Alla inlägg under januari 2013

Av Malin Strömqvist - 13 januari 2013 14:19

Idag har jag en värdelös dag. Var uppe sent igår å körde runt på ett gäng fyllon. De positiva va väl att jag fick 1000:- för eländet. Jag känner mig fan ur form idag! Riktigt dåligt humör och ont i huvudet! Allt man gör är fel på alla jävla håll å kanter. Det blir jag galen över! Man försöker att behandla alla väl, men får ständigt skit tillbaka från alla.. Man blir beskyller för saker man inte sagt och saker man aldrig varit delaktig i! varför är vissa människor så? Jag kan inte förstå.. man försöker vara snäll och ändå blir man bemött som om man sagt något fruktansvärt elakt. Jag är inte en elak människa eller en dålig person.. snarare tvärtom,jag är en känslig och alldeles för snäll människa. Jag kan bli arg och då blir jag väldigt arg, men det händer på tok för sällan. Ofta blir jag bara ledsen å gråter å slickar såren ett tag, tills det känns bättre! Som nu ungefär. Det är inte för att jag tar åt mig av glåporden som yr runt i luften, utan för att jag blir missförstånd. det är nog den värsta känslan.. att vad man än säger så förstår inte motparten eller så vill den inte förstå! å sånt gör mig ledsen. Jag blir oxå ledsen när jag beskylls för saker jag inte gjort! Men det finns vassa människor.. som alltid är vass, och tror att alla är precis likadana som dom själva, och dom har alltid ett sånt tillvägagångsätt. Det blir jag oxå ledsen över, för vissa människor som inte är likasinnade klarar inte av lika vassa å onda utlägg som dom själva. och kan inte kontra på ett liknande sätt, för det skulle såra någon. Bättre att en är sårad än att alla är det.. än att alla är det! å jag blir ganska ofta utvald till de flestas syndabock.. tråkigt men sant ..nä nu ska jag sluta grina ut i bloggen å rycka upp mig. som sagt känner jag mig ur balans idag.. så måste göra de bästa av situationen.. bläääääää

Av Malin Strömqvist - 11 januari 2013 15:53

Idag har vi inte gjort många knop här hemma, jag hade tänkt fatta kärlek till dammsugaren.. Men inte ens så långt har vi kommit. Jag har bara varit ner och tagit reda på lite tvätt samt satt igång en ny maskin. Måste göra något åt mitt tvättberg i källaren! Men nu är jag på rätt väg med det iallafall :) 

Vi har bara haft en mysig dag med mycket slappande och tvtittande. Skulle vara härligt om vi snart kunde få lite varmare och soligare väder, så man kan gå upp till bob-backen och mysa lite :) Älskar när vinter går mot vår! Man får så härligt mycket energi, och det behöver jag just nu! :D

Har börjat ta tag i allt mitt plugg som jag legat efter med prov i också. Känns så skönt att ha fått de mesta ur världen! Bara två prov kvar, sen är jag helt klar med alla ämnen. Sökte ett kurspaket i onsdags, det känns toppen! Hoppas jag blir antagen, då är det de sista jag behöver, sen är jag ÄNTLIGEN klar med allt pluggande! Få se om jag orkar fortsätta plugga vidare. Men det ska jag nog orka! ;P Vet bara inte vad jag ska söka för någt till hösten. I sommar hoppas jag på att få jobba lite nätter, det fungerade jätte bra i somras! Och om jag kommer in på ekonomiassistent-kursen jag sökte nu i onsdags så är jag klar första eller andra veckan i Juli. Å sen blir det lite jobb i sommar förhoppningsvis och sedan lite mer plugg till hösten om jag hittar en bra utbildning som passar mig. Men självklart vill jag helst ha ett bra jobb istället :) 


Nu ska jag ta och mysa vidare med mina små hjärtan :) 

Sen försöka hitta på nå käk innan fredagsmyset tar sin start och min älskling kommer hem <3

Ha en fin helg alla rara :)

Av Malin Strömqvist - 7 januari 2013 19:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards