Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Det börjar ta sig!

Av Malin Strömqvist - 10 april 2012 23:11

Hej!

Idag har vi äntligen tapetserat köket.

Åkte upp till huset efter att jag lagt Wilma och Jocke lagt sig för att se hockey! :P

Då passade man på att dra upp till huset med Linda och tapetsera klart köket som vi påbörjade tidigare idag.

Vi har hunnit mycket den här dagen alltså!!

Rivit struktur (helvetes) tapeter... SUCK! Hela köket, sen upp med nya tapeter, tapetserat de lilla vi nådde i trappen, skruvat upp en lampa i trappen, målat klart alla dörrar och hängt dem på plats (utom badrumsdörrn)

Städat upp allt stök efter oss och "golvläggningskillarna" så nu ser det fint ut :)

Vi har även målat på ett till lager med vitfärg i trappen. Så förhoppningsvis ser det fint ut imorgon, så vi äntligen kan klistra fast de nya trappmattorna! :) Kommer bli super fint!

Önskar bara att jag kunde komma på ett smart sätt att tapetsera klart i trappen. Det är fan inte lätt!

Vi klarade två våder nu ikväll, och vi NÅR inte!!! Ingen av oss vågar klättra på stege heller.. den står ju inte så stadigt i trappen direkt :P Men vi kommer nog på något smart.. som vanligt!


Nu är iallafall hela övervåningen färdigtapetserad! :D Så sköööönt!

Allt som ska målas är målat där uppe.

Det enda som ska göras nu är att golven ska på plats i barnens rum och i köket! Sen är det klar! :)

Eller Jocke ska dit med nå golvlister och smyglister också! :D


Sen ska vi ta dit rörmokarn som ska dra för diskmaskin.

Sen är det bara lite finlir inne i köket.. som att sätta dit bänkskivorna, ny blandare, ny diskho och lite kakel!

Å sen är det bara att börja bära möbler! ;)


Blir så fint där, sån otrolig skillnad alltså! Man blir så glad när man får göra fint :D


Hoppas alla haft en lika effektiv och bra dag som jag haft!

Imorgon blir det utvecklingsamtal på dagis för Saga!

Ååå vad jag saknar Sagis!! <3 Dör snart.. det är så jobbigt. Men hon har det ju så bra och roligt uppe i fjällen!

Det är jag som har det kämpigt här hemma utan henne! :'( Söta lilla fina flicka!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Strömqvist - 12 november 2013 21:11


Sedan jag bloggade sist..   Men jag har allvarligt talat inte haft någon tid över. Jag slutade ju på Eon i Augusti och började studera lite.. Läste en kurs som heter Personlig Försäljning. Sedan har jag hunnit börja jobba som Säljansvarig för...

Av Malin Strömqvist - 25 april 2013 13:14

Shit vad jag pluggar och står i nu.. fullt upp! Ligger efter med Personaladministrationen och avbokade ett prov i Företagsekonomin som jag borde ha gjort igår.. Men jag kände mig totalt oförberedd! Då är det nästan lika bra att lämna det ogjort och v...

Av Malin Strömqvist - 1 april 2013 18:02

Gud vad jag saknar Saga!  Hon åkte till fjällen igår med mamma och pappa.. så jobbigt att vara ifrån henne!  Jag är ju van att alltid ha mina små tjejer runt om mig. Tur jag har Wilma hemma som leker för två just nu :)  Känner att jag bara vill...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 22:54

Idag efter dagis så var Saga jätte frusen.. hon gick omkring med sin favoritfilt vart hon än skulle och frös som bara den. Så när jag skulle lägga henne tog jag tempen, och självklart hade hon feber! Mitt stackars lilla hjärta <3 38,7 grader.. h...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 12:36

Äntligen får vi säga "Välkommen till världen" till Novas lillebror!  En väldigt stolt och lycklig nybliven storasyster ringde mig och berättade glatt den underbara nyheten! :)  Så underbart! Inga negativa människor och tankar kan slå ner mig nu, ...

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards