Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Helgen

Av Malin Strömqvist - 28 juni 2009 01:35

Jaha, ja de har varit en solig o skön helg :D Eller hela veckan.

Men jag har bara solat idag i ca två timmar..

I fredags åkte jag med mamma o linda o saga på risön, men linda gatt åka o jobba så hon fick inte sola o bada nått :( Men jag mamma o sagis njöt av o bada!!! UNDERBART, älskar verkligen o bada i poool.

Man behöver inte bekymra sig om nå äckliga fiskar eller äckliga bottnar mm..

Det är helt enkelt perfekt, man kan bara njuuuuuuta hela tiden!

Och det gjorde vi.

Saga badade som en tokig liten tjej! Hon hade med sig massvis av leksaker o smarrade på massa glass mellan bad-varven.

Vi var på risön till strax efter 17 någon gång.. Mamma gatt åka innan 17 för då stängde näbbar o klor o hon skulle köpa hundmat.

Men Jocke ringde ju o fick höra att vi var på risön :P Han blev självklart jätte avis o gatt skynda till oss för o bada med Sagis lite o få doppa sig själv! Såå skönt var det, sen åkte vi hem o käkade lite o sen var till mamma o pappa o härjade där lite.

Jocke staplade väl ved eller nått, minns inte riktigt!

Men han o pappa har ju varit o hämtat en massa ved o staplat i garaget, plus att dom även har städat garaget också o slängt massa rat där inne!

Duktigt :)

Sen idag (lördag) har vaknade jag av prinsessan halv sju dåå hon var vällingsugen o ville lägga sig inne i stooor sängen tillsammans med mamma o pappa o gooosssssa! :D haha sötaste tjejen i världen är hon ;) <3

Sen somnade hon om med en gång efter hon fått vällingen o en torr blöja!

sov till strax efter 10.00 då klev vi upp o fikade lite o gick ut med Jana.

Jocke tog tvätten eftersom han varit så flitit o bokad tider o tvättat upp nästan all vår smutstvätt! JAG ÄR SÅ IMPONERAD! Han har verkligen ansträngt sig för o hinna med så mkt tvätt som möjligt!

Så skööönt att tvättberget har minskat till bara en full tvättkorg :P Haha!

Sen satte vi oss i bilen o skulle dra oss mot Långsele till mamma o pappa men innan åkte vi runt hela stan tror jag, för o hitta en pool till Sagis! :) Till sist hittade Jocke en pool som rymde 1000 liter :P Haha lite stor men den fick duga! Vi fick också plats i den tillsammans med Sagis ;P Så det var ju bra! Vi åkte till bryggis o Jocke med hjälp av Danne fyllde upp poolen så Saga äntligen fick bada lite! :D Det uppskattades, hon älskar ju att bada våran lilla prinsessa ;) hihi! <3


Sen käkade vi lite o skulle just dra oss iväg mot Sundsvall IKEA för o shoppa loss lite, tror klockan var halv fem innan vi kom iväg.

Sagis stannade hos momma o mopparn medans!

Dumt o dra med sig henne i denna värme o in på IKEA där det kryllar av folk! Nej tack, hon hade det nog bättre hos mamma o pappa!

Pappa gav oss en av deras bilar o tyckte det bästa var om vi körde en av deras då vi knappt hade nån kylarvätska kvar i våran!!

Tusen tack säger jag då bara.

Så otroligt jobbigt när man inte kommer undan värmen någonstanns!!

Det är bara bilen som givit oss lite kyla idag!!!

Vi shoppade loss på ikea, blev en hel del saker, säng till sagis, madrass, ribbotten, täcke, kudde, några sängkläder, mjukdjur, tallrikar, bestick, hallmatta, taklampa till Saga, en ny kudde till spjälsängen, och block ljus mm.. men jag hade ändå kunat plockat i så mkt mer :P

Man är ju lite av en shopping tok när man väl kommer igång.

Men då hade man ju en vettig karl med sig som kunde stoppa en ;P haha!

Fast jag bara ville klappa till honom när han bromsade ner shoppingen o skulle tala om för mig att det faktist inte var saker vi behövde :P Jaja, jag är hel nöjd iaf :D

Det blev ingen tvättmaskin iaf, men vi får väl ta de nästa vända kanske?

Jag vet inte :) Vi får fundera o kika lite.

Vi lär väl åka ner dit snart igen eftersom vi missade barnenshus, babyproffsen, jula, rusta, o massa massa mera affärer som vi måste på :)

Saga fyller ju 2 år nu den 3e Juli så vi måste ju ner o inhandla några roliga leksaker till henne! :D LÄNGTAR! Det är så roligt att köpa saker till henne, hon är såååå tacksam för allt! :) Skulle kunna shoppa ihjäl oss på saker till bara henne för o se så lycklig hon blir när hon får dem :D


Nej vi kom typ inte hem förrens strax efter 21.00 ikväll också.

Det blev så sen när vi kom iväg också, men det är ju inte roligt att åka när det är så varmt ute heller.. Så det fick bli såhär!!

Mamma o pappa kidnappade prinsessan över natten också.. Dom var sugna på att ha henne eftersom hon inte sovit där på länge nu!

Så mamma ringde o berättade att hon precis sovit ner henne då vi just tänkte åka o hämta hem hon :P Men men!!

Vi får ju alltid njuta av våran lilla dam så dom kan väl få mysa med henne en natt dom också!! :) hihi!

Men det är ju sååå tomt där hemma utan henne :( Man saknar hon såååå!


Jocke har tagit hem någon skräckfilm han vill att vi ska se men jag orkar inte ikväll, är såå sjukt trött alltså så jag somnar nog snart framför datorn!

Nej, godnatt!

Imorron ska jag upp o sola lite, har ju bränt mig lite idag också!

ont ont.. Men det går väl över o lägger sig o blir brunt o fint efter nån dag!

Brukar inte bränna mig, kanske för att jag var så blek innan jag solade idag eller så är det fruktansvärt stark sol ute nu!

Hejdå!!!

 
 
Cissi

Cissi

28 juni 2009 22:20

Söt Sagis =) Nämen, ha Jocke vare i din socklåda Malin? ;P

http://www.liteochingenting.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

28 juni 2009 22:34

Jaha jaaa, De passade inte att gå på risön med en annan !!

http://Johanna.aslund.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Strömqvist - 12 november 2013 21:11


Sedan jag bloggade sist..   Men jag har allvarligt talat inte haft någon tid över. Jag slutade ju på Eon i Augusti och började studera lite.. Läste en kurs som heter Personlig Försäljning. Sedan har jag hunnit börja jobba som Säljansvarig för...

Av Malin Strömqvist - 25 april 2013 13:14

Shit vad jag pluggar och står i nu.. fullt upp! Ligger efter med Personaladministrationen och avbokade ett prov i Företagsekonomin som jag borde ha gjort igår.. Men jag kände mig totalt oförberedd! Då är det nästan lika bra att lämna det ogjort och v...

Av Malin Strömqvist - 1 april 2013 18:02

Gud vad jag saknar Saga!  Hon åkte till fjällen igår med mamma och pappa.. så jobbigt att vara ifrån henne!  Jag är ju van att alltid ha mina små tjejer runt om mig. Tur jag har Wilma hemma som leker för två just nu :)  Känner att jag bara vill...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 22:54

Idag efter dagis så var Saga jätte frusen.. hon gick omkring med sin favoritfilt vart hon än skulle och frös som bara den. Så när jag skulle lägga henne tog jag tempen, och självklart hade hon feber! Mitt stackars lilla hjärta <3 38,7 grader.. h...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 12:36

Äntligen får vi säga "Välkommen till världen" till Novas lillebror!  En väldigt stolt och lycklig nybliven storasyster ringde mig och berättade glatt den underbara nyheten! :)  Så underbart! Inga negativa människor och tankar kan slå ner mig nu, ...

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards