Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Malin Strömqvist - 19 februari 2010 19:10

Tjena!


Nu sitter man och jääääser i soffan med sina två små trollungar!

Jocke gick och la sig en sväng.

Han satt ju uppe till 04.00 imorse för att se nån jävla hockey! :p

Var ju inte ens Sverige som spela!

Tala om att han är besatt! :p haaha! :)

Knäpp han är, han som måste upp kl.8.00 för o gå på jobbet.

Så han fläskade i sig hur mycket mat som helst.

Sen nu satt han o höll på o somna!

Så han fick väl gå upp o lägga sig en stund då.

Barnen ska ju sova strax efter 20.00 :) Så han kan ju få paxa sovrummet till dess! :) Det går ju bra!!

Kl. 21.00 så börjar ju hockeyn ikväll också!

Den kan han ju inte missa ;) Knäppa Jocke!!


Maten blev väldigt lyckad iallafall!

Det var roligt och otroligt gott!

Så nu är man mättare än på mycket länge, det känns bra!!


Mamma, Lena och Eliva ( & Buster såklart )

Kom efter kl.14.00 då mamma hade slutat jobba.

Mamma skjutsade mig och barnen på affären medans Lena stannade här o matade Eliva o höll ställningarna med hundarna! :p

Dom busade och härjade! :)

Jag handlade helt sjukt mycket, tror det stoppade på runt 900 :- idag allt som allt, men så är det då man haft det tomt här hemma! :p

Nu är det uppladdat till MAX iallafall!!

Fullare kyl och skafferi skulle jag inte kunna ha! :p

Haha, man får knappt plats med de man handlat!


Var på videoteket en snabbis också.

Gatt ju inhandla största godispåsen på länge där! :)

Så nu har man laddat upp de ordentligt, härligt!!

NU ÄR HELGEN VÄLKOMMEN! ;) Haha.


Tur att man lär vara snyggast i bikini i sommar! ;)

Nej huvva, man måste ju snart börja göra nått åt det!

Tror de enda jag skrivit om sen jag skaffade den här bloggen!

(Typ i ett år alltså)

Är att "nej SNART måste jag börja göra nått åt de"

Aaa, eller hur!

Jag måste fan, när ska jag ge mig och verkligen ta tag i detta elände!:P

Va faaan, det är ju inte som att man blir smalare ju längre man väntar:p

Snarare tvärtom!!

Men man är ju inte den snabbaste direkt..

Seg som man är, jag måste verkligen!

Jag vill ju inte se ut som en strandad val i sommar..

Man vill ju iallafall vara "bikini vänlig" :-)


Jocke lyckades få en böter idag.

När han skyndade sig på jobbet så tog han inte på sig bältet.

Så då såg han en polis som stog eftervägen så då drog han på sig det..

Körde vidare, och vipppsss så hoppade det ut en ny polis framför bilen för honom, så han gatt ju tvärnita!!

Polisen frågade "har du haft bälte hela tiden"

Jocke svarar såklart "Njaaae det har jag väl inte"

Polisen säger "Ok, då gör vi såhär.. ändra så skriver jag en böter till dig nu med en gång på 1500:- eller så nekar du och säger att du haft bälte hela tiden också tar vi upp det i en rättegång"

Jocke säger "Öööö, okej... Men hinner du skriva en böter på 2 minuter för jag börjar jobba snart"

Polisen svara "Neeeeej nu får du gå o sätta dig i polisbilen"

Haha, helt sjukt!

Så Jocke fick sätta sig i polisbilen o höra på hur farligt det var att köra utan bälte och fick även bli lite sen till jobbet plus en härlig böter på 1500:-

Som att Jockes morgon hade kunnat starta bättre?

Nej fyfan.. Hemsk morgon han fick!

Även att han inte sovit nått i natt typ då.. eftersom han promt skulle sitta upp till 04.00  och glo på hockey! :p


Ni ser vilket härligt flyt vi har :p

Kul med böter, speciellt när dom är så otroligt höga! :p

Eller inte..

Man skulle fan kunna tro att polisen har Provision på detta.

Aja, man ska väl inte säga så mycket!

Men dåligt less man blir.. när dom ska ta så jävla mycket pengar av en bara för att han inte hade bälte i några meter! !! :/


Äsch man ska väl inte gå o hänga läpp över det heller!!


Nu ska jag försöka sova ner Wilma lite innan sista målet som är om 45 minuter.

Men hon kanske inte vill sussa innan, vi får la se! :)

Saga ska ha lite kvällsfika snart också, så hon med kan ploppas i säng snart! :)


Så ikväll blire hockey o massa gotta!

Sen kanske en super bra film, hoppas jag!

Vet att Jocke tagit hem 2 stycken, hoppas det är något som faller mig i smaken! ;) Så jag slipper se nå shiiiit! :P


BYE!!

Av Malin Strömqvist - 19 februari 2010 11:54

Idag ska jag ju göra god god god, super god middag! ;)


Eller tre rätters till o med.

Men jag orkar inte med nån speciell efterrätt så kladdkaka känns godast!

haha ;) Man är ju som helt förälskad i kladdkaka!!

MUMS!

Så det blir perfekt det, till efterrätt!!

Till förrätt ska jag göra på rostat bröd, man delat det i trianglar, sen gör man en mix med pytte smått hackade krabbsticks, vitlök och greme fraice.

Jag som inte äter krabba här bara i något annat :)

Sen klickar man ut krabbmixen på brödskivorna.

Man kan ju lägga upp det fint på ett salladsblad tex. och dekorera med en tomatskiva eller något dylikt!

Det blir iallafall super gott :) Jag älskar den förrätten!


Till varmrätt ska jag göra fläskfilé.

Vet inte riktigt vad jag ska göra till om det bara blir strips eller om jag ska göra egen klyftpotatis, eller potatis/morötter o ugn.

Super gott är de ju, man gör klyftor av både potatis och morötter och sen gör man en oljeblandning med massa massa vitlök och spiller över plus att man kryddar med super mycket dragon! MUMS!

Sen in i ugnen, så jag vet itne vad jag ska göra än!

Det kanske skär sig till själva huvudrätten också.

Men jag vet inte än?

Funderar fortfarande ;) haha!

Fläskfilén ska iallafall ligga och dra i grill marinad i några timmar.

Sen steker man den och spiller sedan på några dl grädde och sen nån msk  kalvfond och gud vad gott det är :D jag älskar den maten!

Serveras självklart till en underbar grönsallad!!!!


Så man har ju det man ska stå i idag!

Matlagning och handling till en förbannelse!

Men jag längtar, det är roligt att ha något att pyssla med! :)

Ska verkligen stor handla idag, så jag ska åka med mamma på affären då hon slutar jobba kl.14.00

Det är ju super, så jag slipper gå med syskonvagnen med 10 Ica kassar :p haha!

Kan ju bli en härlih utmaning, speciellt om man har den kära lilla jycken  med sig också! :p haha!

Nej då åker jag mycket mycket mycket hellre med min underbara mamma!

Tur att jag har så snälla föräldrar som alltid ställler upp!!

Dom är värd allt fint på denna jord dom <3


Nu ska jag fortsätta o se till att Saga äter upp lunchen jag just gjort till henne!

PUSS HEJ!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards