Alla inlägg under juni 2009

Av Malin Strömqvist - 21 juni 2009 00:43

Jag har haft en jätte mysig midsommar med bara familjen! :D

I fredags var vi först o hälsade på madde o bias i deras nylägenhet!

Dom hade börjat få ordning där hemma o det blir verkligen jätte fint! :)

Sen åkte vi till Långsele till mamma o pappa o åt jätte god middag o efterrätt o allt :D mums!!!

Sen åkte vi till Jockes föräldrar o åt lite efterrätt där, men fick knappt i oss någonting efter allt käk i Långsele! :P

Sen satt vi mest bara o surrade o Sagis lekte med Roberts barn!

Vi var där till ganska sent, kl blev nästan tolv på natten innan vi var hemma!


Saga somnade som en stock i bilen o sov jätte länge dagen därpå också! Lill prinsessan min, hon lekte så mycket o var vaken så sent!

Men roligt hade hon!! :-)


Sen i Lördags var vi ute o snurrade o åkte bil, tankade handlade massa mat på ica remsle, var hem o packade in allt vi handlar o sen åkte vi till Långsele!  

Där blev vi bjuden på middag som vanligt, hela familjen utom Bias var där o käkade. Det var trevligt, o GOTT! :)

Blev även efterrätt igen..mums! Typ världens godaste chokladtårta som jag måste ha recept på, så man kan stor baka här hemma ;) haha!


Åsså skjutsade vi ner Madde till Hjälta så hon fick bada Nitro lite!

Det gillade han.. :)

Linda o Daniel kom dit med Luna o försökte få henne o bada lite också!

Inte så lyckat med den badkrukan ;) hihi! Men det börjar ta sig.

Hon lär nog snart simma även hon!! :D


Sen satt vi ute på baksidan på altanen o surrade medans Saga o Nova lekte som toka i sandlådan!

Tror både Madde, Mamma, Linda, Lena, Jens, Jocke, Daniel, Nova, o Saga satt i sandlådan i lekte :P haha!

Bara jag o pappa som inte hoppade ner i sanden!

Vi nöjde oss med att titta på! :)


Sen kom Mattias, Johanna o Tindri också!

Dom ville fiska, så Jag, Jocke o Linda packade ihop fiskeutrustningen o lastade in i bilen!

Skjutsade även hem Madde o Nova till stan innan fisketuren fortsatte!

Plus att Madde skulle hämta pizza till Bias o Ante innan också!


Sen for vi o skulle fiska.. Ingen fiskelycka idag inte!!

Jocke fick en liten fisk som var kanske 5cm stor! Han trodde det var en riktig bjässe :P haha! Såg så styggt ut när han malligt sa "JAG HAR EN" Och började veva in o gick långsamt bakåt o skulle dra upp den!

Ja, då flöt de upp en liten mört eller nått dylikt på 5 cm till ytan :P haha!

Den stackarn fick simma tillbaka så fort han kommit upp :P


Mamma o Pappa hade Saga medans vi fiskade!

Var bara borta i kanske 1½ timme?

Lena o Jens var fortfarande kvar i Långsele också när vi kom tillbaka!

Så vi sa hejdå till dom också som ska dra iväg på semester imorron.

Det skulle bli SPA, Sthlm o Riga för dem! :)

Härligt, skulle också vilja åka iväg på semester, men kanske lite dumt när man är så långt gången i graviditeten :) Vi får spara oss!!

Mamma o pappa skulle passa deras odåga till hund, Buster i dom 2 veckor dom ska vara borta.

Jag o Jocke nöjde oss med att vara kattvakt! :P Det är lagomt!!


Nej nu ska fortsätta o se film med min älskling!

Lillprinsessan sover ju som en stock ;) <3

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 16 juni 2009 23:15

SE VILKA FINA ÄLSKLINGAR JAG HAR, SÅÅ MYSIGT!!!! <3 I LOVE YOU!!!


Idag har älsklingen haft en ledig dag! :D

så skönt!

Vi var på stan o sen en sväng på volvo o hälsade på pappa o surrade lite, jocke pratade med jens också dom ska tydligen lägga om däck på vår bil! :S blir nya fram, dom har tydligen slitits så mycket..

tvättade även bilen på volvo!

så nu skiner den igen! :) Åsså träffade vi mamma o nova utanför volvo också, dom hade också varit där o härjat med pappa. han fick fylla olja i mammas bil o sånt! Sen var vi till jockes föräldrar o sa Hej fram o tillbaka, jocke skulle hämta nått där, så jag o Saga stannade utanför!

Dom fick komma ut o heja på oss :) Sen åkte vi på Ica o handlade massa mat o andra nödvändiga grejer!


Sen åkte vi hem o gjorde lite käk, de fick bli stuvade makaroner o korv!

Det var gott!

Efter tog jag o Sagis o käkade lite glass! mums, gammeldags vanilj, apelsin o choklad!!! ME LOVE <3 hihi, Sagis också! Hon smarrade i sig hur mycket som helst. Sen åkte vi upp på Shell hälsade på Madde som jobbade sent ikväll o fikade lite där.. lite mackor, coca, kaffe, arraksbollar, mm mm.. :P Man är ju fika-kungen själv!! Saga o jocke fikade självklart också en massa. Men jocke ville bara ha en daimstrut o kaffe typ, lite macka också!

Sen kom Linda dit också o härjade o chefa över Madde! haha :) Dom är ju lustiga! ;) Linda är ju stor bossen o Madde får order på order!

Men det är ju bra, Linda vet ju hur det går till!! :)


Sen bar det av hemöver när kl började närma sig 21.30.

Saga somnade i bilen som en stock efter att ha varit vaken heeeeeeela dagen!! Inte ens sovit lunch som hon brukar!

Lill prinsessan har gjort de bra som varit vaken så länge!!

Vi åkte en extra sväng så hon fick somna ordentligt i bilen..

Vi for runt o kollade på lite bilar o hus som vanligt, sen tankade vi en skvätt på OK/Q8 o sen for vi hem o la lillgumman i vår säng så hon fick sova! Men hon är så snorig så hon sover lite oroligt.. :/ Jag gatt flytta över henne till sin spjälsäng i sitt rum, blev ju rädd att hon skulle ramla ur våran säng när vi inte ligger där inne!!!

Huvva vilken hemsk tanke!! ...Så nu sover hon lite lätt inne i sitt rum, hon har gnytt till några ggr, så jag ska ge henne lite tid o kolla om hon somnar riktigt annars får jag lägga mig inne i stor sängen tillsammans med hon så hon får sova rikigt, min lilla prinsessa!!! <3


Ska äta lite glass nu!! Kanske chilinötter också, gott! :)

Åsså ska jag pussa lite på min fina älskling!! Du är guld värd min jocke <3

Hejdå!

Av Malin Strömqvist - 15 juni 2009 22:31

idag har jag fått reda på en super super duper rolig o glad nyhet!

dom flesta kanske redan vet de?

hihi, ja då vet ni att jag är glad över de :D


Åsså blir jag ju så super sugen på att flytta jag med när jag är upp i folk som ska flytta o kolla på lägenheter mm..

man blir ju less på sig själv som alltid får massa idéer!

men det vore ju fan inte helt fel med ett lite större kök o lite större badrum! Annars räcker det vi har gott o väl.


Men ska man skaffa ny lägenhet så får det nog faktist bli en insats!

Så otroligt dyrt med hyresrätter nu mera.

Jag menar vi betalar 5tusen kr för våran lilla lägenhet?

Hade vi ägt den hade vi aldrig kommit upp i såna summor!

Nee jag ska allt ta o kolla runt lite, men en så länge så har ingen insats som duger dykt upp!!


Älsklingen jobbar fortfarande o kommer inte hem förr ens efter 00.00 It sucks!! Jag längtar efter honom.


I övrigt så har jag mått rättså illa idag, vet inte vad det är som spökar? måste vara dom här järntabletterna.. men det går väl över när kroppen börjar vänja sig!

Annars längtar jag tills barnet är fött :) självklart!

 Men jag har ju så ont i ryggen numera :( verkligen jätte jobbigt, klara inte ens av att sitta vanligt i soffan utan att det gör ont, åsså måste jag bara ligga på sidan när jag sover! NE nu börjar det här jobbiga med att vara med barn! Nu får tiden gå lite snabbare så jag kan börja se ut som folk igen o slippa ha ont överallt pga denna stora mage som är så jobbig att bära runt på!!


Har även beslutsångest över håret!!!

Jag hade ju bestämt nu att det skulle bli svin mörkt, näst intill svart!!

Tänkte även kleta i lite löshår o klippa ordning mm..

Men då säger linda o madde att jag inte ska göra mörkt!!?!?

WHAT liksom!?

Till o med Jocke hade fått varit med o bestämma o han ville att jag skulle ha mörkt hår!! Han skulle köpa färger o grejer, nytt smink (så jag kan sminka mig jätte brun eftersom jag inte kan sola solarium o detta skit väder inte ger någon fin brunfärg)

Aaa, åsså dessa apor linda o madde som gärna vill vara tvärt imot!

Ne dom tycker förståss att jag ska ha så trist o gamla slingor som jag har de!

Ja de sög ju, för när dom säger att  jag är finare i ljust så måste jag ju tro dom!? dom brukar ju alltid vara ärliga fast dom gillar att vara tvärtimot också :) Men jag får se hur det hela slutar!!


Nu ska jag ta o deppa lite över min onda rygg, medans jag äter chips o blir tjockare!! Ska även fundera lite över håret..

Nästa helg bär det av till Svall för o köpa tvättmaskin mm.. LÄNGTAR!

Wiho, vi längtar nog lika mycket båda två :D


Min prinsessa sover ju så jag har jätte tråkigt :'(

Av Malin Strömqvist - 15 juni 2009 14:41

Idag är man verkligen jätte trött!

vet inte alls vad det är med mig :P både igår o idag känner jag bara att jag skulle ha kunnat sova precis hela dagen!

skulle nog ha kunnat sova tills dagen därpå också.

är verkligen svin trött! vet inte vad jag ska hitta på för o bli pigg??

jocke jobbar sent idag!!!! det suger ju.. :(

enda till 00.00 jobbar han! så tråkigt när han jobbar så länge!! :(


igår kväll var vi i långsele hos mamma o pappa o spelade bingolotto!

eller jag pappa o linda spelade, jocke fick inte va med :P hehe!

tror han ångrade att han inte var med när spelet väl drog igång!!

för han försökte spela på in bricka :-) Men då var man snabb o sa ifrån ordentligt!! :)


nej nu ska man pussa o krama lite på jockepocke innan han måste iväg o jobba :( hu hu! önskar han hade ett 7-16 jobb eller nått i den stilen!

dagarna blir så otrooooligt långa när han jobbar så sent!


nu ska jag o saga pussa ordentligt på jocke innan han ska iväg o jobba! sen ska vi gå över till jonta o tindris! :-)

ciao!

Av Malin Strömqvist - 12 juni 2009 21:04

Wiiho, det är ju roligt att dom har skoj iaf!! :)

Sitter hur många som helst här utanför vårt sovrums fönster o firar sin student! haha, men det stör inte mig :-)

Jag är ju ändå vaken o har nyss badat Sagis efter att hon kvällsfikat o kladdat in sitt hår med mer mese än det redan var i de! :)

hihi, men nu är hon nybadad o har nytvättat hår o luktar jääääättte gott lill snuttan min! sen smörjde jag in henne med hennes bebislotion så hon blev mjukare ään innan! :) Åsså har vi klippt tånaglarna o naglarna på småfingrarna!


Jockes allergi har haft premiär idag!! haha den stackaren!!!

Han har nyst som en tok o de rinner ur både ögon o näsa på honom.

Han blir ju så deppig när han får sin allergi! :P

Så han har stoppat upp papperstussar i näsan o somnat inne i sängen!

Lånade en fläckt av mamma o pappa också som jar satte där inne på fullt blås! Hoppas det blir svalt tills man ska somna!!!!

Är så sjukt varmt i denna lägenhet så jag tror jag smäller av!!


Ikväll har vi varit i Långsele hos mamma o pappa o ätit middag!!

GOTT!

Sen blev vi bjuden på fika, prinsesstårta o en massa döööööö goda jordbubbar! 

Skulle kunna äta ihjäl mig på jordgubbar alltså, det är ju helt vansinnigt gott!!! :) mums, sagis älskar också jordgubbar!! :)

  

Nej nu ska jag ta o pyssla om min lilla dotter :)

Innan hon somnar här mot min axel!

Tack o Godnatt!!!!

Av Malin Strömqvist - 12 juni 2009 14:00

i morse vaknade sagis strax efter 05.00 o var sugen på vällingen o ville komma in o sova storsängen :P haha! lill snuttan är ju sååå go!

men hon somnade ju om på en gång hon hade fått byta blöja o lagt sig i våra säng o smarrat i sig vällingen!!

sen vaknade jag av att hon stog o skrek o skratta o härja "jocke är naaaaaaaken, jocke är naaaaaaken" hahaha, så man slog upp ögonen o han var inte alls naken :P han hade bara klivit upp o börjat klä på sig för o åka på jobbet! jag tror sagis var lite yr i mössan när hon vakna :)


sen somnade vi om efter 07.00 då jocke åkt på jobbet!

vaknade efter ett par timmar av att barnmorskan min ringde o berättade att jag hon fått provsvaren från lab. nu på mitt blodprov.

Jahapp tänkte jag, o hon sa att jag hade alldeles för lågt blodvärde så det var bara till o åka ner på apoteket o hämta ut järntabletter!

Uhhh, it sucks.. men det var tydligen nödväändigt så då gett man ju! :)

Vet inte riktigt hur det där funkar, minns att jag testade i typ 1 vecka när jag väntade Saga.. Men jag glömde hela tiden bort att ta så det blev så oregelbundet så man slarva!

Men det ska jag inte göra nu :) nu ska man vara duktig!

Det är ju bra, då kommer jag bli piggare o inge yr.

Men jag tycker inte att jag har känt mig nå yr heller? trött är jag alltid så det ska bli skönt att slippa vara de iaf!! :)


Nu ska jag leka lite med Saga!! Hon har hämtat hästar o grejer o vill att vi ska leka nu. Men jag skriver lite senare kanske om jag orkar!!! :)

Bye!


Av Malin Strömqvist - 11 juni 2009 22:44

Åå nu har jag  rensat alla sagis bebis kläder o tagit allt jag behöver till den nya lilla tjejen :P haha tänk om de inte ens blir någon tjej då? tänk om dom sett fel? åsså har jag plockat fram alla små rosa klänningar o allt annat i rosa :P Vore ju typist, då får man ut o försöka sig på o handla pojkkläder! Guuuud vad svårt det vore att ha en pojke :P Vet inte varför men det känns bara helt ovant!

Men dom som har pojkar tycker nog att det vore helt annorlunda att få en tjej också! Alla säger ju att pojkar ska vara så mycket lättsammare o snällare:P Undra om det stämmer? :)


nej det blir nog en liten tjej till.. det känns iaf som så :) eller så är de för att jag ställt in mig så mycket på att det är en till flicka efter att dom sa det på ultraljudet :P men jag är inte så noga, det spelar ju faktist ingen roll heller :) Du är så välkommen ut såå!!

Nu när man har stått o vikt o sorterat små bebiskläder så lääängtar man ju sååååå mycket! :D hihi!


Det ska verkligen bli såå spännande att se hur lik hon kommer vara Sagis! om hon också får världens största o blåaste ögon. Och hur mycket hår hon får o vilken färg? allt ska bli så spännande, vikt o längd.. ja allt!!

att få jämföra med min lilla Saga!! :)


Min ängel sover som den lilla prinsessa hon är! :-) Hon somnade vid 21.30 efter hon hade kvällsfikat o borstat tänderna bytt till pyjamas o tvättat sig inför kvällen! :)

Jocke somnade i soffan medans jag gjorde i ordning med alla bebiskläder!

Så jag ska väl låta honom sova en stund till då medans jag äter jordnötsringar o äter gotta o ser på tv!

Hoppas de börjar någon bra film snart som jag kan se medans jocke sover :P den stackarn börjar ju kl.07:00 imorron!

Så han borde ju egentligen gå o lägga sig ordentligt i sängen istället för o ligga här o snarka!!! :)

Inatt hade vi lite vattenkrig o sängen! Han har börjat spilla ut mitt vattenglas på min sida av sängen! så jag hämnades inatt :)

kändes bra faktist!!


Imorron är det studenten, undra hur livat det blir här på vallåkers?

My gooood! Hoppas de blir lugnt :P

Nu ska jag mysa för mig själv eftersom mina älsklingar sover som stockar!

Hade gutt samtliga.


Av Malin Strömqvist - 11 juni 2009 17:05

Jahapp, nu är man dessutom i vecka 30!

Det börjar närma sig med storm steg.

från o med nu känns det liksom som om det går i en rasande fart.

men det känns bra! :) jag läängtar!!


möhippan kommer nog att bli kanon ;) hihi! så roligt att lindi inte vet nått.

hon är ju så nyfiken!! :)


jag är huuuuuur hungrig som helst!

så ska börja fundera ut vad man ska kunna göra för mat idag då.

måste handla också! men jag väntar tills jocke kommer hem så vi kan åka bil. kanske ska äta nått innan vi handlar? jag tror jag svälter snart! tror det har med min graviditet o göra.. känner mig utsvulten hela tiden! haha man har det ju fan inte lätt :-D

Har iaf diskat o dammsugat lite idag, plockat o dammat lite o haft mig.

så det ser lite bättre ut här hemma!

Sagis har på sig sina nya fina kläder hon fick igår, o hon ser ut som en liten dröm själv!! :) min vackra lilla tjej.


Hon leker som en galning med Buster, vi är ju barnvakt till den odågan idag:) Hoppas jocke kan hålla sig i schack o klara sig från att inte råka släppa ut honom.. för han rymmer ju så fort chansen är framme lilla buster! :P

och jocke är inte så dålig på att ge honom alla dessa chanser heller! ojoj, man blir ju helt matt bara av att tänka på alla gånger buster rymt senaste gångerna vi passat honom! :P o alla gånger har det varit jockes fel!


saga går omkring med en docka nu, hon är så duktig o leka med dockor. hon ska byta blöja på dockan säger hon, och hon lägger dockan på axeln o klappar på rumpan o låtsas rapa den o så säger hon samtidigt "såja såja såja lilla lilla lilla gumman" haha, så gullig är hon ;) åsså ska hon bädda ner dockan i en filt o sova ner henne, sen har hon även döpt dockan till EMELIE! haha, hon är ju lustig, liten som hon är! inte ens två år fyllda men ändå så otroligt duktig!! :)


Nu ska vi invänta våran älskling!!! :D Han slutar kl 18 jippi!! :)

fast imorron börjar han 7 på morron, huhu!! men då kommer han iaf hem tidigare ;) bättre de än att han ska ha sovmorron :P hihi!!

hejsvejs pizzafejs!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards