Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

Fredagsmys!

Av Malin Strömqvist - 23 juli 2010 20:14


Världens bästa (o)vänner <3



  


Äntligen! :)

Bästa dagen på veckan!

Idag har det varit kallt dock.. känns mer som höst än sommar.

Men men, någon dag kan det väl få vara kallare också..

Synd att inte den tropiska värmen ville stanna längre!

Jag trivdes som fisken i vattnet i den hettan!

Jobbigt bara med varmt på nätterna.. men dagarna har ju varit underbara!

Iallafall då det varit sol samtidigt som de är varmt.

Inge roligt att ha himlen fylld av grå moln och hett som fan.

Det gillar jag inte!!

Vill bli brun.. känns som om all färg man fick på Öland redan är borta.

Suck! Jag som var så brun o fin! :P haha!

Jag önskar jag kunde åka tillbaka till Öland.. eller åka utomlands!

Men jag kan ju inte göra allt!? ELLER?! :P haha!


Intensivkurs är iallafall ordnad.

Börjar om typ 2 veckor.

Dyrt som fan såklart, som allt annat! Men men..

Tur man är gjord av pengar :P eller inte!!

Men jag kanske blir!

Ska iallafall jobba onsdag och torsdag.

12-21 onsdag och 07-16 torsdag.

Fixar ju jag lätt som en plätt-- haha eller?! :P

Jo det är klart jag gör.. men man är ju som en hönsmamma :P

Jag är ju van att göra allt själv med barnen eftersom Jocke alltid jobbat.

Nu blir det han som måste ordna lunch, middag, kvällsfika, läggning, alla blöjbyten, och passa på dom hela tiden!!!

Inte för att jag inte litar på honom, men jag är ju så inprogramerad på att köra mitt race.. men nu är rollerna ombytta.

Jag jobbar två dagar i rad..

Det också, jag kommer inte ens att vara här när mina små älsklingar vaknar på torsdagmorgon! :P Suuuuck!

Det hade jag inte ens tänkt på förän nu när jag sitter och tänker efter.

Aja, det är bara ta en tugga av det sura äpplet och låta bli o känna efter så mycket hela tiden... svårare än så äre inte..

How ever... när jag kommer hem på torsdag så ska jag bara lägga mig ner på golvet så dom får krypa och ligga på mig så mycket dom vill o pussas o kramas!


Idag har vi inte gjort så mycket, Jocke har jobbat.. Kom hem på lunch med en pizza som jag, Saga och Nova delade på.

Det var gottans!!

Sen så satt jag och tränade på körkortsfrågor medans Linda o Mamma låtsades kunna allt.. aja Linda kuggade sig iallafall!! :-) Kändes bra!

Haha ;) Skoja bara, det gjorde ont i mitt hjärta... NOT! :)

Mamma åkte hem och Linda åkte på jobbet och Jocke hade åkt för länge sen tillbaka för att lägga tak och snickra.

Så jag blev lämnad med alla barn själv :P

Nej då men Nova är typ som mitt bonus barn! Det går alltid super bra.

Förutom när båda damerna är trötta och börjar slåss som två rabiessmittade.

Haha, det är helt galet vad dom två kan slåss!!

Jag gav dom skäll tvingade dom att ge varandra kramar och pussar och säga förlåt till varandra.. sen fick dom fortsätta att leka..

Men det slutade i ett nytt slagsmål :P

Wilma sitter typ och tittar på o tycker dom är jätte underhållande, hon skrattar och hejar som en tok! :) Dom är ju ljuvliga, barn! :)

Även att jag kom på dom med att tjuvslåss under Sagas filt i sängen också.

Dom blev så jävla tysta så jag smög in för att titta så dom inte däckat.

Men nej då det hade dom inte, utan Saga hade världens tag i Novas hår och kind och Nova hade stryptag på Saga och försökte bita henne samtidigt.

Haha :-) Dom skrek och grinade inte ens som dom brukar..

Utan dom tjuvslogs för att jag inte skulle märka det antar jag..

Dom fick skäll igen och fick inte leka mer på Sagas rum.


Dom hann även med att bråka om vem av dom som skulle kissa först på pottan.

Det har varit hektiskt idag på Östmansvägen kan jag lova!

Toooooka kan man säga om Saga o Nova ;)

Men sen älskar dom varandra och pussar varann oavbrutet igen.


Sen kom Madde o hämtade Nova när hon slutade o dom drog till G-inge! :)

Mina svärföräldrar var på besök och lämnade presenter till småtjejerna och Nova såklart :) Vi hade gjort en egen smörgåstårta som tydligen var succe.

Eller Jocke gjorde den medans jag dekorerade lite smått :P

Jocke åkte upp med den sen till mamma o pappa så dom fick äta upp den eftersom det var mer än halva kvar.

Och mamma ringde och sa att den var helt galet god!

Det var roligt, Jocke blev mallig.,. kommer nog leva länge på de :P


Nu sover mina älskligar sen en timme tillbaka o jag frossar i chips, coca och chokladkaka... mmmmmmm älskar fredagsmys! :P haha!


Nu fick jag skriva ett mila-långt inlägg som vanligt.

Men så kan det gå när man tycker att man har mycket att berätta:P

Hejsvejs!!


(VILL TILLBAKA PÅ ÖLAND)

Känns redan som att det var 4 år sen igen, vi var där...


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Strömqvist - 12 november 2013 21:11


Sedan jag bloggade sist..   Men jag har allvarligt talat inte haft någon tid över. Jag slutade ju på Eon i Augusti och började studera lite.. Läste en kurs som heter Personlig Försäljning. Sedan har jag hunnit börja jobba som Säljansvarig för...

Av Malin Strömqvist - 25 april 2013 13:14

Shit vad jag pluggar och står i nu.. fullt upp! Ligger efter med Personaladministrationen och avbokade ett prov i Företagsekonomin som jag borde ha gjort igår.. Men jag kände mig totalt oförberedd! Då är det nästan lika bra att lämna det ogjort och v...

Av Malin Strömqvist - 1 april 2013 18:02

Gud vad jag saknar Saga!  Hon åkte till fjällen igår med mamma och pappa.. så jobbigt att vara ifrån henne!  Jag är ju van att alltid ha mina små tjejer runt om mig. Tur jag har Wilma hemma som leker för två just nu :)  Känner att jag bara vill...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 22:54

Idag efter dagis så var Saga jätte frusen.. hon gick omkring med sin favoritfilt vart hon än skulle och frös som bara den. Så när jag skulle lägga henne tog jag tempen, och självklart hade hon feber! Mitt stackars lilla hjärta <3 38,7 grader.. h...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 12:36

Äntligen får vi säga "Välkommen till världen" till Novas lillebror!  En väldigt stolt och lycklig nybliven storasyster ringde mig och berättade glatt den underbara nyheten! :)  Så underbart! Inga negativa människor och tankar kan slå ner mig nu, ...

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards