Alla inlägg under december 2010

Av Malin Strömqvist - 7 december 2010 20:22

Morsning!

Idag fick barnen vara hemma från dagis.

Eller Wilma får vara hemma tills dom ordnat med hennes tider igen.

Ringde rektorn idag och hon sa att hon inget kunde göra just nu.

Hon skulle ha nått möte ikväll tydligen o sen höra av sig imorgon!

Hoppas hon gör det nura!

Annars ringer jag bara upp na! :)

Och då hoppas jag hon har någon rimlig lösning på eländet.

Saga hade sovit dåligt inatt, vaknade o kunde inte somna om!

Vet inte vad det tog åt henne?!

Men nu sover hon som ett lamm iallafall! :)


Sen så har Johanna o Tindrah varit här idag.

Det var roligt, vi surrade o rökte medans barnen lekte o stökade värre än någonsin :P Och vi kunde inte annat än skratta åt allt dom ställt till med!!

Oj oj !! Vad vi fick städa efter dom rackarungarna!!


Sen så åkte jag till stan med Lena och Johanna åkte hem.

Jag och barna blev bjuden på middag :D Göttans!!

Fick även med mig en matlåda hem! ;) <3

Jocke kom då han slutade också, så då fick han ju också middag!

Min katt Dollly som Lena o Jens har, har ju blivit ENORM!

Shit vad jag blev chockad, världens finaste katt kanske!!

Gigantisk, haha jag kan inte tro att det är sant.. trodde inte att katter kunde vara så stora :P Det är Onormalt!! :D haha!

Men hon är ju huuuur fin som helst <3 och lika busig o go som jag minns henne! *min fina kisse*


Annars har vi inte gjort så mycket mer idag!

Lena o Jens hus blir bara finare o finare.

Längtar tills jag också har ett hus o göra sååååååå fint!! :D

Men det kommer ;-)


Nu ska jag se på nån serie, sen duscha o lägga mig i sängen o somna till en super bra film! :) *hoppas de finns nå bra filmer*

Pusshej!


Av Malin Strömqvist - 6 december 2010 13:08

Tjena!

Veckorna går så otroligt fort nu innan jul.

Det är mysigt!

Jag tyckte nyss det var November, men igår var det redan andra advent!

Längtar som bara den tills Julafton!! :)

Det gör förstås Sagis också! :P

Hon tjatar hela tiden, varje morgon då hon vaknar så tittar hon i sin "julstrumpa" som hänger brevid sängen ifall hon har fått någon julklapp i den! :)

Och varje morgon blir hon besviken och undrar varför det inte bara blir julafton någon gång! :D Haha, så roligt!!


Wilma hon över på med det här att gå! :)

Hon är så himla duktig och fin!!

*Stolt mamma*

Hon reser sig hela tiden och försöker gå, det är korta och vingliga steg, men hon har fått ihop över 10 steg på raken iallafall! :)

Så duktig liten tjej!! :)

Hon skrattar och blir så mallig då hon klarar av att gå!

Och vi applåderar och jublar åt henne, och då lyser det ur ögonen på hon :D

Hon blir såååå mallig! ;)


I helgen har vi bara haft det mysigt och sett på film!

Nej nu ska jag ta och gossa med Saga framför playhousedisney!


Seeya!

Av Malin Strömqvist - 4 december 2010 12:49

Bruno Mars - Just The Way You Are

 

So don't even bother asking
If you look okay
You know I say

-When I see your face
There's not a thing that I would change
Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile,
The whole world stops and stares for awhile
Cause you're amazing
Just the way you are

 


Världens bästa låt just nu!!

Jag blir så lycklig när jag hör en så här fin låt!!


 Igår var jag hos mamma o pappa igen! :)

Madde Pär o Nova var också där en stund!

Barnen lekte som bara sjuttsiken som vanligt ;)

Wilma är så himla duktig, hon går små steg hela tiden nu!

Hon vill verkligen, men samtidigt är hon lite feg ;-)

Hon är så duktig min lilla skrutt! :D


Igår städade jag och var duktig, men jag hann inte allt jag hade tänkt! :p

Lena, Jens o Elvira kom en stund, dom hade med sig gofika!!

Jag packade ihop massa kläder till Viran som Wilma växt ur! :)

Dom var här till 15.30 ungefär! :)

Vi surrade och fikade o busade med barnen!


Sen fortsatte jag städningen o då dök mamma upp och ville att vi skulle följa med hem o bli bjudna på middag :D

O det tackar man ju inte nej till! ;) Myyys!

Sen kom Jocke o hämtade oss när han slutade o vi packade ihop en matlåda till han som han fick ta med sig hem o äta lite gomiddag han också! :)


Känns tråkigt att Söt Olle åkte ut ur idol igår! :P

Men jag gillar Minnah som faen också!!

Jay måste ju ha lite motstånd på fredag :D

Det ska bli så spännande, jag tycker också om Jay, som alla andra :p

Men jag tycker bara om han när han sjunger Elvis som igår och Madonnas låt för två veckor sen! :P haha!

Men det är nog för att jag inte uppskattar den typ av musik han skulle göra om han fick chansen :P skrammel skrammel o skrik o skrän!

Neee jag hejjar på Minnah ja :D


Nu ska jag fortsätta mysa med min fina Sagis! :)

Vi ser på playhousedisney som vanligt!! :p

Sagas favvokanal! :D

Wilmis sussar lunch nu hon! :) Så ska passa på att rå om Saga nu!!

Pusshej!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards