Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Malin Strömqvist - 16 maj 2010 17:14

Nu börjar man verkligen känna att det snart är sommar!!

Man blir så glad och får såna känslor!

Jag längtar så otroligt mycket tills vi åker till Öland!

Det är ju så längesen vi var där nu!

2006 sist!

Så vi ser fram i mot vår resa hela familjen! :D


Idag har vi inte gjort mycket, vaknade 7.30 och låg och myste med mina fina små flickor!

Klockan 9.30 vaknade Jocke :p

Då låg vi i sängen ännu längre o bara gossade och barnen busade :)

Dom är ju så mojjsig på morgonen :)


Sen gjorde vi inte så mycket under dagen.. bara slappade :)

Tills mamma och Nova kom med munkar från marknaden!

Göttans :D Man tröck ju i sig så mycket man orkade :p haha!

Jocke åkte på bryggis till pappa och skulle hjälpa honom att tvätta och olja altan eller nått?! :) Vet inte riktigt vad dom skulle göra.

Men jag vet att dom tvättade den iallafall! :)

Sen kom Lena och Elvira också, så vi satt ute och Saga o Nova lekte som vanligt som nå toka ;) Jag knäppte några kort men orkar inte lägga in dom :p

 Man är ju lat! haha! :) Men jag ska skärpa mig!!

Wilma sov lunch medans allt främmande var här :p hon var så trött!!

Linda kom också förbi o rökte med mig :D


Mamma tog med sig både Saga och Nova hem och sen dess har jag inte fått tillbaka henne!! :P Men Jocke har ju varit där tills nyss också.

Han skulle köra Madde och en av hennes jyckar till Hoting.

Så han lämnade Saga hos mamma o pappa då!

Men Saga tycker ju att det är så mysigt att få vara hos momma o mopparn!!

Och det var ganska längesen hon var där nu faktist, så hon är nog jätte lycklig över att få vara där och leka i sandlådan :)

Här hemma gräver hon ju sönder gräsmattan i brist på sandlåda :p


Jag har iallafall tvättat två maskiner tvätt o hängt både inne o ute.

Tänkte bädda rent idag också!

Så jag har ett stort lakan ute på torkning.

Men det brukar ju bli torrt på en timme ute ungefär :)

Så skönt att sova i renbäddat, speciellt när det är helt nytvättade sängkläder som hängt ute :P det luktar sååååååå gott :D Rikig sommar känsla! ;)


Åsså har jag dammsugat och skurat lite, städat undan i köket och diskat en maskin disk :) Så nu är det skinande här hemma!

Har självklart städat Sagis rum också!!

Hon blir ju världens lyckligaste när det är nystädat där inne :)


Sen har jag inte gjort mycket mer än att bada Wilmis!

Det gick jätte bra :) Hon har ju hatat att bada i typ hela sitt 8 månader gamla liv :P Men det börjar vända för henne nu!

Nu tycker hon det är mysigt och roligt för hon får så många leksaker i badkaret! :D Så det känns ju toppen att hon börjar gilla det :)


Igår grillade vi iallafall!

Det var ju såååååå gott!! :)

Linda och Daniel kom också o käkade med oss! :)

Det var mycket trevligt!! :D

Sen åkte jag och Jocke o små flickorna till forse o drog några kasst i älven, men ingen firre fick vi med oss! :P

Saga hon stod o skrek till vattnet o var förbannad hon!

Haha, hon var så charmig ;) Som vanligt!!


Nej nu ska jag ta och göra i ordning en flaska välling till min lilla Wilma som sitter här med mig :) Halv naken och glad :D

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards