Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Malin Strömqvist - 19 oktober 2009 23:43

Idag har vi bara varit hemma hela långa dagen!

Jocke kom hem och lagade lite middag :) Duktig han är <3

Wilma har härjat mycket idag och varit lite bråkig, ätit oregelbundet och sovit lite?

Vet inte vad hon hade för en dålig dag?

Stackarn :) Det är inte lätt att vara så liten och inte kunna tala om vad det är som står på tok!

Hoppas hon tänker sova länge inatt då!


Nu måste jag vara social här hemma! :)

Hade!

Tja!

Av Malin Strömqvist - 19 oktober 2009 14:06

Nu sover Wilma sött i sin babysitter!

Jag sitter i soffan o Saga har som vanligt förvandlat tvrummet till leklandet!

haha :)

Men det får hon göra :P jag mena hur roligt är det för henne att sitta o leka i sitt rum ensam?

Visst hon brukar göra det, hon är verkligen jätte duktig så!

Men jag tycker också det är roligare när hon tar in sina leksaker o leker här inne ;) hehe!

Då kan jag sitta i soffan utan att hon blir förbannad också :P

Och hon är ju underhållande att titta på när hon leker o har sig. min prinsessa ;) <3


Mamma ringde nyss, hon var i stan!

Madde var på nått möte så hon snurrade runt o skulle hämta novas vagn i stan! :)

Nu ska jag ringa upp mamma igen o höra hur det gått för Maddi :)


Puss hej!


Av Malin Strömqvist - 19 oktober 2009 12:00

sagis  

Jahapp, här kommer vintern nu då!

Eller snön kommer väl försvinna snart men ändå..

Känns som om det är evigheter tills sommaren kommer tillbaka.

Men jag tycker det jätte mysigt med snö också.

Fast det tycker man bara ett tag, sen är man less o väntar på sommaren.

Men snö är ju bättre än tråkiga, kalla och blåsiga hösten!

Det är bara mysigt när det just börjar bli höst o mörkt o friskt på kvällarna.

Här badade iallafall Saga i sommras!

Hon längtar tills nästa sommar då hon ska få bada mycket, och vi ska på Öland och bada i stor havet!

Men just nu funderar jag även på om vi ska åka med till Blåsjön?

Jocke började surra om det igår, han vill ju det så gärna!

Det är ju så mysigt där uppe med så mycket snö, skoter, fiske med mera ;)

Plus att man blir ju så vansinnigt brun när man är där, snön reflekterar ju så man ser ut som en pepparkaka!

Underbart!

På torsdag ska jag till barnmorskan o sen efter det kan jag börja sola solarium också:D JIPPI!

Det längtar jag till, jag ska fan ligga o grilla mig flera ggr i veckan ;) haha!

Som jag längtat!!!!


Nu ligger Wilma och härjar o yrar i babysittern och Saga sitter i mitt knä o kramas :) <3

Vilka små änglar jag har!

Jocke har just varit hemma på lunch också, han stal även en cigg ;P Svinet mitt!

Haha, nejdå! Det finns ingen bättre än honom! :) Han är verkligen världens finaste!

Ska ta o ge Sagis lite lunch också :) Fast hon säger att hon inte vill ha, haha!

Idéer hon hittar på :P

Lunch måste man ju äta, hon vill dessutom ha :P Hon bara vill ha något att härja om!

Ska ringa mamma också o surra med henne lite :)

Måste även ta tillbaka min nya vinterjacka av Madde svinet, som vägrar lämna tillbaka den! :P

Man blir ju förbannad :P

Men jag har typ 4 vinterjackor, men jag vill ju ha min nya.

Skulle även vilja köpa ännu en, men Jocke har ju ingen..

Så han måste ju få en först :) innan jag köper ännu en! Måste köpa vinterskor också!

Det får nog bli före en till jacka det också :P

Det finns så mycket man vill ha!!


Nu måste jag göra lunch o ge Wilma lite välling! :)

Skriver sen!

Tja tja!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards