Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin Strömqvist - 7 augusti 2012 13:04

Hej! 

Nu var det längesen jag skrev.. vi har iallafall dränerat huset nu. Vilken soppa! inte undra på att källaren såg för hemsk ut.. det har ju inte varit någon dränering alls här? det låg stenar stora som mig själv ner grävda typ överallt där det inte i stortsett var kvicksand! helt sjukt vilket jobb Jocke, Bertan, Anders och Nisse har gjort! Jag är riktigt imponerad!! Själv har jag hållt mig och barnen på behörigt avstånd från denna dränering. Vilket projekt! Ändå gick det fort för oss.. En vecka sen var allt klart. Men vilken gegga?! Urs, hela tomten ser ut som ett skämt!! 

Vet inte vart man ska börja?! 

Jocke klippte gräset (vi har kvar) igår och jag började kratta i geggamojjan!! Haha, jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.. det var tungt och jag kletigt, hela jag var helt brun när jag gav upp.. jag fick blåsor i händerna och träningsvärk i ena armen. (Tur man är vältränad, eller inte) Men det blev lite bättre.. intalar jag mig själv.. 


Nu måste geggan torka också?! och hur lätt går det när det inte ens har varit någon sommar än?! Det regnar och har sig så det blir bara värre hela tiden.. (känns det som iallafall) sen måste vi köpa matjord.. För en mindre förmögenhet och sen ska väl den stampas å gräs ska sås! sen får man bara sitta och vänta på snön så man slipper se eländet! känns verkligen tråkigt när tomten ser ut så här. Jag hade inbillat mig att vi skulle hinna med mycket mer i år.. men jag låter i vanlig ordning fantasin flöda! 

Får koncentrera mig på insidan av huset, ser fram mot att göra källaren fin. 

Klinkra golven och måla väggarna. Försöka få till ett till sovrum förhoppningsvis. och drömmen vore ju att kunna renovera badrummet! Men plånboken strejkar, fast jag har jobbat mycket på nätterna och pluggat heltid på dagarna.

Känner verkligen att jag inte hinner med mig, jag måste göra ett ryck med plugget. Jag är inte van att ligga efter..  har fått ordning på en vecka. Nu har jag bara några uppgifter kvar för att vara tillbaka på fötterna igen. 

Vill bara få tillbaka kontrollen över plugget, huset, tomten, ekonomin å ja allt! Känner mig helt maktlös, nu vill jag ha nån ordning på allt igen! Innan vi blir tokiga här hemma snart! ändra får vi skaffa nå mirakel frön som gör att vi får en grön å fin gräsmatta på hösten? Eller så får jag sitta å hopppas att snön kommer tidigt iår... jag som hatar vintern och fortfarande längtar efter sommar! Nä.. jag har nog redan blivit tokig efter denna förödelse!! 


Just nu står allt stilla också.. å det blir man ju också galen över! Men vi kan inte göra nått nu.. bara vänta på att det ska torka.. men med vår vanliga tur så blir det väl regn nu å en snö-lös vinter.. bara för att vi ska tvingas se all gegga på gården! Urs vad jag är negativ..  men vill bara spy ur mig nånstanns.. 

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards