Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Malin Strömqvist - 5 juni 2009 23:04

Idag kom domen också..


Sen har min älskling känt sig lite piggare idag, så förhoppningsvis så är han hel pigg imorron!  :)

Mamma kom o hämtade hem mig o Sagis så vi fick åka till Långsele o försöka snagga en av katterna där! Det var minsann inte någon lätt match!

Han slogs o hade sig :P haha, så han fick bli naken på en liten fläck på ryggen, sen gav jag fan upp! Hade stora skinnvantar på mig. Men han var så stark o tjurig att jag fick ge mig.. :)

Har fått reda på en hemlis idag också! En jätte rolig :) Men jag får inte säga något så man får gotta sig i de själv då, som alla andra hemlisar jag har!

haha :) nej då!

Madde åker tillbaka till sundsvall ikväll för o vara där över helgen, hon kommer väl tillbaka på söndag som jag förstår de hela?

Hoppas Nova också är med då så vi får leka lite :)


I Långsele bjöds de även på en svin goooood middag! MUMS!

Jag fick med mig hem de som blev över, så man lär väl smarra på de imorron också ;) gott gott!!

Annars har dagen varit rätt så lugn.. Nu sitter man med vindruvor, chips, chilinötter, coca, ahlgrens bilar, sport, o massa annat gotta o ser lite på tv! Eller det är väl mest jocke som är inne i filmen som är på tvn, jag sitter ju o skriver! :P


Nu ska jag göra honom sällskap sen ska man nog lägga sig i rimlig tid ikväll :)

Godnatt med er samtliga.

Av Malin Strömqvist - 5 juni 2009 00:12

Känns så skönt att iaf ha städat idag, dammsuga, plockat, skurat, dammtorkat, diskat o gjort allt förbannat!

Men tro mig, det behövdes!! Känns så skönt att ha det gjort iaf.

Men imorron måste jag dammsuga igen!

Fullt med hår hela mattan! Skulle egentligen ha plockat av klädseln till soffan o tvättat upp de ordentligt så soffan få tillbaka sin ljusa fina färg ;P

Just nu börjar den ju fan snart se brun ut!

Och det är den verkligen inte!! Skulle ha velat köpa lite nya kuddar o filtar till soffan också, kanske en ny matta in till tv-rummet också!?

Men det kan vi nog göra nu till nästa löning! :-)

Och nya filtar!!! Jag älskar ju filtar, blir tokig när de inte ligger filtar man kan gosa ner sig i, i soffan!! Ja här ska handlas när pengar rullar in på kontot! Och en efterlängtad tvättmaskin ska även inhandlas :D GUTT!!


Sen har jag även badat Jana idag.

Hon blev ljus och fin igen hon aa :P Det var där min idé att tvätta soffan kom ifrån.. hehe! När man såg att även Janis kunde bli ljus igen så fanns hoppet kvar för soffan ;P

Jana blev jätte fin och hårar som en galning självklart fortfarande... kanske till o med värre!! haha, men vafan snart måste de ju vara nooooog tycker man! Funderar på att sätta mig på balkongen nu och borste henne lite! Kan då INTE göra det inne, gjorde de sist.. det var för jävligt att försöka få bort allt hår! Det bara YR, överallt!

Eller så gör jag de imorron? Man är ju lat aa.. haha men det är lika bra att ta tag i problemen med en gång, annars gör man de aldrig!


Vill så hemskt gärna ha ett hus nu alltså.

Känns verkligen som läge för de nu när Saga börjar vara lite större o vilja vara ute mycket o leka! Så tråkigt att bara ta ut henne här utanför! Det känns som om man bara gör de när hon ska ut o åka vagnen eller någongång ut på balkongen o bara här nere på gräset.. Hon vill ju ha en egen sandlåda, gungställning mm.. Vore så otroligt roligt att få köpa såna saker o göra i ordning för hennes skull! :) Min fina prinsessa ska få ALLT!!

Sen kommer de ju en till liten ärta också, tänk att de typ bara är 8 veckor kvar tills jag ska föda?! Jag tror iaf att jag föder tidigare :P Men jag sa TYP!!

Känns helt overkligt. Men samtidigt så längtar jag ska bli så skönt när man kan börja röra sig som folk igen utan att få ont när man är ute på prommis mm mm.. Det finns mycket att klaga på, även fast det typ är världens bekvämaste tid att vara med barn! :P haha, jag saknade det så otroligt mycket sist! Men nu längtar jag bara ut bebisen för att jag vill se hur lik hon kommer att vara Saga! Jag vill veta vikt, längd, utseende.. tänk bara om den har mycket eller lite hår! Allt är så spännande nu. När man vet hur Sagis såg ut när hon föddes.. hon var/ÄR ju världens finaste.

Inget äckel alls på sig när hon kom ut, och inget blod eller nått! hon var helt ren :) Hon fin i färgen inge rödflammig o sånt. Inte en endaste skråma på hyn.. hon såg bara helt underbar ut!

3365g, får hoppas att den nya inte tänker bli så mycket större än Sagis!!


Nej allt är så otroligt spännande!!

Längtar så jag håller på att spricka!! önskar bara att vi hade haft ett hus nu då hade verkligen allt varit fulländat. Men man kan ju inte ha allt heller..

Och när man väl har ett hus så hittar man bara på nått nytt man vill ha eller så:P Men så äre ju, mycket vill ha mer!! :-)

Snart börjar 2½ man, längtar! Det är ju så otroligt roligt iallafall Alan. Han är ju kung i den serien!

Saga somnade strax efter 22.00 ikväll.. Vi låg och myste i storsängen tills hon somnade (har börjat göra så) Hon vill somna där inne, vet inte vad som tagit åt henne men jag tror hon tycker det är mysigt då vi kan ligga i samma säng tills hon somnar, sen bar jag iaf in henne till sitt rum!

Jocke ligger här brevid mig i soffan o suckar o stonkar o stönar.

Han är ju fortfarande dålig stackarn.. han blir nog hemma imorron också så han vilar upp sig rejält!! Sen är han ledig i helgen så då kan han vila också!!

Vet inte vad han dragit på sig!? Hoppas han är bättre imorron iaf!


Nej nu ska jag se 2½man sen kanske borsta jana sen sova tror jag!

Är så trötter också!!

Hoppas på kanon väder i helgen så man kan SOLA och förhoppningsvis bränna på sig lite, vore ju lovely!! :-)

GODNATT med er.

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards