Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Malin Strömqvist - 21 juni 2009 22:18

Jaha, då ska man såklart vara förkyld igen då!

Måste verkligen använda nässprayen flitigt denna gång så man slipper den jävla bihålsinflamationen!!

Urs, känner att den försöker smyga sig på mig hela tiden!

Blir så sjukt less! 

Orkar verkligen inte med nån sån skit nu igen!


Nej nu jävlar får det vara färdig snorat i den här familjen tycker jag!

Men vi tycks ju bara byta av varann o så.. jobbigt!

Saga är fortfarande snorig hon också, lite hostig aa. 

Inte bra alls :(

Hatar när min lilla prinsessa är hängig.

Men hon är ju lika glad o sprallig som vanligt fast än att hon hostar o snorar om vart annat!

Hoppas hon slipper ha någon feber o skit bara!

Då är jag nöjd.


Idag har man inte gjort mycket.

Sovit skiiiiiiiiiit dåligt o lite inatt! 

Alla partyprissar i den här stan börjar gå mig på nerverna :P haha!

Nej men det blir lite för mycket när man sitter hemma o ser på tv o ändå måste delta i slagsmålet här utanför eller ligger o ska sova o måste lyssna på två fylldårar som bråkar o ska göra slut :P Haha!

Nejdå, men trist att måste vara med på sånt när man är hemma i sitt eget hem för o ta det lugnt bara!

Äh, orka bry sig?

Det finns ju saker o klaga på jämt..


Sov i allafall sjukt lite inatt, har känt mig jätte krasslig!

Sen klev jag upp ringde runt till min familj o kollade vad dom gjorde

Pappa var hemma tillsammans med Linda o Daniel o dom låg ute på baksidan på Bryggis o solade! Det var ju kanon väder idag ;)

Madde jobbade (det visste jag redan) 14.00 - 20.00

Bias o Nova var också på bryggis en sväng men dom skulle fli undan lite grejer som jag förstog det :)

Mamma jobbade, från i morse tills imorron bitti!!!!

Verkligen ett jobbigt pass :( Stackars mamma som dyrkar solen.. åsså kommer den fram när hon jobbar! Typist :)

Men det ska ju tydligen vara bra hela veckan! HÄRLIGT :D

Lena o Jens åkte till Sthlm idag så jag o Jocke har skjutsat deras katt till Lenas pappa så han fick vara kattvakt :)


Sen så lagade Jocke till lite middag till mig, pappa o sagis o han själv!

Gott, det blev nypotatis o hamburgare! :)

En sån duktig älskling jag har! hihi <3


Sen har vi diskuterat lite om hur vi ska göra med bilen våran.

De verkar som om vi säljer den.

Har inte riktigt hittat någon ny ännu men det kommer väl!

Vi vill ju vara överens också :P

Men det brukar vi ju alltid vara, men man vill ju inte bara köpa en bil bara för att köpa en! Man vill ju hitta en fin som man trivs med o som passar hela familjen! :) Men det ska nog gå o hitta våran drömbil!!


Nej nu ska jag ut o kolla vad min älskling pysslar med!

Mekar tror jag? Nu jävlar, man måste ju ut o se efter så han inte ställer till med nått :) haha, nej det gör han inte! Han är så duktig så!

Han har putsat o haft sig under motorn hela kvällen på bryggis också!

Guldstjärna till Jocke som är duktig med bilen! :)

Annars brukar han bara fli bilar :P


Min ängel sover ju som den lilla prinsessa hon är :) Hon somnade i bilen påväg hem från Långsele som vanligt :)

Hon tycker det är så mysigt att åka bil, så hon somnar jämt :)

Men det tycker man ju själv också ;)  


På torsdag ska jag på MVC också, roligt!

De ska bli spännande o se hur den lilla plutten har vuxit i magen! :)

Alltid lika spännande, hon är ju såååå livlig!

Att jag vissa nätter vaknar av allt sparkande o vissa nätter inte ens kan somna!! Haha, men det är väl så det ska vara? ;)

Läääängtar till helgen också :D Jippppiii då ska vi till Svall o shoppa!!!!!

JIHO! Det ska bli nice nice nice! :-)


Nu ska jag ut o se efter vad min karl sysslar med påden här bilen o höra efter om vi ska sälja den i morron eller hur vi ska göra!

Hörs, god night!!


Av Malin Strömqvist - 21 juni 2009 00:43

Jag har haft en jätte mysig midsommar med bara familjen! :D

I fredags var vi först o hälsade på madde o bias i deras nylägenhet!

Dom hade börjat få ordning där hemma o det blir verkligen jätte fint! :)

Sen åkte vi till Långsele till mamma o pappa o åt jätte god middag o efterrätt o allt :D mums!!!

Sen åkte vi till Jockes föräldrar o åt lite efterrätt där, men fick knappt i oss någonting efter allt käk i Långsele! :P

Sen satt vi mest bara o surrade o Sagis lekte med Roberts barn!

Vi var där till ganska sent, kl blev nästan tolv på natten innan vi var hemma!


Saga somnade som en stock i bilen o sov jätte länge dagen därpå också! Lill prinsessan min, hon lekte så mycket o var vaken så sent!

Men roligt hade hon!! :-)


Sen i Lördags var vi ute o snurrade o åkte bil, tankade handlade massa mat på ica remsle, var hem o packade in allt vi handlar o sen åkte vi till Långsele!  

Där blev vi bjuden på middag som vanligt, hela familjen utom Bias var där o käkade. Det var trevligt, o GOTT! :)

Blev även efterrätt igen..mums! Typ världens godaste chokladtårta som jag måste ha recept på, så man kan stor baka här hemma ;) haha!


Åsså skjutsade vi ner Madde till Hjälta så hon fick bada Nitro lite!

Det gillade han.. :)

Linda o Daniel kom dit med Luna o försökte få henne o bada lite också!

Inte så lyckat med den badkrukan ;) hihi! Men det börjar ta sig.

Hon lär nog snart simma även hon!! :D


Sen satt vi ute på baksidan på altanen o surrade medans Saga o Nova lekte som toka i sandlådan!

Tror både Madde, Mamma, Linda, Lena, Jens, Jocke, Daniel, Nova, o Saga satt i sandlådan i lekte :P haha!

Bara jag o pappa som inte hoppade ner i sanden!

Vi nöjde oss med att titta på! :)


Sen kom Mattias, Johanna o Tindri också!

Dom ville fiska, så Jag, Jocke o Linda packade ihop fiskeutrustningen o lastade in i bilen!

Skjutsade även hem Madde o Nova till stan innan fisketuren fortsatte!

Plus att Madde skulle hämta pizza till Bias o Ante innan också!


Sen for vi o skulle fiska.. Ingen fiskelycka idag inte!!

Jocke fick en liten fisk som var kanske 5cm stor! Han trodde det var en riktig bjässe :P haha! Såg så styggt ut när han malligt sa "JAG HAR EN" Och började veva in o gick långsamt bakåt o skulle dra upp den!

Ja, då flöt de upp en liten mört eller nått dylikt på 5 cm till ytan :P haha!

Den stackarn fick simma tillbaka så fort han kommit upp :P


Mamma o Pappa hade Saga medans vi fiskade!

Var bara borta i kanske 1½ timme?

Lena o Jens var fortfarande kvar i Långsele också när vi kom tillbaka!

Så vi sa hejdå till dom också som ska dra iväg på semester imorron.

Det skulle bli SPA, Sthlm o Riga för dem! :)

Härligt, skulle också vilja åka iväg på semester, men kanske lite dumt när man är så långt gången i graviditeten :) Vi får spara oss!!

Mamma o pappa skulle passa deras odåga till hund, Buster i dom 2 veckor dom ska vara borta.

Jag o Jocke nöjde oss med att vara kattvakt! :P Det är lagomt!!


Nej nu ska fortsätta o se film med min älskling!

Lillprinsessan sover ju som en stock ;) <3

Hejsvejs!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards