Alla inlägg under januari 2010

Av Malin Strömqvist - 26 januari 2010 21:15

Haha tjena mors!

Ikväll har Wilma visat att även hon kan protestera ;)

Första gången någonsin den lilla skruttan har blivit vansinnig..

För hon ville minsann inte lägga sig lika tidigt som Sagis gjorde!!

Saga somnade 20.10 medans Wilma först låg o surrade o jollrade på..

Hon snurrar runt runt i sängen och härjar o har sig..

Men till sist så lackade hon ur och blev vansinnig!!

Inte en enda tår fick hon fram utan hon var bara totalt ursinnig och ville då verkligen inte sova :p så fort jag eller Jocke visade oss så skrattade hon som en galning men när vi sen duckade så blev hon tokig igen :p haha sötnos!

Det är inte ofta man får höra henne arg!! :P Så det gjorde ingenting!! :)

Bara ett friskhets tecken att även hon kan sura på lite ibland!!

Så det var bara underhållande! :)

Jag surrade lite med henne och killade hon o busa/pussa på hon en massa!

Sen fick Jocke ta över, för jag hade redan dragit ut alla slingor ur slinghättan och skulle just kleta i slingorna, men då gatt jag först gå upp och pussa lite på min lilla ilskebytta :p

Hon slocknade efter att jag hade pussat henne godnatt, så då kunde jag gå ner till mitt slingande i lugn och ro!! :)

Så nu sitter man här med slinghättan på och har 40 minuter kvar :P haha!

Vilket mörker :P Det är så drygt att vänta!

Men jag känner att jag verkligen behövde slinga lite nu :)

Var så länge sen jag färgade håret mörkt, och jag är ju så velig av mig vilken färg jag egentligen vill ha, så nu var de dags för slingor igen!!

Det blir nog snyggt på de här mörka, en lite brytning!! :D

Ska slinga mer o mer hela tiden så de blir fint :)

Men först kör jag på mörkbrunt med slingor bara, de är fint de :)


Madde och Emma kom förbi en sväng ikväll också o härjade på här hemma,

det var roligt :) Alltid lika roligt med främmande!!

Dom försöker övertala mig att hänga med ut på lördag!

Men jag vet inte jag :p haha, det var ju inte så roligt ute förra gången jag var ute.. och det är redan 2 månader sedan, känns som nyss :P haha!

Men jag vet inte, tror inte det.. de är inge roligt då man inte kan gå ut tillsammans, jag och Jocke alltså!

Vi har så roligt tillsammans ute, så man vill ju gå ut tilllsammans då!

Eller iallafall ses ute ;) Men jag tror inte det löser sig med barnvakt, så vi lägger det nog på hyllan ytterligare några månder :P haha!

Man har ändå inte sån längtan ut, det roligaste är ju förfester ;P Det är var som kan vara roligt :) Annars så har jag inte sånt sug!!

Men alla är vi olika, vissa bleka, vissa feta, vissa bruna och vissa fula!

Skämt o sido!!

Nej så jag tror inte det blir någon festning för mig på lördag!!


Nu tror jag att min karl också har däckat där uppe med småttingarna!!

Ska väl låta honom sussa medans jag väntar på att mina slingor är klara!


Seeeya!

Av Malin Strömqvist - 26 januari 2010 17:13

Haha Sagis har blivit helt bebis tokig.

Nu leker hon hela tiden med alla nallar och alla sina dockor att dom är hennes bebisar som måste ha välling och byta blöjor med mera..

Hon kramar och pussar dom, bäddar med filt och myser!

Hon pratar med dom hela tiden..

Nu kommer hon in till mig med en tv-dosa och låtsas att det är hennes bebis, hon pratar med dosan hela tiden och kramar den :P haha!

Hon är verkligen tokig denna lilla dam :D

Jag älskar barns fantasi!

Man kan aldrig sluta skratta då Saga och Nova sätter igång!!


Linda och Nova kom hit med Yoghurt och Flingor så Saga och Nova satt och fikade lite mellis tillsammans idag igen :)

Dom blir så glada då dom får träffas!!

Linda hade med sig lite Mat till mig :D Hihi, gladast i stan blev ju jag!

Satte mig brevid småttingarna och smaskade i mig!!

Sen lagade jag lite mat till Saga och Jocke också, dom fick stuvade makaroner och korv, snabbt och enkelt! :)

Orkade inte göra någonting mer avancerat idag :p haha

Men dom är ju glad ändå :D Jocke älskar ju sån mat så det blir ju han lycklig över att jag gör :) Det är bra att han är lätt att göra nöjd!

Nu är Jocke ute med Ina på en prommis, dom skulle gå ner på Konsum och köpa cigg till mig :D Snällt!!


Saga kommer nog att somna tidigt ikväll igen, senast 19.45

Sen kommer hon slockna!! Men jag tror på ännu tidigare ;)

Men vågar ju inte hoppas på nått i förväg :P

Hoppas det finns nån bra film som jag o älsklingen kan se ikväll då :)

Wilmis ligger och suger på tummen.

Hon är trött, hon har lekt i babygymet idag.

Hon fick låna ett sånt fint babygym av Hanna och Emlis lilla Wilmer.

Så hon är lycklig över det, men efter ett tag så blir hon rosenrasande :p

Haha, hon har alltid varit så bestämt av sig :D

Hon vet precis vad hon villl!! :)

Sötnosen min :D så liten men så envis redan!!

Saga är ju också väldigt envis av sig, men Wilma har en helt annan vilja :P Som hon haft enda från dag 1 då hon kom till världen!


Idag har jag inte pratat nått med Lena och Jens.

Men mamma sa att dom fått varit vaken inatt :) Men första nätterna brukar ju vara lite annorlunda, bebisarna tycker allt är nytt och konstigt och kallt!

Och att andas luft är ju också nytt, ofta är dom ju snoriga/slemmiga också och nyser o harklar sig mycket eftersom dom svalt så mycket fostervatten.

Så var iallafall Wilma :)

Sagis hon var mest bara förbannad hon när hon kom ut, och ville inte att Pappa skulle lägga ner henne en sekund i den där lilla sängen dom blir tilldelad på BB.

Så Jocke gick och bar på Sagis hela tiden! :)

JA man har så otroligt mycket fina minnen, som ens alldeles egna barn har givit en :D Jag är så glad över mina små trollungar :D

Dom förgyller verkligen mitt liv <3


Nu ska jag ta och krama om dom båda för att jag älskar dom vilkorslöst!!

PUSS HEJ!

Av Malin Strömqvist - 26 januari 2010 15:49

Ge mig pengar någon!!!!

Jag vill vara oberoende av pengar, så jag aldrig någonsin skulle behöva tänka efter ens en gång hur ekonomin ser ut!

Vore ju livet de...

Men de får man ju bara drömma om.. jävla skit :p

Att allt ska vara så snuskigt vidrigt dyrt!!


Vet inte om Lena o Jens kommer hem idag eller inte!

Hoppas :) Men då är dom väl så trötta så dom kanske bara vill vara själva och komma i ordning hemma med lill skruttan!

Jag minns ju hur slut man är själv, skulle bara ha velat låst in sig och sovit i en vecka i sträck helt isolerad från omvärlden! :p


Nu kom Linda och Nova så nu ska jag leka med dom!

Hade gutt!!

Ciaaao

Av Malin Strömqvist - 26 januari 2010 12:26

Tjänna!

Idag klev vi upp tidigare än vanligt :P

Sagis somnade ju 19.30 igår så hon var ju så duktig min lilla tjej och pigg som en lärka imorse kl.8.00 så då var de bara att gå ner o göra fika till henne! :)

Wilmis fick sin välling och hunden sin frukost o sen ut på en liten sväng för o göra sina behov :P

Älsklingen åkte på jobbet och jag försökte få Sagis att vi skulle sova iallafall en timme till, haha morgontrött som man är!

Men jag tror att hon låg vaken hela tiden och kramade mig o surrade o hade sig! Wilmis somnade ju om iallafall :)

Så det blir nog en tidig kväll för Sagis ikväll igen :)

Men det är bra, jag hoppas att hon kommer in i en sån bra rutin.

Man behöver ju lite tid för sig själv sen på kvällen.

Det är skönt att bara ligga i soffan stilla utan att behöva kuta fram o tillbaka efter lilla Saga :P haha, men jag ha så snälla barn så.

Jag behöver inte alls göra mycket för att dom ska vara nöjda och glada!


Men det är ändå skönt att få sitta för sig själv o inte behöva tänka på nått annat i några timmar innan man går och lägger sig själv :)


Jag hoppas att Lena och Jens kommer hem idag :D

Vore så roligt att få se deras lilla knyte ;)

Jag längtar som en galning tror jag!! Det är så spännande :D

Myspys, jag som tycker jag har en liten bebis.

Men Wilmis är ju redan 5 månader nu på Söndag!!

Man kan knappt tänka att det gått så lång tid, jag tyckte jag nyss gick omkring och var stor tjock :p men men, tiden går alldeles för fort som vanligt!

Innan man skaffade barn så brydde man sig inte om hur fort tiden gick :p

Och man märkte det inte heller.. men nu när man har små barn som växer så det knakar så märker man verkligen att tiden bara rinner ifrån en..

Man får verkligen ta vara på tiden :)

Wilma blir så stor när jag ser små bebisar, när man har dom att jämföra med.

Det är läskigt :p


Just nu eller just nu o just nu :P haha, som vanligt vill jag ha pengar.

Men just nu ligger drömm summan på runt 80 tusen!!

Någon som vill bidra med de?

Haha ;)  Allt av intresse.. nej då!

Men man drömmer ju om nya saker varje dag.. man har de inte lätt ;)


Nu ska jag ta och gosa lite med mina kära!!

PUSS!

Av Malin Strömqvist - 25 januari 2010 21:28

Grattis till er lilla Elvira!



  

Av Malin Strömqvist - 25 januari 2010 20:51

Godkväll!!

Jag ville bara skriva ett blogginlägg nu! :)

Jag är så lycklig, för min syster Lena och hennes kille Jens skull.

Dom har eftermiddag kl. 18.33 fått en liten dotter.

Så välkommen till världen vill jag säga till lilla Elvira!! :D


Jag längtar så vansinnigt mycket efter att få se den lilla flickan!

Gud vad roligt, och har jag inte alltid rätt så säg ;)

Jag har hela tiden sagt att de skulle bli en liten tjej till!


Hon vägde 3140 g och var 50 cm lång.

Så himla mysigt, jag längtar tills dom kommer hem!! :)

Så man får se den lilla pluttan :D

Sitter och väntar på att få ett mms på hon nu!!

Kan knappt bärga mig :)


Hon hade jätte pigga ögon sa Lena!!

Åh vad jag är glad för deras skull :) Har väntat på den här dagen sen jag själv fick Wilma, jag älskar när småttingar kommer till världen :D

Finns det något bättre?

Nej jag tror verkligen inte det :)

Och hon hade lite och ljus brunt hår också! ;) Spännande!!

Guuuud vad jag längtar efter att få träffa henne!!

Så roligt att få bli Moster igen! ;)

Jag har ju bara fått vara moster åt Nova, medans Linda och Lena har varit moster till 3 barn ;) haha.. men istället så får jag vara mamma till två stycken och det är verkligen det bästa som finns.

Jag vill ha ännu fler barn! :)

Skulle kunna skaffa fler barn redan nu :D Det är ju såååå mysigt!!!!!


Nu ska jag mysa med min underbara Jocke!

Mina småttingar sover, la Sagis kl 19.30 då kunde hon inte hålla ögonen öppna längre, medans Wilmis låg o sov i babysitter då jag la Saga.

Men jag väckte henne o petade i hon en flaska välling och sen fick hon rapa o en torr blöja sen bumms i sängen ;) Så hon somnade väl nästan 20.30 hon.


Jag och Jocke ska bara mysa ner oss i soffan under ett täcke o se film.

Förhoppningsvis en super bra film hoppas jag :)

Ska nog kolla om det kommit ut någon bra som jag vill se nu!!


Ciaaao!

Av Malin Strömqvist - 25 januari 2010 13:41

Hej!

Härliga måndag, jag sitter i telefon-kö till Försäkringskassan som vanligt :p

Känns inte som man gör annat än o jävlas med F-kassan numera.

Men jag blir ju förbannad och måste ta itu med lite saker runt min föräldrapenning.. :P jävlas också!

Så man har plats 293 i kö.. Viiiiilket mööööörker!!


Annars så vaknade jag och fick ett glatt besked!

Lena ringde och hade nå jävulska värkar.

Så det är igång på riktigt nu, det går inte att misstolka de!

Jag hörde henne igenom telefonen hur jobbigt det är.. tänk att man glömmer det? Oj oj.. ändå var det inte så länge sen jag födde..

Men jag kände igen direkt på henne att nu är det allvar!

Hon hade några värkar medans vi surrade.. hon står tydligen i duschen just nu och försöker dämpa de onda på så vis.. det är ju bra!

Jens var nyss här och lämnade Buster.

Så han ligger här med mig och undrar vad sjutton som är på gång egentligen?!

Lenas värkar började runt 8 i morse, så bebis är nog ute runt 17.00 skulle jag tro iallafall ;) Men det är bara en chansning!


Jag måste iallafall storstäda här hemma.

Så jag ska kasta ut mina två odågor till katter som ränner runt hela diskbänken så jag blir fan tokig snart, det är så äckligt att ha katterna där uppe :P

Så dom åker ut nu då dom ätit som två hyenor.

Det är varmt ute också så dom kan gott vara ute hela dagen! :)

Jag har det ju nog med två barn o två hundar när jag ska städa :p

Då behöver jag då verkligen inte ha katterna som river stället samtidigt!

Nej nu ska jag ta och fatta kärlek till dammsugarn och sen har jag typ 10 maskiner tvätt att vika :' '( HU HU!!

Jag tror jag dör, det känns nog drygt att ska storstäda :p haha!

Åsså måste man ta itu med den här jävla tvätten!

Men aja, måste man så måste man.. Mamma skulle komma också med Nova så jag ska ha henne också någon timme eftersom Madde är på jobbet!

Så jag ska försöka hinna med o fli undan här hemma innan dess!!

Raska på, säger jag bara!!!!!!


Längtar tills Lenas bebis kommer ut till världen <3

Av Malin Strömqvist - 25 januari 2010 00:57

Min Jocke är ju så himla duktig han! :)

Han har tvättat idag, tacka gudarna för det, eller Jocke kanske jag ska tacka!:)

Han är så duktig.. han är typ tvätt ansvarig här hemma!

Det är lite svårt att hinna med allt själv som två barnsmamma :)

Tur man har en sån snäll, fin och hjälpsam karl! :D

Det kan jag iallafall tacka gudarna för!

För han är verkligen helt LOVELY min älskade Joachim!!


Jag har fresten köpt ett par nya mjukisbyxor, dom är helt underbara!

Jag tänker aldrig använda några andra byxor. haha!

Där tog jag väl i lite.. men dom är verkligen super mysiga!!

Älskar ju mjukis kläder, önskar jag hade lika mycket "vanliga" kläder som jag har mjukisar, men det har jag inte.. jag köper alltid mys kläder när jag är ute på shoppen, haha det är väl lite dumt!!

Men samtidigt så älskar jag att bara gå omkring i lediga kläder då jag ändå nästan alltid är hemma eller hos min familj i Långsele!

Och dom tycker jag är vacker fast jag går i mjukis byxor ;) haha!

Sen om man ska ut på nån prommis lite då o då så kan man väl fräscha upp sig med ett par jeans eller nått :P haaha!

Annars vandrar jag alltid omkring i mjukisar o slappa tröjor! ;) haha!

Man lever ju livet som 2barns mamma!

Allt är bara mysigt och helt underbart och jag kan bara gosa med mina två små trollungar hela dagarna i soffan eller på golvet, i mina mjukiskläder! :)


Nu står min älskade Jocke o hänger tvätt, själv har jag nyss betalat alla mina räkningar, eller jag hade bara två :P haha!

De andra har jag på autogiro så det är ju skönt.

På onsdag ska det komma nån gubbe o surra försäkringar med mig.

Ska ha båda barnen försäkrad hos samma bolag så här ska dras på med ännu mer räkningar via autogiro! :)

Men småttingarna måste ju ha försäkring, det viktigaste och mest älskvärda man har vill han ju ge det bästa man kan!! :)

Måste även öppna ett konto till Wilma, och ett konto till våran semester i sommar, oj oj oj!! hur ska detta gå? :o haha

Kommer ju stå helt med rumpan bar snart :P

Man är ju inte den rikaste precis, men jag vet vad jag vill lägga mina ynka små korvören på, och det är absolut mina barn! :)


Idag fick jag även ett roligt samtal om ett hus som skulle hyras ut!

Så på fredag ska man iväg och kika på det :)

Ska bli döööspännande, det är ju alltid lika roligt o åka iväg o kolla! :)

Vi åkte även en sväng till Hanna, Emil och Wilmer ikväll.

Jocke och Emil drack kaffe medans Sagis smaskade i sig bullar.

Wilma satt mest bara o kikade o flinade till lite då o då.

Annars surrade vi bara :) Det var mysigt och verkligen roligt att träffa Hanna igen :) Det gör mig alltid lika glad!!

Wilmer hade redan somnat för natten han, så Sagis och han får leka på Torsdag då dom kommer hit istället, men det går ju alla tiders det också! :)

Hade även med jycken o hon luffsade omkring där o viskade i mitt öra att hon med längtade som en galning tills vi skaffat ett eget hus som hon får vakta o strosa omkring i och springa ute på gården! :)


Hanna och Emil har fått det så vansinnigt fint i sitt hus!

Guuud vad dom grejar på där alltså.. det är verkligen hur fint som helst!!

Dom har öppnat upp hela nedervåningen så det är så öppet o fräscht nu :)

Super nice blev det, verkligen! :D

Man längtar ju mer o mer efter eget hus för varje gång man går in genom deras dörr :p haha, det är alltid nått nytt projekt där hemma!

Och det blir ju så fint!! :)

Samma med Lena o Jens hus, dom har ju också renoverat hus snyggt som helst!! haha, jag blir helt galen när jag varit där med.. får värsta hus-febern eller vad man ska säga :p jag blir ju sjuuuuuuuk!

Ge mig ett super bra o fint hus som jag också kan få pyssla på med!

Och en stor tomt som barnen kan leka på o man kan göra värsta lekparken o hunden kan ha jätte stor yta att bara springa lös på!

Oj, vilka drömmar jag har.. men smakar det så kostar det ju..

Tråkigt nog :P

Nu ska jag ge mig.. det här inlägget blev oväntat långt!


Godnatt!!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards