Alla inlägg under maj 2010

Av Malin Strömqvist - 23 maj 2010 13:18

Tjena!

Igår ordnade Linda en balkong fest här hos mig :p

Haha, å andra sidan så bjöd hon bara Emelie så det var ju bra! :)

Hon blandade en super-drink!!

Så god och somrig!!

Alla borde få smaka den, Kokoliitooo!! ;)

Så smarrig var den!! :) Så Linda ska nog snart sälja ut den!!

Om ni har tur ;) Den var såå god alltså, fräsch men ändå så krämig!

Mmmmmm... jag skulle kunna tänka mig en nu :P haha!


Vi drack iallafall en var o myste o surrade gamla pinsamma minnen ute på balkongen! Emelie blev som vanligt utsatt! :)

Det var roligt!!

Sen blev det svin kallt så vi gatt gå in!!

Då började vi klippa i stor-håååre mitt :p Det behövdes!

Det skulle inte bli så mycket, men det blev ganska kort :p

Eftersom det var så ojämt sen sista klippningen då ingen av oss hade någon aning om vad vi skulle hitta på med den här kalluffsen jag har på huvudet :p

Haha, men nu är det jämt o fint!

Klippte upp det mycket och grejade en massa!

Så nu är det friskt och fint! Det kändes skönt att tvätta håret utan att behöva en halv flaska balsam för att kunna borsta det efteråt! :p

Haha!! Sant dessutom.. jag har så mycket hår, det brukar ju vara ganska långt, fast de oftast inte syns eftersom jag inte orkar platta det jämt :p

Sen så är det ju alltid lika brett som det är långt.. suck!

Oftast så är det dessutom lockar alldeles intill hårbotten o så blir det trassel av de... oj oj!! Man har det inte lätt!!

Eller jooo, nu har jag ju det eftersom det är så fint nu ;) haha!


Nu ska jag börja spara långt hår på nytt.

För nu är det lika långt iallafall! :) Så nu går det ju :)

Slingade det iallafall efteråt också!

Det blev bra! Ljust o fint! :)


Jocke är och byter ojla i bilen..

Igår gjorde han aldrig det, dom hann inte :)

Eller hans syskon var hos hans föräldrar så han satt väl o surrade med dom! :)

Saga hade iallafall haft jätte roligt o fått fika sa hon! :p


Jag har nyss plattat håret o då måste jag ju platta det på Saga också tydligen :p

Hon har ju fått för sig det! :P

Och jävlar vad långt hår hon har fått alltså! :P

Hennes är ju alltid helt ihop krullat så man ser inte att det är så långt om man inte tar tag i en korkskruv o drar i den, då ser man att det är långt!

Men nu när jag har plattat så är det hur långt som helst :p

Sötnosen min!!


Nu ska jag kolla vidare på internet o gosa med min Sagis!

Wilmis sussar ju lunch hon :)

Byye!

Av Malin Strömqvist - 22 maj 2010 13:04

Här kommer äntligen lite bilder :)


                                                                      

Av Malin Strömqvist - 22 maj 2010 12:36

Heeej!!


Nu ska jag ladda upp en massa bilder :)

Så ni får vad stora mina fina barn har blivit :)

Det är lite olika bilder!!


Igår var det så underbart väder!!

Vi var ute här på baksidan och myste hur länge som helst.

Jag gjorde hembakad pizza igår också!

Den blev god :)


Idag kanske jag ska klippa mig lite och färga håret!!

Tror det iallafall, vore på tiden :)


Igår solade jag igen!

Emelie fick ta det bästa solariet så hon fick bli lite brun också ;)

Haha!

Nej men jag tror att det sämre tog bra på mig ändå!

Jag ser iallafall mer levande ut än innan jag solade!

Så lite klippning o slingor i håret så blir man riktigt sommar fräsch!!


Kunde iallafall inte sluta se Dexter igår /natt..

Jag är helt besatt alltså!! :p

Det är så otroligt spännande hela tiden!!


Linda kom hem hit igår kväll när hon slutat jobba iallafall!

Härligt att ha henne hemma! :)

<3 Min Linda!!

Hon hade med sig fika så vi satt här utanför och fikade på altanen tills det blev kallt ute :P haha! Tror vi satt tills klockan 23.00 kanske längre?!

Kollade inte klockan!

Emelie var också här och fikade :)

Felicia sprang också över och drog några skämt för oss :p haha!

Hon o hennes humor! :) Byxbrallan! ;)


Nej nu ska jag ta och ladda upp bilderna!

Det blir många så jag lägger in dom i ett inlägg för sig själv!


Wilma sover lunch.

Och Jocke har tagit med sig Sagis till stan!

Han skulle byta oljefilter o sånt i bilen?!

Eller nått :P haha, tur man har koll!!

Så han tog med sig Sagis också så fick hon vara hos "Farmor" medans.

Hon hoppades på att få kakor när hon var där :p

Som vanligt! haha :) SötSagis!! <3


Nej hej mee eeer!

Av Malin Strömqvist - 21 maj 2010 13:33

Idag får vi vårat nya soffbord!

Det känns roligt och det kommer nog bli jätte fint!

Synd bara att jag gick miste om en tvbänk till bra pris.

Aja, det är smällar man får ta.

Jag som tänkte skynda mig att ringa på det.

Det fanns på blocket.. men då hade hon nyss sålt de till en annan.

Suck!! Vilken otur jag hade.. känns suuurrrrt!


Men jag är glad över soffbordet iallafall!!

Det kommer bli super! :)


Idag är bästa dagen på veckan!!

FREDAG! <3

Vi ska äta pizza och bara ha det mysigt!!

Både jag och Jocke älskar fredagar!

Och Saga hon surrar om fredagsmys hela veckorna hon ;)

Då vet hon att vi äter gott och massa gotta! ;)


Nu ringer Linda så nu ska jag surra med hon! :)

Pusss!

Av Malin Strömqvist - 20 maj 2010 21:56

Idag har hela min dag varit aggresiv och negativ!

Jag har varit på dåligt humör och dom jag egentligen håller närmast hjärtat har fått sotat för det!

Förlåt för det! <3

Imorgon är en ny dag och då hoppas jag att mitt humör är mycket bättre så jag kan gott göra dagens otrevliga uppförande!! :)


Jag saknar min Linda!!

Känns som en evighet sedan jag träffade henne.

Tycker inte om hennes möten trota att hon gillar att åka på dom :p


Har pratat av mig idag med mina nära och kära!

Det är skönt när det känns som att man har en 100kg tung sten i kroppen.

Så lycklig för att jag har en sån fin familj med världens största hjärtan!!

Jag har pratat mycket med Lena idag.

Sån tur att hon är så otroligt duktig och vet så mycket om allt!!


Det var dumt av mig att ge mig på Madde idag.

Jag blev så arg på henne..

Jag hade inte ens någon anledning, blev arg för att hon berättade hur dåligt hon mådde, blev vansinnig på henne rättare sagt..

Det förbannar jag mig själv över nu!

Får dåligt samvete.. det är inte hennes fel att hon mår dåligt.

Men när hon sa att hon skulle till läkaren imorgon så blev jag uppriktigt GALEN!!! Gav henne en ordentlig utskällning och var helt klart inte snäll.


Jag mår dåligt och känner mig dum nu..


Men jag har just pratat med henne igen!

Det kändes bra att få prata med hon lite mer.


Nu ska jag se på skit hockey.. sista perioden nu!

Skönt, det är inte ens någon bra match tycker jag.. tråkigt!

Men snart ska vi se Dexter!

Vi har dessutom hittat ett fint soffbord som vi ska köpa!

Det känns roligt att vi hittat det PERFEKTA! :D


Hade bra :) 

Av Malin Strömqvist - 20 maj 2010 11:39

Igår kväll gick jag och Emelie ner på Kuben och solade!

Emelie försökte tvinga mig till en dubbel :p haha!

Men eftersom det slutade med att jag blev så ful sist så stod jag över!


Och det är jag mer än glad över idag!

Shiiit, vad det tog alltså!

Haha, det brände på bra!! Fattar inte att rören är så otroligt bra hela tiden!

Eller så har det kanske att göra med att min hy är så mottaglig nu när jag inte solat på så länge.. :) Jag vet inte!? Men det tar som FAN!


Emelie pallade dessutom inte heller en dubbel!

Vi höll ju på att dö eftersom det är så satans varmt ute och sen lägger man sig i ett solarium och sen ut i värmen idag.. huvva vad svettig man var!

Sen satte vi oss ute på altan o surrade en massa! :)

Tills Jocke kom ut och sa till oss att Efterlyst började!

Sen vare natta för Emelie efter efterlyst, då pös hon!!


Grattis på födelsedagen Emelie!!


Nu ska jag ta och mysa med mina småttingar lite!

Snart ska vi se Våra bästa år också! :)


Av Malin Strömqvist - 19 maj 2010 15:20

Haha Saga är så rolig!!

Hon har tagit fram en bok vi har i bokhyllan.

Det är någon bok med träningstips från Paolo Roberto.

Hon ger boken till Wilma, pekar och säger

- "Titta Wilma, Titta.. här är våran PAPPA!"

Hahahhaa så roligt.

Och inte nog med det nästa gång hon ger Wilma boken så säger Wilma

"PA-PAA" hahaha :)

Som jag skrattar åt mina små ;) Så söta!

Vet inte vad Saga fick för sig där :p Men ibland får dom ju såna idéer dom små liven :) Och eftersom jag skrattade åt henne så blev hon såklart uppmuntrad till att fortsätta peka och berätta för Wilma att det där är Pappa :P


Jag vill ju inte påstå att Jocke är speciellt lik Paolo Roberto :P

Men Saga kanske tyckte det för tillfället! Hahaha :)


Jag har iallafall premiär-fiskat i Mjövattnet med Linda.

Vi drog ganska sen på kvällen och var där helt ensamma tills natten och mörkret kom!! Kusligt, vi hade björn och mördare frossa :P haha!

Jag var rädd för björn och det var även Linda till o från fast hon försökte verka så Coool, men mer rädd var hon att det skulle komma en människa ur skogen :p hahah! Vi skrämde upp varann en aning.

Men vi fiskade som toka!

Jag hade mitt nya super bra drag som jag kassta fast i träd två ggr och i sjögräs en gång, men jag lyckades efter många om och men att rädda mitt favvo drag!!

Gjorde allt för draget!! (Zigge)


Jag fick iallafall en fisk, rätt så stor.

Men just när jag skulle dra upp den på land, knappt en meter ifrån mig så slet den jäveln sig :P Fan vad sur jag och Linda blev :P haha!

Vi som ville visa våra karlar att vi kunde få med oss fisk hem!

Och att vi kunde fixa allt helt på egen hand!!

Men fisken hade tydligen andra planer än att bli Deedees kvällsfika!!


Sen när jag drog ett till kasst för att få upp min firre igen!!

Nej men då var de såklart att Zigge skulle svika mig igen :(

Och denna gång så fick jag inte behålla honom...

Jag fastnade i något skit på botten.. och drog av linan! SKIT OCKSÅ!

Men jag ska låna Daniels vadar-stövlar nästa gång vi åker dit och ta min zigge tillbaka, det är ju inte samma sak att köpa en ny :P haha!

Vi fick en sån speciell relation, nej då skoja bara!

Men jag kasstade även fast två av Lindas drag o den där stubben eller vad det var! Så det skulle vara roligt att se vad det är som tar våra drag hela tiden!!


Annars så har det varit bråkigt och struligt kring Madde!

Men jag står såklart och som alltid vid hennes sida och torkar hennes tårar när någon sårar henne!!

Always will! <3

Och jag försöker att göra saker för att underlätta för henne.

Men mitt försök till försoning mellan dom båda fick i stöpet..

Trodde att om jag gjorde en insats så skulle det blir bättre..

Men det blev snarare motsatt effekt!! :/ Känns iallafall så...

För det är ju värre än någonsin!


Mitt budskap nådde alltså inte fram.

Suck!


Så jobbigt när det ska vara på det här sättet.

Det blir aldrig någon ordning!

Vill bara att Madde ska få lite sinnesro, men det tycks vara omöjligt att unna henne det.. hur ska hon då orka med att gynna alla andra!?

När ingen verkar vilja låta henne få ordning på vardagen!

Blabla blaa.. nu blev det mycket tjat..


Men om ni visste hur påfrestande det här är för alla!

Aja, nog om det!


Nu ska jag plocka ihop alla böcker som ligger överallt här.

Skulle egentligen ha fönat håret också.. men de örsk jag inte!

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 17 maj 2010 14:22

SHIT!

Det är så varmt så jag tror jag dör!!

Jocke har köpt en sån här digitaltermometer som mäter både värmen inne o ute.. då blir det plötsligt ännu mer olidligt här inne :P

Då man ser hur jävla varmt det är här hemma!!

+26 grader nu!!

Pjuuuh, vi håller på att smälta bort i denna värme.

Får ha fönster öppna o försöka vädra hela tiden!


Wilma sover lunch nu iallafall och snart ska jag väcka henne o ge hon lite gröt!

Saga leker för fulla muggar så då passar jag på att kolla internet!!


Har tagit hem tredje säsongen av Dexter också :D

Längtar tills ikväll då vi ska se!!

Älskar den serien :p Såååå bra!!! Man blir ju besatt!!


Helt sjukt att man ÄNLIGEN kommer ligga på Ölands sköna strand i Köpingsvik

om en månad!! Tänk att det är så snart!!

Det kommer bli dom 2 mest fantastiska veckor denna sommar :D

Vi längtar så otroligt mycket!! :D

Jag kan knappt bärga mig!!

Att åka över Ölandsbron ger såna minnen!!

Fin fina minnen!! :D Jag älskar ÖLAND!

Kommer så väl ihåg när vi var pytte små och låg bak i bilen och försökte räkna alla gatulyktor över hela ölandbron :P haha!

Det var tidern det ;)

Men vi har bestämt oss för att åka på natten.

Så när vi är framme på Ölandsbron så är det nog ljust ute :p

Men det är ju såååå vackert!! :) Att se ner på öarna under bron där det går får och betar och alla båtar och ja, det är helt klart en fin bild jag får i mitt huvud då jag tänker tillbaka!

Längtar så otroligt mycket, kan inte tänka mig att det är 4 år sedan jag var där sist! Då var jag där utan Jocke!! Han kunde inte följa med!!

Men nu ska jag äntligen få uppleva Öland tillsammans med Jocke och får mina älskade små flickor!! :D <3

Skulle lätt kunna flytta dit ;) Om hela min familj flyttade med såklart! ;)

Annars gårne ju inte ;P


Nej nu verkar det som att Sagis vill att jag ska kolla på någonting!

Så nu ska jag skynda mig!!

Hej hej!!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards