Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Men Balla Balla!

Av Malin Strömqvist - 29 januari 2010 22:13

Tjena!

Nu sover alla mina små älsklingar ;)

Jocke däckade i Sagas säng :p

Funderar på att gå upp o väcka honom snart då det börjar vara lite ensamt här nere nu.. mörkt och tomt!!


Ikväll har vi varit och tittat på ett hus i Forse!

Det var rätt okej, men jag vet inte om det blir för dyrt!!!

Vi får fundera lite mer och surra lite.. Har inte hunnit med det ännu.

Var in på Ica Remsle och handla lite små godis, Coca och chips :p

Så nu har man svulla i sig rätt ordentligt!! :)

Men det är väl lika bra det, smal o snygg är man ju redan :p hahaha!

Eller inte så smärt som man bör vara.. men ah man har ju som sagt utseénde med sig i alla lägen ;) haha!

 Men det är ju så mysigt o bara sitta o äta o ha det bra tillsammans med Sagis ;)

Och det är ju faktist fredag idag!!

Så man passar på då man inte får så dåligt samvete daaah!!


Nu har jag svin tråkigt eftersom Jocke bara ligger där uppe och sover.

När vi kom hem från Forse och affärn så bar vi upp Sagas säng och sänghimmel till vårt sovrum så man kan börja bre ut sig i sängen igen :p

Det blev så mysigt där uppe, och Saga blev lyckligare än på länge!!

Haha "ååååååååå mamma o pappa kolla var fiiiiiiiint"

Nu måste vi myyyyyyysa hela tiden säger hon :p

Så hon var heeel nöjd kan jag ju tala om! :)

Lillskruttan min :)

Wilmis somnade på två röda då jag ploppade ner henne i sin lilla säng!

Så duktiga och underbara barn jag har!!

Dom är de finaste som finns, helt klart.

Universums vackraste småttingar, det har jag!!!! :D

Dom gör mig så lycklig!!


Madde frågade om Novis kunde sova här inatt också.

Det vore ju mysigt och det var också därför Jocke kom på att han skulle upp med sagis säng med mera, han tänkte åka in o hämta upp henne då vi varit o kollat på huset i Forse.

Men jag har haft sån jävla huvudvärk hela dagen så jag tror huvudet mitt går i atomer snart, blir tokig!!

Men nu är det iallafall lite bättre :)

Så Novin får sussa hos oss en annan dag, det bli nog bra! :)

Nu när Jocke har förberett så mycket :p haha!


Annars har dagen inte bjudit på så mycket mer.

Det har varit en lugn dag framför tvn och mycket bråk med Försäkringskassan som bara jävlas med både mig och Jocke!!

Jocke hade varit hemma för vård av sjukt barn en dag i Dec då jag också var dålig, men han får inte ut någon ersättning för den dagen :p

Dom är helt skadade, eftersom jag var hemma :p Dom har aldrig retat mig så vansinnigt mycket som den här dagen!!!! GAAAH!

Skulle kunna spy på dom.. hm!

Även att dom sagt att jag skulle få förhöjd Föräldrapenning eftersom jag har barn så tätt ihop och har varit Arbetssökande så länge..

Men ah, jag hade ju ingen aning om nått sånt förns dom började gaffla i att jag egentligen skulle ha mera, o de ena med de tredje..

Så jag blev bara glad och undrade när dom skulle räkna om de, ja du ska få mer efter nyår.. då ska allt vara klart ...fick jag som svar!!

Jippi tänkte en annan och har ringt och tjatat och varit så uppspelt över detta.

Och idag fick jag avslag.. jag menar varför säger som ens något då?

Varför ska dom då säga till mig att jag är berättigad med pengar från första början!? Det sa dom redan i Juni då jag ringde in och skulle härja om att få igång föräldrapenningen igen tills jag skulle få Wilma!

Men ja, jag blir ju mer än galen på dom.

Och att dom inte betalar ut något till Jocke, hur mycket kan det handla om?

Kanske på sin höjd ens 500kr men dom är ju så snåla så det bara stinker om dom, jävla avskum.. dom blir minsann bara sämre och sämre!


Urs, nu blir jag på förjävla dåligt humör igen..

Bara jag börjar tänka på F-kassan!!

Nu ska jag väcka min Prins istället, så vi kan se någon bra film!!

PÖSS!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Strömqvist - 12 november 2013 21:11


Sedan jag bloggade sist..   Men jag har allvarligt talat inte haft någon tid över. Jag slutade ju på Eon i Augusti och började studera lite.. Läste en kurs som heter Personlig Försäljning. Sedan har jag hunnit börja jobba som Säljansvarig för...

Av Malin Strömqvist - 25 april 2013 13:14

Shit vad jag pluggar och står i nu.. fullt upp! Ligger efter med Personaladministrationen och avbokade ett prov i Företagsekonomin som jag borde ha gjort igår.. Men jag kände mig totalt oförberedd! Då är det nästan lika bra att lämna det ogjort och v...

Av Malin Strömqvist - 1 april 2013 18:02

Gud vad jag saknar Saga!  Hon åkte till fjällen igår med mamma och pappa.. så jobbigt att vara ifrån henne!  Jag är ju van att alltid ha mina små tjejer runt om mig. Tur jag har Wilma hemma som leker för två just nu :)  Känner att jag bara vill...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 22:54

Idag efter dagis så var Saga jätte frusen.. hon gick omkring med sin favoritfilt vart hon än skulle och frös som bara den. Så när jag skulle lägga henne tog jag tempen, och självklart hade hon feber! Mitt stackars lilla hjärta <3 38,7 grader.. h...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 12:36

Äntligen får vi säga "Välkommen till världen" till Novas lillebror!  En väldigt stolt och lycklig nybliven storasyster ringde mig och berättade glatt den underbara nyheten! :)  Så underbart! Inga negativa människor och tankar kan slå ner mig nu, ...

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards