Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Malin Strömqvist - 24 juni 2009 18:12

Gud, idag har det verkligen varit kanonväder!

Helt underbart!!

Man får såna härliga känslor o jag längtar bara efter Öland, Köpingsvik o Bada i havet!! Vore ju rena drömmen alltså!!

Men man får nöja sig med att sitta med en vattenspruta o spraya sig själv från topp till tå för o svalka sig :P haha!

För jag går då fan inte ner o badar i älven! Fyyy vad kallt o desstuom känns det inte alls som samma känsla.. i älven är de kalls o äcklig botten, strömt o en massa jävla fiskar! Ne, fy o urs.. jag lugnar mig med att bada tills jag har en pool att doppa mig i! Risön vore ju perfekt en dag som denna, antar att dom som legat där nere i grytan brännt sig som fan idag!!

Har ju verkligen varit kanon sommarväder! :)

Hoppas det blir minst lika bra imorron, för idag har det ju varit helt molnfritt också!


Jag, Jocke o Saga åkte till Bryggis för o sola!

Eller Jocke skulle egentligen stapla ved men vi blev så sena dit så vi satte oss ute på baksidan o solade oss lite istället!

Linda o Danne var också där, Linda hade gjort en underbart god tårta!

Mums, man är ju som stoooooor kakmonstret själv!!

Saga tyckte också den var kanon! ;) Som allt annat som har med kakor o bakelser o göra :P hah, hon blir väl som mig hon aa! Älskar alla goosaker!


Sen åkte vi hem vid strax efter 15 för jocke skulle jobba :'(

Fan vad tråkigt, han jobbar enda till 00.00 också!!

Det suger verkligen när han jobbar såååå sent! :(

Dagarna blir så konstiga när han börjar på eftermiddan o sen inte kommer hem förrens man ska somna! Jaja, det lär väl inte vara så i all evighet heller!


Saga somnade på en gång vi kom hem från Långsele.

Hon var såååå trött! Hon har varit grinig inatt o i dag! Jag misstänkte att hon höll på o få feber.. hon har varit snorig i hostig ett bra tag nu o jag visste att febern skulle komma snart!

Så när hon vaknade tog vi tempen o då hade hon 38.5

Så det blev till o få lite alvedon (som nyss börjat verka i lillkroppen hennes)

Nu börjar hon bli lite gladare o spralligare igen!

Tur att det finns alvedon alltså! :-) Så man kan hjälpa dom på något vis när dom inte är kry, dom små liven!

Och ingen Lunch ville hon ha, lite bara!

Inget mellanmål heller, kanske 3 tuggor på en mese-macka bara..

Ingen middag alls, då bad hon istället att få glass!

Och det fick hon ju självklart, man får vara nöjd att något går ner iaf!

Så glass har hon ätit nu o druckit lite saft o vatten!

Får se till att hon dricker som hon ska bara, det är ju de som är huvudsaken sägs det ju!


Imorron har jag tid hos Barnmorskan.

Ska vara där 12.30

Jocke börjar 11 o slutar 20..

Så jag vette fan vad jag ska göra! Kanske mamma är ledig? Hon brukar ju ställa upp om hon har tid o kan :)

Ska höra med henne, annars får jag väl boka om! Men jag hade ju längtat!!

Ska bli så spännande o höra om hur mycket hon vuxit den lilla ärtan där inne och sen vill jag ju veta hur hon ligger också så jag inte måste föda ännu :P haha! Tänkte även väga mig, känner mig ju stor som en VAL!

Men jag tror jag är ungefär lika stor nu som när jag väntade Saga.

Det har inte blivit så stor skillnad.

Dessutom är jag ju bara mer fläskig eller vad man ska säga :P haha!

Trist men sant!

Men vikten verkar vara i stort sett den samma som förra graviditeten..

Får hoppas att man blir slank o snygg efter bara!

Börjar gruva mig nu kan jag lova på hur denna kropp ska se ut efter ytterligare än graviditet! :P

Men det hör ju till och det går ju faktist att träna bort! Så, så hemskt farligt är det ju inte! :)


Nu ska jag o Saga lägga oss o mysa under en filt tydligen!

Jag som redan håller på att rinna bort i denna värme!

Tror ju jag svimmar snart alltså!!!!!

Åsså ska lillsnuttan ha mig till o ligga under en filt :P Men man får väl ställa upp ;)


Hejsvejs lingonfejs!


Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards