Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Tidigare än väntat?

Av Malin Strömqvist - 18 mars 2012 23:12

Hello!

Ja, den stora frågan är nu om det blir tidigare än väntat med huset?

Vi har funderat och funderat och åter funderat.

Nu vill vi ha huset den här veckan! :)

Vi kan inte hålla oss längre, vill få börja pyssla nu med en gång!

Ska bli så roligt, just nu är jag hyper motiverad!!! ..kanske inte så ovanligt, men ändå!

Jag fick så mycket inspiration när jag såg hur snygg källare Jockes föräldrar fått.

Oj!! Tänk att så ska min se ut en dag också!! Gärna samma dag som jag får nycklarna i handen.. haha!


Ska bli så underbart att äntligen få göra fint till oss själva!! Undra egentligen hur många lägenheter vi gjort i ordning?

Rivit och tapetserat om, bytt handtag på köksluckorna, bytt ut köksluckor, målat och ja name it..

Vi har bott i 8 lägenheter.. Men bara 4 stycken som vi slitit ihjäl oss för att få fina! Eller bara och bara..

Ska hur som helst bli så KUL att få göra fint till OSS nu, och inte till nån hyresvärd! :D


Måste ringa mäklaren imorgon och fråga om vi kan boka in ett möte nu med en gång så vi kan få vårt hus snart!!

Sen blir det till att bestämma vad vi verkligen ska göra, om vi ska välja att klinkra hela källaren med en gång eller inte!

Jag vill, Jocke vill, men han är lite negativ och tycker det är mycket slit och dyrt! Men jag kan ju göra det själv, o så kan vi prioritera om lite och kanske vänta med att byta ut vissa saker! Ja jag vet inte riktigt, vi får se hur det blir! Men jag är verkligen SUPER INSPIRERAD sen jag var hos jockes föräldrar idag och såg deras underbara källare!

*Grön av avund!!!* (bara förnamnet) Det var såååå fint! Ljust och fräsch överallt. Annat mot våran källare som har rött golv och gula väggar! Haha :-)

Imorgon ska jag se över min inköpslista till vår kommande husrenovering och prioritera om lite. Så jag kan lägga fram lite nya förslag till Westin. Plus att jag tar på mig jobbet själv! Han tror att jag inte kan nått, men det kan jag!

Och det tänker jag bevisa! :)


Idag åkte Saga till mamma och pappa.

Mamma hade lovat Saga redan i torsdags att hon skulle sova där inatt.

Sen kom Mattias och Johanna, Jocke och Mattias skulle träna.. så jag och Johanna surrade lite och så kom Linda så vi tjuvrökte och surrade ännu mera. Wilma och Tindrah låg inne i varsin säng och såg på en Hellokitty film. Sen käkade vi pizza och Johanna åkte på fotbollsträning. Då åkte Jocke och Mattias och tvättade sina bilar, så jag tog Wilma och Tindrah och hälsade på Jockes mamma. Vi surrade och barnen lekte och åt kakor! :)

Annars har jag inte gjort mycket mer idag, sett BB och blev lite chockad över att Kija fick lämna. Hanna J skulle ha åkt istället, hon är så tråkig!

Kija kunde man sitta och störa sig på iallafall, det är ju roligare än att titta på någon som bara går omkring och bäddar sängarna hela dagarna.. Aja, det kommer väl in någon ny störande människa snart säkert! Brukar ju bli så i BB :D


Nej nu ska jag gå ut och kissa hundarna för kvällen och sen krama kudden!

Så man är människa imorgon också! :)

Godnatt med er!!


Bjuder på en bild från Sandvik, underbara Öland!

Vad är en sommar utan Öland? <3

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Strömqvist - 12 november 2013 21:11


Sedan jag bloggade sist..   Men jag har allvarligt talat inte haft någon tid över. Jag slutade ju på Eon i Augusti och började studera lite.. Läste en kurs som heter Personlig Försäljning. Sedan har jag hunnit börja jobba som Säljansvarig för...

Av Malin Strömqvist - 25 april 2013 13:14

Shit vad jag pluggar och står i nu.. fullt upp! Ligger efter med Personaladministrationen och avbokade ett prov i Företagsekonomin som jag borde ha gjort igår.. Men jag kände mig totalt oförberedd! Då är det nästan lika bra att lämna det ogjort och v...

Av Malin Strömqvist - 1 april 2013 18:02

Gud vad jag saknar Saga!  Hon åkte till fjällen igår med mamma och pappa.. så jobbigt att vara ifrån henne!  Jag är ju van att alltid ha mina små tjejer runt om mig. Tur jag har Wilma hemma som leker för två just nu :)  Känner att jag bara vill...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 22:54

Idag efter dagis så var Saga jätte frusen.. hon gick omkring med sin favoritfilt vart hon än skulle och frös som bara den. Så när jag skulle lägga henne tog jag tempen, och självklart hade hon feber! Mitt stackars lilla hjärta <3 38,7 grader.. h...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 12:36

Äntligen får vi säga "Välkommen till världen" till Novas lillebror!  En väldigt stolt och lycklig nybliven storasyster ringde mig och berättade glatt den underbara nyheten! :)  Så underbart! Inga negativa människor och tankar kan slå ner mig nu, ...

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards