

Är så less på alla svarta möbler så jag ska köpa vitt istället till vardagsrummet.

Nytt tvbord, tvbänk, en stor röd matta, skänk och lite annat smått o gott!

Inte för att jag någonsin i mitt liv skulle våga åka på IKEA nu när svininfluensan härjar.

Haha, men det är tur det går att beställa hemleverans för typ 500:-

Verkligen värt det tycker då jag iallafall ;)


Nu ska jag vara social mot min karl som sitter här o försöker mysa medans jag bara bloggar! :)

Skriver imorron!!

BYE!

                                  

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards