Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Malin Strömqvist - 10 juli 2010 12:29

Hallå!!

Nu är vi hemma, eller vi kom hem 01.30 inatt.

Då svängde vi in på gårn här hemma!

Det var underbart att sova i sin egen säng.

Men när jag slog upp ögonen och såg skit vädret vi har här hemma så blev jag fan besviken :P Hade god lust att bränna ner till Öland igen och slänga mig på stranden o sen vidare ner i havet.

Vi har haft 2 underbara veckor på Öland.

Det har varit kanon väder varje dag :) En dag kanske var sämre?! Jag vet inte, men Öland är underbart även då det är skit väder :) <3

Det har varit så sjukt varmt där nere så det är inte klokt.

Det har varit varmt och skönt i havet också. UNDERBART!

Man har varit som en fisk i vattnet, även Saga :) Haha!

Saga har nog varit mer i vattnet än på land, fast iofs.. hon älskade ju sanden också.. :) Så fort hon hade badat, eller så fort jag tvingat upp henne ur havet så kastade hon sig i den vita, heta sanden o sen sa hon till mig

"Nu måsta jag nog springa ner och tvätta av mig" ;P

Haha, dom är så underhållande!

Saga och Nova har verkligen älskat att få vara på Öland :)

Bara kliva upp och väcka alla, fika lite och sen åka ner till stranden!!

Ja jag älskar också Öland! ;) Om någon missat de! haha :)


Dee dee blev iallafall jätte glad över att vi är hemma!

Vi ska nog hämta en kattunge imorgon tror jag.

Eller Saga har bestämt det, han heter Duggo!! :P

Hon har döpt honom, haha!

Dee dee och Duggo, Det är Saga som döpt båda ;)

Så roligt :D


Nu är resten av familjen också på väg hem från Öland.

Dom åkte 10.40 från stugan.

Så man kanske får räkna med 10 timmar för dom också då.

Vi åkte igår, jag mådde så illa igår när jag vaknade så urs.. jag orkade inte åka på stranden, första gången på två veckor.

Det var tråkigt, jag låg o hade ångest över att jag inte solade :P

Men jag mådde inte nå bra, så jag stannade hemma med Wilma o Jocke o vilade mig lite.. Saga åkte med "momma o mopparn" till standen :-)

Men iallafall så började vi städa en massa och packa igår efter att jag vilat mig klart och alla andra var på stranden.. då tyckte Jocke att vi skulle börja åka hemöver istället för att vänta tills dagen efter :P

Så då fick de bli så, Pappa kom just hem med Saga då vi bestämde oss för att åka hem mot Långsele :)

Så det passade bra, men vi städade o hade oss en massa i stugan innan vi åkte, så vi kom inte ifrån Öland förän 15.30 backade vi ut från gårn..

Vi var som sagt hemma 01.30 så det tog oss precis 10 timmar och få stannade vi 4 gånger också, bensträckare för barnen och kisspauser! :)


Nej nu ska jag servera min lilla Saga juice!

Ciao!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards