Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Malin Strömqvist - 13 februari 2010 17:38

Hm, jag är sjukare än mina barn just nu..

Jag har åkt på nån jävla feber också!! suck..

Men självklart, hellre JAG ÄN DOM!!! Lätt!!!

Jag skulle kunna ta alla deras sjukor, vore ju ingenting på mig.

Känns som om dom är så små o ynkliga och inte klarar allt lika enkelt!


Sen är det ju så att vara förälder.

Jag tror att alla mammor och pappor vill vara sina barns "bollplank"

Alla tar nog hellre smällen än ens lilla barn!


Men det är ju jobbigt att vara sjuk också.

Man missar så mycket och mår så jävla dåligt!!

Jag är ju van att inte känna efter så jävla mycket, man är som en robot! ;)

Men imorse när jag vaknade så tog jag faktist febern, och den visade på 38.6 grader, det är ju ganska mycket när man är yrvaken!

Men jag har knappt sovit inatt, tror den varit värre under natten.

För jag har fan vaknat o somnat om hundrasjuttioåtta ggr tror jag!

Trodde jag skulle bli tokig, allt var obekvämt, varm eller iskallt!

Ändra svettades jag ihjäl så alla mina sängkläder blev blöta eller så frös jag så jag bara låg och skakade tills jag hade ont i hela kroppen för att jag spänt mig!

Suck, jag hatar feber!

Men inte nog med det, så har jag även haft ont i magen också.

Jag har aldrig ont i magen!?

Vad äre frågan om liksom? Varför ska vi vara sjuka hela tiden för?

Både jag och mina två små prinsessor har grymt ont i halsen både nästäppa och rinnsnuva, hostar som galningar..också :(


Jocke och Saga åkte på Volvo i morse runt 9.30 och drack kaffe med pappa och surrade, då kom Mamma, Madde o Nova och kidnappade Sagis från Jocke och Mopparn!! :P Sen fick Jocke någonting av pappa som han skulle skruva fast på bilen eller nått.. jag vet inte alls jag vad det var?

Nått nödvändigt var det då iallafall, så långt hann jag fatta!! :p

Sen åkte Jocke på garaget och skruvade lite, sen kom han hem och gick ut med våran odåga till hund, sen vidare till Långsele till sina "kompisar och familj" som han kallar min familj :P haha!!

Hallå jag får ligga hemma ensam o vara sjuk! :p

Kändes som att ligga i karantän, jag är inte van att inte få följa med.

Han vägrade att stanna hemma, han var tvungen att åka till Bryggis och dricka kaffe, för det hade tydigen mamma redan lovat honom?!  :p


Happ, så där låg man ensam.. hade tråkigt nog lyckas sova ner Wilma också :p Så i ensamheten låg man och tittade ut genom fönstret, på solen och det fina vädret.. tänkte på att jag så gärna hade velat vara ute tillsammans med mina barn och gjort något roligt o mysigt när vädret var så vackert!

Men kanske jag mår bättre i morgon, och barnen måste såklart vara bättre även dom, annars blir det en dag inne o mysa! :P


Jocke kom iallafall hem runt 15.00

Då åkte han till sina föräldrar också o lämnade tillbaka någon skruvdragare.

Han var där ett bra tag, dom håller tydligen på att riva ett rum och göra nytt o fräscht! :) Roligt, dom har lagt super fina nya golv också!

Så Jocke blev där ett tag o surrade o tittade på när dom grejade!

Han hade ju lämnat Saga hos mamma o pappa, för hon skulle äta middag där, och när Jocke kom hem till mig igen så ville han tydligen också äta hos mamma o pappa :P så nu har han åkt till Långsele och får äta Fläskfilé till middag, massa sallad, sås och potatisgrejs! Svine :p

Själv får man ligga här i soffan o hosta ikapp med Wilma, har ätit 2 mini bananer och 1 rad från min Schweizernöt chokladkaka!!

Men det är inte fyskam det heller, plus att mamma skulle göra ordning en matlåda till mig som Jocke och Saga skulle ta med sig hem!

Gott, jag längtar och hoppas att inte Jocke stannar i all evighet där.

Jag vet ju hur han är :) SEG SEG SEG SEG SEGAST!!


Även att innan han åkte till Mamma o Pappa så ringde han ett samtal, jag hörde kanppt något för jag satt upptagen i min telefon med mamma..

Men jag hörde lite ".......vi ska iallafall ha den lägenheten, ...tack hej"

Ööööö, haha!

Snacka om att han tror han gör som han vill! ;)

Men det gör inte mig något alls, vi ska iallafall titta imorron på dagen då det är ljust och fint ute, roligt :) Jag längtar!!

Så nu får alla hålla tummarna på att jag är frisk o alärt imorron! :)


Nu ska jag sätta mig o äta min chokladkaka o räkna sekunder tills Jocke och Saga kommer hem med middag till mig, jag är utsvulten!! :)

Puss!!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards