Alla inlägg under oktober 2010

Av Malin Strömqvist - 19 oktober 2010 18:40

Hej!

Igår hade jag min första inskolningsdag.

Det gick bra, imorgon har jag nästa o på torsdag 3dje!

Sen vet jag inte om det behövs nå mer!?

Får väl se :)


Idag har barnen varit på dagis och jag o Jocke har bara legat o sovit  o haft det mysigt, sen åkte vi o hämta barnen(plus Nova såklart!)

Sen åkte vi på Cekå´s och Jocke handlade en macka o lite kakor till barnen.

For upp på Bryggis o fikade o surra :)

Klippte alla hundarnas klor också!

Så nu är dom alla vackra igen!! :)


Sen åkte vi o handlade o sen hem o lagade mat o käkade.

Nu har jag nyss lagt Wilmis för natten o har även plockat undan här hemma så det ser fint o fräscht ut igen :)


Jocke sitter o spelar på sitt tvspel.. booring :P

Men jag o Sagis har trevligt iallafall, vi sitter o kollar på alla kläder vi vill köpa o har båda kattungarna i soffan som myser o klöser oss! :)

Haha, dom är ju FÖÖÖR Söta!! :)

Måste ta lite bilder o lägga ut!! riktiga små tussar!!


Nej nu ska jag återgå till alla klädsidor jag har öppna! :)

Byyye!

Av Malin Strömqvist - 16 oktober 2010 18:42

Hello!


Idag har vi höst städat lite här hemma.

Eller mest ute på gården! :)

Det blev fint!

Jocke var o köpte lite ljung och vi satte de i massa krukor ute på framsidan och hängde i våra krukor vi hade på baksidan.

Så nu kan vintern få komma! :) vi har städat bort allt på gårn så det inte ska komma fram nått gammalt skräp till våren.. :)


Sen har vi varit ute o åkt lite bil idag, handlat och städat lite inne också.

Var till Pappa också, mamma jobbade!

Madde, Pär, Nova och Linda var också där! :)

Vi hade fått massa barnkläder så Saga o Nova provade för fulla muggar och fick packa i varsinn påse och ta hem! :) haha!

Madde o Pär låg bara i soffan och slöa! Madde har ju fått komme hem från sjukan idag, men hon blev inte opererad.

Dom kunde inte riktigt säga vad det var för fel på henne!!

Stackarn, så hon är väl inte nå piggare direkt! Lite smalare bara efter att ha legat på dropp i 3 dagar :p haha!


Nej nu ska jag ta och mysa lite med min Sagis!

Lill Wilma ligger och sussar hon!! :)

Dom har iallafall badat och gjort sig fina idag!

O hör o häpna, det gick svin bra att bada Wilma idag!!

Första gången hon faktist tycker det är roligt och mysigt att bada!!

Jag blev så lycklig då hon inte grät medans jag badade henne!!

Har aldrig förut hört om ett barn/bebis som hatar att bada.

Men hon har alltid gjort det, hon skrek redan första gången hon badade, och sen dess har det fortsatt.. vet inte vad det varit!?

Men det har känns som om hon varit rädd för o bada.. :/

Men idag gick det verkligen toppen :D Så glad!!!!

Så det kanske har gått över :D


Nej, åter till mitt SAGIS MYS! :)

Av Malin Strömqvist - 15 oktober 2010 13:04

Jahapp..

Nu har det hänt lite väl mycket dåliga saker..

Varför!?

Madde ligger fortfarande på sjukhuset..

Hon blev kvar, och vi vet inte hur länge!

Hon får nog operera sig!! Hoppas dom gör det fort så hon slipper ligga där så länge och våndas.. det är ju hemskt!

Hon har så ont och ligger med dropp och får stora hemska sprutor!!

Huvva!!

Tur att hon är mer tålig än mig, jag skulle ju hoppa från högsta våningen om någon tog fram en spruta o ville sticka mig!! Oj oj..

Men jag tycker synd om lilla Maggan!!

Igår var alla mina fina systrar på akuten.


Nå väl, vi får hoppas att Madde får komma hem snart!

Och att dom opererar henne fort så hon slipper plågas!!!


Wilma ligger och sover lunch fortfarande och Jocke har tagit med sig Saga till stan för att hämta nån domkraft o nått mer.

Så dom skulle in på Kappalh också o kolla om dom hade fått in nå fina vintermössor! :) Hoppas dom får tag på något fint!


Nu ska jag vila mig.. jag har inte sovit mycket inatt..

Saga vaknade vid 00.00 nångång och kunde inte somna om!!

Och inte kan jag somna när hon ligger vaken!

Då smyger hon ju bara upp och sitter inne hos kattungarna hela natten utan att sova en blund.. så jag har försökt sova ner henne hela natten känns det som.

Jag vet inte vad som tog åt henne?! Hon brukar aldrig vakna så.

Men men, inatt gjorde hon det.. och jag somnade vid 4 i morse.

Hu hu! Så trött..


Nee, hej med er :)

Av Malin Strömqvist - 14 oktober 2010 10:39

Tänk att man alltid blir lika glad när första snön kommer! :)

Sen blir man galen för att den aldrig försvinner :p

Jocke är på Arbtesförmedlingen idag och grejar!

Jag sitter i soffan o mina sessor leker och härjar!! :)

Tänk att barn alltid är lika pigga när dom vaknar :P Det är BUSA på en gång dom slår upp sina blåå! :D haha, sötnosar!!

Man önskar man kunde vakna och ha samma energi :) Vore ju för härligt!! :)


Imorgon är det fredag och Idol, jag längtar! :)

Ska bli roligt, undra vem som får åka hem den här veckan?

Och vilka som blivit bättre :) Ja de är såå spännande !!


Jag längtar också tills mitt paket från Jotex kommer!!

Men det kommer nog inte förän nästa vecka!! :/ Buhu!!

Vill ha det nu, inte för att jag vet varför, eftersom jag beställt julgardiner :p

Haha, men jag längtar ju tills jag får hänga upp dom! :P

Och jag har dessutom köpt en ny taklampa till köket, kommer nog bli fint! :)

Hoppas den ser ut som jag tror bara! :)

Så den inte är liten och fjuttig! För då får det bli en retur!!


Nu ska jag ta och leka lite med mina små!  <3

Hejsvejs!!

Bvc

Av Malin Strömqvist - 13 oktober 2010 10:29

Hej! :)

Jocke och Saga åkte till Bvc idag.

Hon har ju sin 3års kontroll.. och Wilma fick också stanna hemma från Dagis.

Hon har sån hosta, så hon behöver nog vara hemma och vila!

Så jag sitter i soffan och det vill inte Wilma, hon vill sitta på golvet o leka o pyssla..  med min nya bänk som de är 3 korgar under..

(som Jocke fyllt med leksaker) Så den där bänken är iallafall älskad av mina små söta barn! :) haha! <3


Igår beställde jag 3 par julgardiner från Jotex :D

Och en ny lampa också :) Kommer bli super fint!

Hade såklart ett erbjudande så hela paketet blev billigt!! Jotex är sååå bra!

Dom har alltid bra erbjudanden! :) Man blir så glad!

Så jag längtar tills det kommer, kanske på fredag? Hoppas! :)

Men då måste Jocke betala ut det :P För jag har inga pengar än.. :P

Undra om han vill de :p haha! Vi får hoppas!


Nej nu ska jag ta fast min busunge och gossa med henne :P

Lär väl reta gallfebern på hon, hon vill ju bara slamsa hon! :)

Av Malin Strömqvist - 12 oktober 2010 20:50

Hej igen!

Nu har jag tråkigt..

Jocke sitter och ser på skitfottboll just nu..

Holland - Sverige..

Jag är inte så intresserad av fotboll känner jag.

Det är roligt o se vissa matcher, men den här känner jag inte för!

Men det gör såklart Jocke!!! :p

Holland leder iallafall med 1 - 0


Imorgon så ska Saga på Bvc.

3 års kontroll :D Det ska bli jätte roligt! :D


Nu ska jag kolla på allt fint jag vill ha från Jotex :)

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 12 oktober 2010 20:16

Hallå!

Nu har man varit på första föräldramötet :)

Det gick bra :) Trevligt, mysigt och bra information!

Det ska vara fotografering!! :) ROLIGT!!

Man fick även ta syskonkort :D Det är ju ett måste ;) <3


Jag har iallafall varit på stan idag och gjort en synundersökning som gick super bra! Jag får köra bil utan brillor! :) Kan de blir bättre :D haha!

Bekvämt! :)

Sen så har Jocke köpt en bänk till mig som jag velat ha länge.

Men när han skruvat ihop den och ställt den på sin plats, så avskyr jag den :p

haha! Fan också!!!

Så jag vet inte vad jag ska göra nu!! den får väl stå där ändå.. men jag tycker inte om den.. den var så liten!!


Nej nu ska jag ta och härja lite med Linda o Emelie, dom vill tydligen att jag ska komma på nån maskeradfest!! ... ska tänka på saken! :)

Av Malin Strömqvist - 11 oktober 2010 12:21

Hej!

När jag klev upp i morse och började göra mig ordning för jobb så kände jag att jag kommer inte att orka det idag.. jag mådde så dåligt i morse också..

Så jag ringde och ställde in min inskolning.

Jag behövde verkligen bara få vara hemma och ta de lugnt.. vila mig lite.

Så jag tog en alvedon och sov en timme till.

Känner mig lite bättre iallafall!


Nu sitter jag och myser i soffan med Saga.

Vi ser på våra bästa år.

Har missat så mycket av de nu senaste tiden, tur att man hänger med ändå!

Jocke är på soptippen och slänger skräp efter att dom städade garaget.

Igår var vi hos mamma o pappa och käkade middag :) Gott!

Jocke och pappa städade ute på gården också.

Klippte buskar och hade sig.

Linda var ute med Saga o Nova också, så dom hjälpte också till! :)


Lilla Wilmis sover lunch.

Så nu ska jag och Saga fortsätta mysa!

Kram på er!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards