Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Malin Strömqvist - 10 februari 2010 23:02

Godkväll!!

Ikväll har Ina fått tejpade öron.

Eller jag tejpade dom tidigare idag, men min kära kille tycker synd om henne och tar av henne.. .jag blir tooookig!!

Hon måste ju få fina öron, visst dom brukar vara fina..

Men i vissa lägen så blir dom sneda.

Och det går jag bara inte med på, vill ju att dom alltid ska ligga rätt o fint :)

Annars vågar man inte ta med sig henne på någon utställning! ;)

Och ställa ut henne måste jag ju, det har jag ju lovar uppfödaren :p

På någon stor utställning ska hon visa sig vid 1års ålder, o det är ju nu i September, så innan dess bör jag ju ha varit på någon mindre  o visat upp henne :p haha!

Annars kan det ju bli lite jävligt, om man själv inte har någon aning om vad man sysslar med och inte hunden heller :p

Och dessutom har hon fula öron då man visar upp henne!

Neee, det går jag inte med på.. SKÄRPNING på JOCKE!!!!

Han får låta bli hennes tejpade öron!!


Hon är inte så lycklig över tejpen och försöker ta av sig den, hon har nästan lyckats, så man får vara där och peta tillbaka och tejpa om!!

Suck, men bara i tre dagar ska jag ha det!

Uppfödaren uppmanade till 3 dagar i rad sen ska dom vara fina.

Återkommer dom sneda och fula öronen så äre bara att tejpa igen i tre dagar i rad och sen kolla om de blivit bättre :)


Sen klicktränade jag henne också för första gången :p

Jag tycker själv det är lite klurigt, men det är ju samtidigt roligt att se hur fort hunden egentligen lär sig och fattar vinkeln! :)

Hon är helt slut nu så jag måste ha lyckas lite iallafall!! :)


Jocke fortsätter att hota med att ta av henne den!

Jag blir så arg på honom, han ska då alltid vara tvärt imot!!! :p


Nu ska jag ut och ta mig en rök!

Skulle vilja se Wallanders nya Vålnaden.

Men den finns ju inte än!!!!!!

FAN OCKSÅ!!


Hej svejs på er!

    

Av Malin Strömqvist - 10 februari 2010 18:04

Igår tittade jag i Wilmas mun om någon tand tittat fram ännu..

Saga fick sin första tand vid 4 månaders ålder.

Men igår såg jag ingen på Wilma.. kände ingen heller!!


Sen nu när hon satt i mitt knä och tuggade på mina fingrar och händer..

Då började jag fundera.. vafan är det som sticker mig!!!!?

Haha, då tittade jag i hennes mun, och mycket riktigt!!

Wilmas första lilla bissing hade tittat fram!!

En liten en, där nere :)

SÅ SÖTT!!


Hon brukar aldrig vara grinig, men i morse så var hon lite väl grinig tycker jag.

Så jag fick pyssla med henne mycket och lägga henne mellan mig och Saga i storsängen så vi låg o surrade med henne.

Och då var det ingen fara, men så fort jag la ifrån mig henne så blev det gnäll från hennes sida.. så jag har faktist funderat lite om hon hade tänkt bli jätte förkyld, för både Saga och Wilma har nyst hela morgonen och Saga har rinnsnuvan, så jag tänkte att det var nå sånt på gång även för Wilmis.

Men ikkee.. :D

Det var bara en lite bissing som ville titta fram! :)


Har glömt att ringa två viktiga samtal idag.

Ringde ett nyss och ska kolla på en lägenhet igen på lördag i dagsljuset.

Men det andra samtalet glömde jag att ringa :/

Så måste ringa imorron!!


Nu ska jag ta en cigggaahh!

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 10 februari 2010 15:42

Nu har jag mina två små snorungar försäkrade hos samma bolag :)

Det känns jätte bra! :) Skönt att ha de hos samma!

Det fick bli Skandia.

Dom har den absolut bästa försäkringen just nu känns det som.

Både billiga, bra erbjudanden och absolut bredaste försäkringen.

Det är väl dom och Trygghansa som är bäst.

Men Trygghansa har väl rensat bort lite ur sina barnförsäkringar..

Tex. Psykiska sjukdommar är helt borttaget.. med mera..

Medans Skandia tycks vara de enda som har kvar det nu för tiden?

Men jag vet inte, dom verkade iallafall bäst!


Dom hade dessutom ett erbjudande på halva priset/mån i ett år.

Så nu är båda småttingarna försäkrade för 1,8miljoner var.

Det är bra :) Det bästa man har ska man ju ha i den bästa försäkringen!!

Skadias erbjudande var jätte bra tycker jag..

Om man försäkrar på högsta beloppet som jag gjort nu så betalar man

157:- /mån per barn.

Och då halva priset på det, så det blev ju 157:- /mån för båda mina!

Jag tycker iallafall att det var super, så alla ni som fått nyingar eller har barn som ej är försäkrade så är nog detta de bästa alternativet.

Även Trygghansa är jätte bra, men deras är lite dyrare, inte mycket!

Sen har dom som sagt tagit bort psykiska sjukdommar medans Skandia har kvar det.. dom hade jätte mycket annat bra också!


Ett tips bara till nyblivna föräldrar och föräldrar i övrigt!

Det är en billig försäkring, och man ska väl ha det finaste och bästa man har försäkrat :) Det tycker jag absolut!!

157:- i månaden är ingenting.


Måste ringa Lena och tipsa henne om denna försäkring på hennes o Jens lilla Elvira som är så pytteliten och sööööt!!

Tiden går så fort, hon är redan 16 dagar!! Det är overkligt :)


Nu ska jag äntligen sätta mig ner och se på mitt efterlängtade Andra Avenyn.

Som jag längtat :) Och nu jääävlar!!

Nu ska jag sätta Saga framför mig i soffan så ska hon få se AA hon med :)

Haha, hon brukar vara ganska intresserad ;) Sötisen min!

Wilmis hon sussar sött hon, så nu ska jag passa på! :)

Andra Avenyn, ÄNTLIGEN!!!

Av Malin Strömqvist - 10 februari 2010 13:00

Nu så ska jag se på Andra Avenyn :)

Har längtat efter det här avsnittet i en hel vecka nuuu!!

Så ääntligen säger jag bara ;)


Tydligen så är det bild från räättegången igår.

Jag har inte tidningen så jag fick inte läsa .. trist!

Jockes skor var tydligen med också! :P


Idag ska egentligen en gubbe komma ang. försäkringar!

Önskar att man bara hade kunna få en jävla försäkring när man ber om det.

Men dom måste komma hem till en så man får skriva under?!

Jobbigt o drygt, då måste jag städa!!

Suck, jag som egentligen inte orkar nått idag, så trött!

Mina barn har härjat sen kl 8 i morse!!


Nej nu kan jag ju inte se Andra Avenyn längre..

För den här gubben kommer om 25 minuter, och lägenheten ser ut som ett bombnedslag!! :( Så man får väl städa först o sen ha tråkigt besök...

Sen kanske man äntligen kan få se Andra Avenyn.

Jag som hade tänkt gå ut i de fina vädret också, kanske ska göra det istället för o städa, få främmande och se A.A :O

JA det vore fan skönt!!

Bara gå en liten sväng!! :) Men det kan man ju inte :/

Jag önskar att jag kunde, för nu känner jag verkligen för en prommis.

Men man lider ju av snällheten.. Kan inte vara jävlig :p


Ja, då äre väl bara o börja städa då!!

Undra vilken ände jag ska börja i!?

Måste ringa några viktiga samtal också :)

TJAOO!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards