Alla inlägg den 9 april 2009

Av Malin Strömqvist - 9 april 2009 16:40

Hej!

Idag har jag sovit skit länge som vanligt.. Sen har jag badat hunden, vikt tvätt, diskat o bara tagit det lugnt.

Sen kom Linda o hälsade på oss o gav Sagis ett påskägg.

Så då gatt vi ju sminka henne till en liten påskkärring!!

Hon blev mycket nöjd o tyckte hon var så fin så :-D

Sötgumman min!!!


Nu ser vi bara på Topmodel, det är ju bra! :-)

Väntar på att älsklingen ska komma hem!! Längtar ju efter han som vanligt ;) <3


Nee nu ska jag vara social med Linda o Saga :D

Njut av bilden på min lilla påskprinsessa!! <3

Av Malin Strömqvist - 9 april 2009 00:14

Haha, ja tänk att man skulle bli med barn igen!

Man är ju som sagt lite wild and crazy!

Men nu har jag iallafall börjat fatta det själv eftersom den lilla har börjat sparka o röra sig som en tok där inne. Så det känns roligt!! :-)

Jag har ju varit på ultraljud o kunde självklart inte låta bli att ta reda på vad som gömde sig där inne.. det visade sig att det blir en till lite flicka för oss!

Men det känns jätte roligt men en till liten docka att klä i små rosa klänningar! Jag älskar rosa barnkläder, skulle kunna handla ihjäl mig om inte plånboken strejkade! 

Ska på barnmorskebesök nu på tisdag o lyssna på hjärtat o mäta magen mm. Spännande! Jag har tydligen moderkakan på framsidan (vet inte riktigt vad det menas) -Hooppas man slipper kejsarsnitt bara :P Eller så kanske det vore ganska smidigt också.. Det är ju så många som gör de.

Fast ändå, inte så roligt att inte kunna ut o gå o röra på sig som vanligt efteråt heller.. Kanske lika bra att föda vanligt istället, jag har ju klarat det en gång. Då tycker man ju att jag bör klara av det igen!

 Men sen säger jag då de, aldrig igen! Då har jag fan gjort mitt i att föda barn.. Det är inte direkt en dans på rosor ;-) Men man får ju ut något underbart av de hela! Jag skulle kunna gå igenom min förlossning varje dag för att få Saga..Hon är verkligen det bästa som någonsin hänt mig v min underbara prinsessa!!!  


Min dag har varit rättså lugn o skön.. Jocke kom hem strax efter 18.00 så då fixade jag lite middag o gjorde lite lunchlådor till honom sen har man diskat undan lite, varit ute o åkt bil.. hälsar på mamma o pappa v i långsele o ätit gotta o haft mysigt bara! Klippt klorna på deras valp o härjat med den. Kom hem strax innan 23.00 så lill snuttan våran slocknade i bilen. Sen har man bussat ner karln sin i tvättstugan så han har gjort lite nytta aa ;)

Nu ska vi bara mysa o se film i sängen!!

Jocke duschar o jag skulle vilja bada, men är så trött så tror inte jag orkar :P Skulle egentligen ha badat hunnn våran aa, men jag tror jag gör det imorron istället så Sagis får vara med :-D


Godnatt alla :-) Så här söt är min prinsessa när hon somnat i bilen!

Du är det bästa som finns Saga Alicia!!! v

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards