Alla inlägg den 24 april 2009

Av Malin Strömqvist - 24 april 2009 14:22

Hej!

Nu är det någon dag sedan jag skrev.

Har nyss gjort gröt till Saga.

Hon har ju börjat att alltid vilja äta gröt till lunch igen! Precis som när hon var pytteliten! :-) Lill snuttan min.. och det är klart hon får äta gröt då!!


Jocke började jobba nu kl 14:00 också.

Så jag o Saga är ensamma hemma som vanligt.. det är trååkigt... :(

Saga är typ helt frisk från sin förkyldning iaf, lite snuva kvar! Knappt någon hosta alls längre.. Själv så gick man o drog på sig Bihåleinflamation mitt upp i allt! Det suger.. har sjukt ont i huvudet!

Så jävla jobbigt!!

Så igår så hade Monica tipsat mamma om att jag skulle stoppa vitlöksklyftor i näsborrarna :P haha! Gissa om det sved?

Så jag o mamma satt o fick oss ett gott skratt åt vårt lilla projekt!

Gjorde det två ggr, sen gatt jag ge upp! Trodde näsan skulle brinna upp på mig! Läste att gravida ofta får bihåleinflamation också.

Undra vilken veckan jag är i nu? Har inte riktigt hållt kollen den här graviditeten känns det som! Kanske 25 då? eller något i närheten!

Vet iaf att bebisen sparkar som en galning där inne, och vaknar alltid kl.00.00 på natten o härjar fram imot 04.00 haha :P Man får väl det man gör nu när den här vildingen kommer ut! Och ska vara vaken på nätterna!

Nee men det ordnar man nog lätt när den är ute! *hoppas jag*


Tur att Saga är så snäll o duktig o lättsam! Hon är nog den goaste lilla tjej på denna jord! :-) Känner redan att allt kommer gå så bra.

Alla tjatar bara om hur jobbigt det lär bli med två barn mm. Men det tror jag aldrig på! Om dom som säger så visste vilket lättsamt liten barn jag har så skulle den nya få vara en vilde om den ville aa! Det skulle inte göra något! För Saga är en sådan ängel hon :) *jag har haft sån tur*

Den enda som kan få fram lite galenskap i Sagis är nog Nova! haha, dom är ju som toka när dom träffas!! Men det är så roligt.

Så tråkigt att inte Madde kan gå med på att flytta hem tycker jag!!

Vore ju drömmen för speciellt Saga o Nova nu när dom börjar bli lite större!


Ska iaf till barnmorskan på torsdag den sista april! Så då ska jag fråga vilken vecka jag är i precis :P Man har ju sån dålig koll!

Men bebisen är ju en bra bit ovanför min navel! Hm, ska nog läsa o försöka luska lite nu på nätet! :-)

Jocke är ledig hela helgen! Känns så skönt.

Jag är grymt less på ARBETSFÖRMEDLINGEN OCKSÅ!!! Dom är nog helt förvirrade dom som jobbar där. Men ja nu är de som de är!


Igår fyllde min PAPPA år! Så då var de middag där o tårta o fika o grejer *GOTT* Saga envisades med att hon inte skulle säga Grattis, utan God Jul Mopparn! :P Det är ju de enda hon säger.

Haha, längtar till julafton för att se vad hon verkligen säger när det väl är Jul igen!  Hon lär ju vara lyckligast i världen då!


Nee nu ska jag ta o diska o städa undan här hemma lite! Det ser ju ut som ett kaos här!! Urs urs.. Sånt gillar vi inte! :)

Seeee´ya!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards