Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Malin Strömqvist - 14 mars 2012 23:34

Imorgon ska jag till frissan!

Emelie ska ordna mitt stora kaluffs, ser fram i mot att kunna borsta håret ordentligt igen!

Ska nog färga lite också! Spännande :)

Toppa, klippa ur och sen lite färg så blir man som ny igen! :D

Längtar så mycket, har längtat så länge efter att få klippa det lite.. har fått så otroligt långt hår.

Och slitet.. det är tovigt och jävligt! Men imorgon kommer det bli som nytt!

Hoppas jag iallafall ;) Men Emelie brukar kunna ordna det mesta <3


Har inte sagt något till Jocke än heller. Haha får se om han ens ser någon skillnad!

Han är så hemmablind så han ser typ inte om jag skulle ha gått upp 20 kg eller om jag skulle ha rött hår en dag, eller om jag skulle ha köpt en helt ny soffa. :P Han bara är sån! haha :)


Ikväll har jag varit hos Madde hela kvällen, jag och Linda åkte dit runt 20 och jag kom hem nu.

Madde tog fram massa gotta och bjuppa på morötter å dip o massa annat gott!

Så vi har suttit och surrat, skrattat och svullat!

Självklart sett BB och massa annat :)

Jag har ätit så mycket så jag har fått ont i magen!

Så nu ska jag väl gå och lägga mig snart så jag kan vakna och längta tills kl blir 14 då jag ska till Emelie :)

Måste även borsta håret och platta det innan jag åker dit!!

Drygt och borsta det.. även att platta allt!! Men det är lika bra att göra det, så Emelie slipper börja med det när jag kommer! Dessutom klarar jag inte av att någon annan borstar det när jag är så tovig och håröm! :P

Men då har jag ju något att sysselsätta mig med tills klockan blir 14 :)


Nej, Godnatt med er :)

Vi hörs imorgon! Kanske blir en bild på håret om jag orkar :)

Av Malin Strömqvist - 14 mars 2012 15:28

Åh så skönt det känns att äntligen vara klar med veckans arbete!

Ett större arbete klart, ett mer analyserande arbete klart, och även en stor del av fördjupningsarbetet klar!

Puuuh! Nu kan jag andas ut och bara sitta ner och vila skallen ett litet tag innan jag åker och hämtar mina små älsklingar på dagis! Så skönt att ha allt klart! Nu kan jag verkligen passa på att städa och göra fint här hemma imorgon.

Längtar efter att städa, dammsuga, plocka, skura, dammtorka, bädda rent i alla sängar, tvätta, torka och hänga tvätt. Då rent och fräsch helt enkelt!! :) Det behövs kan jag lova!

Och vi ska ju ändå bo kvar här ett bra tag framöver. Iallafall tills huset är färdig renoverat. Vi vill inte bo i kaos. Så vi bor här tills allt är klart, hon som ska ha vår lägenhet har uppsägning på sin också. Så det får bli tre dubbla hyror. Men det är såna smällar man får ta! Bara bita ihop och göra det bästa av situationen! 


Längtar efter att få klippa mitt toviga hår också. Har inte klippt mig på två år.. så slitet är bara förnamnet. Som alla vet så växer mitt hår lika mycket (om inte mer) på bredden än längden :P haha!

Så jag har långt, brett och tovigt hår.. Måste göra något åt det här!

Nylander ska få hjälpa mig, hon brukar få sköta om mitt hår när jag blir för trasslig i huvudet!

Kan knappt borsta det längre. Så dags för en hair cut!

Ska även färga det också, vet inte om jag ska ta det på samma gång. 

Känner att jag inte kan hålla mig snart! :)


Nej nu ska jag ta och snabbkissa mina jyckar och sen åka å hämta brudarna!! <3


     

Av Malin Strömqvist - 14 mars 2012 12:11

 


Ja vad ska man säga? 

Att jag är less på att plugga är väl bara förnamnet.. Börjar kännas tungt nu!!

Bara värre o värre kurser hela tiden, men det känns som om jag börjar se ljuset i tunneln iallafall.

Just nu håller jag på med Historia B, men min Historia C kurs har redan öppnats.

Tog en snabb koll, och det känns konstigt nog inte alls så farligt.. Tycker att B kursen har varit intensiv och väldigt stor.

Historia C kändes lite mer självständig och fri. Så jag ser märkligt nog fram i mot att få börja med den!?

Haha, ibland chockerar man sig själv!

Skönt att ha såna kurser gjorda iallafall. Det är bra om man ska söka vidare!!

Jobbigt att man ligger efter med massa prov bara, måste ta tag i det snart!

Har 5 prov som jag inte gjort ännu. Skärpning! Måste boka tid för det snart..

Har inte gjort Samhällsprovet, Historia A, Psykologi A, Psykologi B och Datakunskapen.


Det är verkligen det dummaste man gör, för nu har jag ju glömt allt redan!?

Så nu är det bara att börja plugga in ett gammalt ämne igen, SUCK! Hur dum får man bli liksom?

Men det är inte mycket att göra åt.. Bara plugga, göra prov, se glad ut och hoppas på ett bra slutbetyg!


Nu ska jag ta tag i veckans arbete!

Sen ska jag försöka att inte börja göra nått annat, som att tvätta och vika tvätt.. eller börja fundera på allt jag vill göra i huset.. nu måste jag hitta motivationen! Vart tog den vägen??


Ha en fin dag!

Bjuder på en fin bild, på söta flickor som är glada över att vara på vackra Öland! <3

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards