Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Malin Strömqvist - 5 februari 2010 21:58

Saga har så otroligt mycket mardrömmar nu för tiden.

Man blir ju tokig snart!!

När ska det sluta?

Det är ju så synd om henne, hon vaknar nästan varje kväll efter att ha sovit i ca. 1 eller 2 timmar och gråter o är orolig!

Suck..

Ibland till o med två ggr per kväll...

Det är ju så hemskt eftersom hon fortfarande är så liten att hon inte vet vad en mardröm är? Hon förstår ju inte att det hon drömmer inte har hänt på riktigt.

Ja, herre gud vad det är jobbigt för henne!

Man önskar man kunde trolla bort det bara..

Men man behöver ju bara gå upp och lägga sig brevid henne o säga att det var en dum dröm (vilket hon inte förstår vad det betyder) men vi säger det iallafall, sen somnar hon.. bara för att man lägger sig hos henne.

Så det är ju bra, hon gråter ju inte i evigheter.

Högst att hon är vaken i 10 minuter o är orolig!

Men sen slocknar hon med en gång!

Men det är så jobbigt för de är synd om henne.. :(


Wilma är så vild av sig :p

Jag väntar bara på att hon ska börja krypa snart.

Hon är så sprallig och viljestark.

Hon vill så otroligt mycket!!

Och jävlar vad stark hon är.. bara 5 månader.

Men direkt efter förlossningen också så höll hon upp sitt eget huvud.

Haha, hon har under hela tiden varit så otroligt starkt i alla muskler i hela kroppen, jag/ eller vi kanske jag ska säga, har varit så chockad över hur stark hon egentligen är för att vara så liten.

Men det är roligt, det är så otroligt roligt att kunna jämföra sina två små troll ungar! :) haha, det bästa o finaste jag har <3

Mina små tussar!!

Jag längtar tills Wilma börjar krypa och jag tror att det kommer ske när som helst nu, hon har sån vilja och är så stark så snart snart snart.. :p

Men samtidigt så är hon ju rund som en boll så man vet aldrig!

Hur stark hon än är, så är hon ju fortfarande tung!

haha :) Ja vi får se, det är så spännande med små barn! :D


Dom sover iallafall sött nu, Saga vaknade nyss av en mardröm men Jocke gick upp och gosade ner sig med henne så hon somnade om.

Men han ligger kvar där en stund extra så hon vet att hon kan känna sig trygg.

Sen ska vi nog se Camilla Läckerg.

Jag vill se stenhuggaren, de har redan Jocke sett utan mig.

Jag somnade :p Men jag vill se den iallafall!

Men de lär nog bli någon annan, kanske Predikanten!?

Den har ingen av oss sett, så det får nog bli den då :)



Av Malin Strömqvist - 5 februari 2010 18:18

Tjenna!


Nu har man stor städat heeeeeela lägenheten.

Har inte missat en endaste liten fläck!!

Har nog aldrig varit renare här hemma.

Men man måste ju slå till på STORT när hela familjen haft magsjuka här hemma :p Fast nu måste jag köpa en ny tvrumsmatta också!

Wilma kräktes ju upp en hel flaska välling på den.

Så ni ska tro att den stinker.

Har spillt hur mkt skurmedel o grejer på den som helst och skrubbat tills händerna blöödde (jag ljuger, men nästan)

Men stanken försvinner inte :p

Det luktar gammal sur mjölk! hövva..


Så det får nog bli en ny matta så snart man har cash över!

För den här stanken står jag inte ut med :p

URS OCH FY !!


Sen har jag badat och skrubbat mina småttingar rena också :p

Haha, har verkligen sannerat överallt idag.

Stor städade badrummet också.

Spolade vatten hela väggarna och golvet.

Oj oj oj, jag kan lova att jag stått i ordentligt!!

Wilma hatar fortfarande att bada och skriker alla fula ord hon kan på bebisspråk, medans Sagis älskar att bada mer än någonsin!!


Jag och Jocke har också duschat så vi är rena nu med.

Jag tog täten och sen fick jag nästan tvinga Jocke att gå o duscha :p

Haha, nej men han är ju fortfarande seg och hängig.

Slut efter all sjuka han haft.

Så han mår ju inte toppen, så han ville egentligen bara ligga o slappa i soffan!

Men man får vara hård ibland, alla skulle bli rena o fina :p

Även han, haha! :)

Så nu äre iallafall fräscht här hemma, plus att vi är fräscha!!


Nu ska jag ta och skaka i ordning en flaska välling till min lilla böna Wilma!

Då blir hon glad :)

Sen ska väl barna i säng runt 20.00 ?

Så då blire bara att ligga i soffan o slappa framför en film.

Jag är så mätt, jag o Saga delade på en pizza.

Huvva vad mätt och äcklad jag blev... urs!!

Nu vill jag aldrig mer äta pizza :p

Iallafall känns de så just för tillfället..

I morronbitti när jag vaknar så kommer jag vilja ha en pizza! :p

Säkert... haha :p men just nu orkar jag inte ens uttala ordet pizza!!


Neee, om man skulle ta o få nått gjort här!!!

CIAO!!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards