Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Malin Strömqvist - 21 oktober 2009 23:36

nu fick jag reda på en sak nyss..

känner mig måttligt irriterad och less, fattar inte att vissa bara vill förstöra?


jag har dessutom gjort en god gärning idag.

jag tänker inte skriva vad, men jag känner mig iallafall rätt stolt över mig själv.


wilma är fortfarande vaken, saga somnade strax efter 21.00 ikväll!

hon var super trött efter att ha lekt med nova hela kvällen!

jocke gjorde pannkaka så dom satt o käkade det till middag o tyckte det var super gott :)

sen badade dom i badkaret och jag kan lova er att i stort sätt heeeeeela mitt badrum vad dyngsurt!

haha, så mycket dom kastade sig och plaskade o lekte så ojojoj!

dom sa att dom simmade, även att dom började slåss i badet :P haha!

dom är precis som systrar, bråkar om exakt allt!


man ser ju precis vilka dom brås på, för inte fan är det då jag o madde som är bråkiga inte :P

dom brås på sina pappor!!


sen kom hanna och wilmer också och var här :D det var verkligen jätte roligt :)

jag och hanna har som sagt setts rätt lite och sällan nu mera.. men det ska bli ändring på :)

sen kom min linda också <3

hon hade med sig pepparkaks deg och satte igång med bakning här hemma.

tillsammans med små flickorna ;)

det uppskattades, saga och nova tyckte att det var super roligt!!

och självklart jätte gott, jag käkade lite deg och pepparkakorna blev super goda!!

linda är så snäll och omtänksam hon <3


hanna gav iallafall wilma ett par små vinterskor, svin söta små uggs! haha :)

och jag fick en jätte fin billabong tröja av henne <3 så gullig o snäll du är hanna!!

tusen tack för våra fina presenter! :D


jag sitter iallafall uppe fortfarande, jocke och wilma ligger uppe.

wilma är förbannad och jocke som planerade att somna :P haha!

men hon somnar nog om alldeles strax!

min prinsessa sover iallafall jätte sött :) hon är så duktig min saga!! <3

världens duktigaste lilla tjej!

jag funderar på att se andra avenyn, hade iallafall tänkt det.

har ju missat alla avsnitt sen det slutade i våras, så nu ska jag ligga o sträck kolla!

mysigt :) det är så jävla bra serie, alla tycker det är värdelöst..

men när man har sett ett avsnitt så är man som fängslad, det är som ett beroende! :)

jag bara älskar andra avenyn!!



Ne nu ska jag surra lite med madde innan jag drar igång andra avenyn.

måste komma ihåg att gå ner o sätta i motorvärmarkabeln åt jocke också, för de hade han glömt!

hoppas inte jag glömmer det också!

kanske bäst att göra det nu? ihop med min kvällscigg :D


nu verkar wilma iallafall ha somnat hon med! hoppas hon somnat för natten, och kan sova i minst 6 timmar!

inatt sov hon 8h tror jag? hon är en sån duktig liten flicka :)

godnatt med er!


ps! man ska vara rädd om sina vänner, äkta vänner finns alltid kvar i slutändan och är precis lika ärliga och snälla som dom alltid varit.. och det bästa av allt är att man alltid har sin familj som är värd allt fint på hela jorden! <3

vännerna och familjen, dom som man haft i hela sitt liv dom finns alltid vid ens sida i vått och torrt.. men man ser även vilka som vissnar bort!.. tråkigt men sant!

fast vänner som med avsikt vill bråka om något, vara otrevlig eller bara prata illa om dig, vad ska du med dom till?

jag passar nog det skulle jag bestämt säga!

känns jobbigt när man trodde att man hade goda vänner.. men egenligen så antar jag att ni pratar exakt lika mycket skit om mig som ni gör om varandra till mig ?

äsch, jag ska ge mig.. snart är väl ingen vän med någon..

jag kliver bort från eran nivå..tar ett steg åt sidan och blickar framåt! :)


JAG ÄLSKAR MIN UNDERBARA FAMILJ SOM ÄR MINA FINASTE OCH ALLRA BÄSTA VÄNNER!

TACK FÖR ATT NI FINNS, JAG ÄLSKAR ER GRÄNSLÖST!!!! <3

all my love to you!!

/er förevigt.

Av Malin Strömqvist - 21 oktober 2009 16:20

Idag har Madde varit o köpt en ny dator :D Roligt för henne!

Jag minns hur glad jag var när jag köpt min nya!

Det är så skoj :)

Emma ligger uppe i sovrummet o försöker sova ner Nova!

Saga följde såklart också med :P

Haha, otippat? :P

Så Nova kommer nova inte kunna somna, inte så länge Sagis ligger där uppe och härjar med dom :)

Wilma sover fortfarande, hon mår gott hon :)


Snart kommer Hanna och Wilmer också!

Roligt, det var så längesen vi umgicks!! :/

Man får göra något åt det tycker vi ju varje gång :P

Men man har ju så mycket med alla barn numer :) haha!


Nu ska jag surra med Madde o sen ta en rök.

Nu kom Hanna och Wilmer också! :)

Tja med er!

Av Malin Strömqvist - 21 oktober 2009 14:40

  

Idag får ni njuta av en bild på Saga,Nova och mig!

Dom är ju så ljuvligt fina dessa små tösar :)


I natt har jag sovit ovanligt länge!

Wilma var duktig och somnade i bilen o sov enda till 7 imorse.

Sen ville hon ha sin ersättning o ett blöjbyta, rapa och mysa lite så hon somnade om!

Hon är faktist en väldigt duktig liten flicka min lilla Wilmis!

Jag o Wilma somnade om medans Jocke gick på jobbet, efter nån timme kom Saga upp och väckte oss :)

Lillgumman är så otroligt duktig! :)


Nu är jag med Madde, Nova och Saga leker som toka som vanligt så Wilma vaknade o kan inte somna om riktigt!

Haha, men hon somnar nog om snart.. hon gillar ju att somna till lite oväsen, tex. dammsugarn är alltid ett säkert kort :P hon tycker det är mysigt av någon outgrundlig anledning!


Ibland blir jag faktist deprimerad..

Det händer alldeles för mycket för att jag ska orka med massa trams också.

Tycker att man ska kunna kommunicera bättre med varandra innan man drar förhastade slutsatser.

Tycker man har fått börja säga det allt oftare!

Jaja, vissa kanske inte har mycket annat att engagera sig i.. men det kan jag lova att jag har!

Jag har verkligen fullt upp med mycket annat som är mycket viktigare både för mig och för andra i min omgivning!


Nej hej med er!

Nu ska jag vara social, nu har jag ännu mer främmande!

Lägenheten är full, och fler ska komma! :D haha!

Roligt med lite sällskap :)

Av Malin Strömqvist - 21 oktober 2009 01:13

  

Nu måste jag nog gå och lägga mig :)

Vi har varit hos mamma o pappa o härjat ikväll igen ;)

Jocke skulle sola på Kuben så då hoppade jag o små tjejerna ut på bryggis!

Sen var vi där jätttte länge.. ingen av oss hade någon aning om hur mycket klockan egentligen var!!

Småttingarna somnade såklart i bilen på väg hem och vi åkte flera varv runt stan o bara surrade om allt mellan A och Ö ;) Men det är så mysigt att bara åka bil o prata! :) Det har vi nog alltid varit bra på, haha!


Nu är man hemma, Jocke är på väg upp till sovrummet o ska sussa.. han ska ju jobba imorron, kl 8 börjar han!

Och jag ska väl gå upp o sova tillsammans med honom.

Han tycker det är så tråkigt när jag sitter vid datorn istället för att gå o lägga mig när han gör det :P haha!

Dessutom är jag jätte trött o måste också sova, man sover ju inte många timmar om natten längre!

1 dag kvar tills jag ska på mödravården.

På torsdag är det jag ska dit :) Längtar faktist, så jag kan få bada i vårat badkar snart :P

Jocke har ju fått för sig att jag inte får det, så jag har väntat tills jag ska dit först.


Nu är jag så trött att ena ögat typ har somnat på mig :P

Det är illa!

Deedee har fortfarande inte fått nå kattungar, men är smällfet o har stora bröst :p

När kommer mina små kittisar egentligen!?!?!

Börjar ju bli otålig, längtar så myyyyyyycket.. jag vill ha dom nuuuu! :)


Nee det är väl bäst jag går o lägger mig också, så jag får sova lite också innan någon av mina barn får för sig att vakna :P Dessutom måste jag ju Jocke en godnatt puss.

Eller det har jag redan gjort, men somna tillsammans med honom!

Så han inte känner sig övergiven för en dator :P

Men jag har som fastnat ihop med Maddi på msn! haha :)


Aja, nu ska jag tvätta bort allt mitt smink, kissa, borsta tänderna, försöka natta madde o sen gå o lägga mig själv, måste släppa ut Vito också... han ska ju tydligen sova ute?

Eller han verkar ju typ bo hos granntanten också? Inte konstigt att han är så stor och tjock om grannarna tar in han o matar honom.. äsch! :P haha! inget att hänga läpp över, det är ju roligt att nån granne för omväxlingsskull tycker bra om honom :P annars kan han ju vara rätt dryg har dom flesta tyckt!

Dessutom är det en jätte gammal tant som är helt ensam, så han kan gott göra henne glad o hålla hon sällskap! :)


Puss på er!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards