Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Malin Strömqvist - 22 februari 2010 21:05

En till bild på mina småttingar,

Även att det står "Vi älskar er också" på tvn ;)

  

Av Malin Strömqvist - 22 februari 2010 20:43

God kväll!!

Nu har man nyss snott ihop lite negerbollar!!

Gott gott gott!!

Jocke la sig uppe i Sagas säng för att sova ner henne.

Och som vanligt så somnar han själv också! :p

Eller jag antar att han gjort det eftersom han legat där uppe sen 20.10 typ :p

Illa sista gången han får sova ner henne!

Haha, han somnar fan alltid med Saga eller före Saga :p

Jag vet inte, men ibland säger Saga

"Nej mamma, jag ska sova ner pappa ikväll" ;)

Så jag tror att hon tycker det är mysigt :p

Och att han är skyldig, han tycker väl också det är mysigt! :)


Så nu sitter man i soffan med katta runt halsen och jycken över fötterna och har det väldans lugnt!!

Man skulle ha sett nån bra film, på Canal +hits så går iallafall

Batman, The dark knight just nu.

Men det känns som att jag kan den utan och innan vid det här laget!

Man har ju sett den några gånger!

Den är ju sååå bra!


Så jag ska zappa vidare och kolla om det finns nå mer bra på tvn ikväll.

Jag är himla trött jag med, har varit det hela dagen!

Men man måste ju avnjuta några goooa negrer innan man slocknar också!

Haha, Saga kommer bli lycklig imorron då jag ska bju henne på en chokladboll!

Hon fullkomligt ääälskar dom!! :)

Jag har inte gjort såna på huuur länge som helst.

Förut käkade man ju negrer heela tiden :P

Känns som att man aldrig åt godis, gjorde hellre chokladbollar!

Man är ju nyttig! :p *NOT*

Men jag ska gööra något åt det, snart!!!!!!

Måste ju börja nu när sommaren närmar sig med stora steg.

Fast än att det inte känns som så, eftersom vi haft en sån jävla lång vinter.

Jag menar när man tittar ut genom fönstret så känns det ju inte precis som att det är sommar om 3 månader och man kommer ligga på en strand på Öland.

Men det kommer man, och då vill man ju iallafall nästan få plats i en bikini!

Haha :) Så det är ju bara att skärpa sig.

Jag säger det ganska ofta, men kanske min blogg handlar om just att jag måste banta :p haha, ja det är nog det den handlar om.

I nästan varje inlägg så skriver jag "oj oj, nu måste jag SNART göra nått åt det"

Men jag gör det inte, när ska detta vända?

När jag flyttat till Långsele och kan börja träna kanske?

Då jag kan börja ut o gå med Linda varje kväll?

Jag och Linda är kung på att motivera varandra.. vi har ju som bantat ihop förr i våra yngre dagar, då det var mycket lättare och vi var mycket smalare :p

Men ändå behövde gå ner i vikt!

Haha :) Ja, man har det inte lätt.. ni hör ju!! :)

För var dag som går så blir man ju inte smalare heller.. tvärtom!


Nu ska jag ut med jycken och ta mig en rök!

Sen upp o väcka liv i karln min :)

Godnatt!!


Lite bilder från idag då Wilma försöker lära sig krypa! :)

Det går inte så bra än, men hon övar!!

Hon vet verkligen vad hon förväntas göra och hon blir så arg när det inte går, hon skjuter upp lillrumpan sin i vädret och verkligen drar upp knäna till magen, men sen orkar hon inte bära upp kroppen med armarna! :p

Haha dom ser ju sååå festliga ut! :)

Verkligen så sött!! :D

Hon blir så arg så hon håller för ögonen med båda händerna och trycker ansiktet i golvet/filten och skriker av hela sitt hjärta och sparkar allt hon kan med små benen :p så elak så ;)


Och såklart när Wilma är arg eller låter så måste hennes snälla stora syster krama om henne och säga "såååååååja Wilmis, det går bättre snart"


        

Av Malin Strömqvist - 22 februari 2010 12:51

Yoo!

Idag är man tröttare än på mycket länge.

Wilma sover medans jag o Saga sitter i soffan och myser med en massa leksaker! :) haha! som vanligt ;)

Mitt vardagsrum är leklandet!

Men jag trivs med det, det är inte så farligt.. bara att plocka undan sen! :)

Jag skulle så gärna vilja lägga mig och sova :p

Haha, men det går ju såklart inte!

Jag och Jocke satt uppe o tittade på Solsidan inatt.

Så jävla roligt alltså! :)

Vi skrattade så mycket, verkligen en kung serie!!

Felix Herngren är ju världens roligaste människa, kan aldrig få nog av honom.

Varken jag eller Jocke!

Han är verkligen roligt Herngren!! :D


Sen var man ju uppe med tuppen, eller ja Wilma iallafall :p

Haha, väckte Jocke och gav Wilma välling, blöjbyte och rapa med mera!

Morgonmys helt enkelt!

Jocke sprang iväg på jobbet och jag ut med hunden!

Sen in och väckte Saga, eller Wilma väckte Sagis för hon var så busig och högljud! ;) haha!

Saga studsade upp och ville ha fika i sängen som vanligt :p

Hon vill alltid morgonfika i våran säng!

KrösaMaja min! :)

Smula ner och söla mese på kuddarna! :p

Men det gör inget, bara o tvätta ju! :) Så hon fikade och Wilma tittade på, sen gjorde jag ett tappert försök att få mina små trollungar att o somna!

Men ikke, Wilma tjurade och ville busa mera..

Sen bajsa hon på sig och sen var det dags för mål nr. 2 :)

Så ingen mer sömn för mig blev det, attans också! :p


Men nu sussar Wilma iallafall :p

Lyckosten!

Haha, Saga myser och leker som en toooka!  :)

Jag sitter och suger på en snus nu, göttans!

Har även fått en ny hyresgäst till våran lägenhet!!

SKÖNT!!

Eftersom våran förra hyresgäst av någon konstig anledning ångrade sig :S

Vet inte varför riktigt, men nu har jag iallafall en ny som ska skriva kontrakt vilken dag som helst! :) Skönt!

Även att hennes lägenhet kommer att bli uthyrd tidigare (Förhoppnignsvis)

Så då kommer vi nog iväg till vår nya lya snart!

Skönt att få flytten klar, längtar så mycket.

Det är ju så jobbigt att ha den liggandes framför sig.

Men jag längtar, det ska bli härligt till sommaren.

Kunna sitta ute på gräset med barnen och hunden, ha en altan med tak och massa blommor och utemöbler!

Ska bli sån skillnad, så stor skillnad kommer det att bli!

Känns som att det kommer bli så fritt och lugnt!

Jag längtar grymt mycket, nästan lika mycket som Jocke tror jag! :p

Han längtar nog lite mer! :p


När jag gick ut med hunden nyss så hittade jag min förlovningsring i vanten!

SHIT!

Jag hade inte ens märkt att jag tappat den.

Det är verkligen hög tid att jag krymper den.. den har varit för stor sen vi förlovade oss och det är ju fan 4 år sen i år :p

Sjukt att tiden går så fort!

Och jag är ju så rädd om min fin fina ring!! :)

Den avlider jag ju om jag tappar bort..


Nej nu ska jag ta och underhålla min kära lilla Sagis!!

PÖSS!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards