Alla inlägg under oktober 2009

Av Malin Strömqvist - 12 oktober 2009 22:50

Nu har vi gjort ordning en låda i garderoben till Deedee!

Som hon ska föda i..

Hon har börjar leta ställen nu.. och hon bäddar lite o har sig!

Jag har klippt bort alla hennes tovor nu också, så inte kattungarna ska fastna i henne o skada sig på något vis.

Hon har nyss ätit lite av Wilmas ersättning o en grillkorv så hon har mätt o belåten! :)

Hon blir så bortskämd nu när hon är med barn, både jag o jocke skämmer bort henne!

Och jocke matar ju i vito en hel del också, fast han verkligen inte behöver det..Han är så stor och tjock så jag vet inte vad! Förstår inte ens varför han blir det, eller jag antar att det är jockes fel! :P


Saga somnade strax efter 21.00 och Wilma sover också, men hon vaknar väl vilken sekund som helst o är hungrig skulle jag tro! Så jag sitter bara o väntar, sen får man vara vaken med hon en stund, sen blir det en snabbdusch och sedan ska vi sussa!! :) Jag är sviiiiiiin trött idag alltså, man har inte sovit mycket alls sen mitten av graviditeten..

Men men, det blir ju allt bättre o bättre :P

Wilma ler hela tiden :)


Nu ska jag mysa med min underbara jocke <3

Tja!

Av Malin Strömqvist - 12 oktober 2009 12:39

Jag, Saga och Wilma snorar fortfarande!

Det suger verkligen.. så jävla drygt o vara förkyld!

Nu börjar jag vara less på mitt bruna hår.. tror jag måste göra något av de :P

Haha! Men vad?!?!

Jag blir tokig, blir aldrig nöjd alltså!

Men det är väl så det ska vara :P haha! Man blir ju less på o inte kunna bestämma sig också.

Aja, jag får fundera eller bara handla utan att tänka först :P som det brukar vara!


Igår skaffade vi oss en diskmaskin, blev bra! och sååå skönt alltså!

Haha kung! :)

Älskar min nya mobil iallafall, den är sååååå bra! Underbar rättaresagt :)

Känner mig hel nöjd med den :)


Nu ska jag nog göra lunch till min lilla Sagis o ge lilla Wilma välling för hon vaknade nu hon också.

Nu är det förlossningskliniken på tvn. så nu pyser jag:p

Klarar fan inte av att se sånt! haha! Man är ju känslig men det är ju så tidigt efter att jag själv födde, kanske därför också! Fast allt gick så snabbt o bra, :P



Längtar efter min Jocke <3 Love love love!!!!!!

Av Malin Strömqvist - 11 oktober 2009 14:20

Jaaaaaa!

Vi får hålla tummarna! haha :-)


Har jag berättat att vår katt ska få kattungar? :)

Så roligt, dom blir säkert lika snälla o sociala och FINA som min lilla Dee-Dee!!

Känns verkligen jätte spännande, hon är rund om go!

Undra hur länge det är kvar tills hon föder? :S Jag som är "förlossnings-skadad" Som jag själv kallar det :P

Haha, hur ska jag fixa det?

Jocke får vara barnmorska!! :P haha! Han är ju van att bara titta på.. bättre psyke för sånt kanske!

Jag kommer nog att svimma bara!!

Nejdå, det går säkert bra! :) Ska bli roligt att se vad det blir för färger, mm!

Säkert en salig blandning.. hon har ju så många färger själv, och jag vet ju hur hennes mormor och mammas kattungar haft massa olika fina färger på sina kattungar! :)

Roligt!! Jag längtar efter kattungarna nu! :)


Wilma sover och Saga leker med sin barnvagn, hon har som vanligt förvandlat vårt vardagsrum till leklandet! :P

Men det får hon göra, det är ju bara städa sedan :P Och som straff för allt stök så får hon hjälpa till att städa..

haha! Nej, hon brukar tycka det är roligt att hjälpa till då jag städar o plockar! :P

Speciellt när vi städar efter hennes stök :)

Jocke är på vift, vet inte alls vart han tog vägen?

Jag satt och pratade i telen med mamma och helt plötsligt försvann han! :S

Mysko!

Bilen är hemma iallafall, så han har inte försvunnit speciellt långt :P Det är ju bra!

Igår myste vi bara, var på marknaden en sväng.. men jag hittade ingenting bra.. jag vill ju helst bara köpa massa godis, men jag avstog! Jag var duktig och tänkte att det bara är onödigt o jag bara blir ännu rundare :P haha!

Men sen kom vi hem och Jocke åkte o köpte pizza åt oss.

Gott!

Haha, det kunde jag ju inte avstå.. sen fick jag en Japp och en Coca.

Sen köpte han glass o fruktcoctail till efterrätt :P Så man blir nog rundare ändå!

Men gott var det :D


Jag har dessutom köpt en ny telefon också.

Jippi!

Woho, en ericsson såklart! <3

Finns inga bättre telefoner, nu har man haft en samsung.. och dom är ju inte så bra!

Men min förra var sån fin rosa.. men den här fanns inte i rosa!

Bara i silver, svart o röd.

Så röd blev det!

Madde har också beställt en sån, men hennes har inte hunnit komma!

Så vi ska ha lika :D Det är jag som härmar henne! :P haha!

Jens har också en sån, fast en svart!

Kung!

Man kan se på film i dom också, fick 60 fria filmer med när man köpte! Så bra kvalité!

Är som att se på film på tvn typ! :) Så bra!

8.1 megapix kamera också, så nu kan man ta fina bilder med sin mobil också!

Ah jag är hel nöjd alltså, bättre tele hade jag inte kunnat skaffa mig! :)

Jocke är avis, o fipplar med den hela tiden o tar hem filmer mm :P haha!


Jag tycker dessutom marknaden var kass.. Inte ens nyckelringar!!

Linda köpte en ballong till Saga iallafall! :)

Saga är jätte glad för den o springer omkring med den hela tiden! :)


Nu ska jag vara snäll o social mot Jocke!


Till största arslet i stan.. ,ta den andra bruden innan hon tar sitt förnuft till fånga och inser att du inte är mycket att ha, trots allt!! Ah, ett tips vare.. 

Min lillsnoppa förtjänar du iallafall inte!!


sirener sirener, gud vad jag börjar fatta tycke för sirener!!!! :D

Av Malin Strömqvist - 10 oktober 2009 16:52

Jaaaa självklart så skulle Sollefteås nya partypingla lägga beslag på min nya fina jacka igår när hon skulle ut o dansa och göra stan osäker! :-)

Aja, haha!

Jag får väl tillbaka den någon gång, hoppas jag :P snart kanske?

Om hon inte fått för sig att hon ska ha den ikväll också?

Ah, det återstår att se!!


Idag har vi varit på marknaden.. köpte ingenting!

Eller Jocke, Saga och Nova åt hamburgare :P

Men något annat roligt hittade vi inte, jag som skulle få en nyckelring av jocke :P haha!

 Min har ju lossnat från knippan!

Jävla skit, töntigt med bara en nyckel liksom :P Då måste man ju ha en fin nyckelring! :D


Nej nu ska jag ta och ställa mig på balkongen och tjuvröka lite!

Sen ska jag väl kanske vara trevlig mot min karl o mina små barn* ;)


BALLA BALLA!

Av Malin Strömqvist - 9 oktober 2009 19:10

Aja.. Man blir ju less över mindre!

Tog datorn till Långsele så Madde skulle få kika lite tågresor?!

Ja hon ska tydligen ut på äventyr!

Bra är ju det, hoppas hon tar med sig en kompis som gillar att festa så dom kan ha riktigt skoj där!

:) Vore ju kanon det.. de behöver hon verkligen!!

Pappa, Jocke och Madde äter lite nu.

Medans Saga och Nova håller på att riva hela huset.. haha! :P

Wilma ligger här med mig i soffan, hon har nyss ätit sin välling!


Det diskuteras vilt inne vid middagsbordet.. om det gammla vanliga tror jag!


Jag är så sjukt jävla förkyld nu asså!

Tror jag blir tokig på detta.. Wilma och Saga också!

Hoppas febern håller sig borta bara!!

Så hemskt när barnen är sjuka :( huvva!!

Jag kan typ inte andas med näsan ens.. så drygt!!

Men nu ska jag vara lite social här!

Jocke verkar ska hämta en kompis till Madde i stan också, så då väntar jag väl här med alla barn o pappa!

Tur att pappa är hemma iallafall, så jobbigt med en bebis tillsammans med Saga och Nova :P haha!

Saga och Nova är ju galna och svin busiga!! :P lite svårt ensam, haha!


Ikväll ska vi mysa o äta gotta, se Johan Falk kanske? Har ju komme två nya.

Bye!

Av Malin Strömqvist - 6 oktober 2009 19:42

Yes!

Idag har jag fått tillbaka internet.

Så jag tog tillbaka min dator av Madde!

Hon har ju fått haft den nu eftersom Bias tog deras...

Men idag tog jag tillbaka den!

Så handikappad man är utan dator o internet liksom.. jag blir ju gaaaalen!

Så tråkigt.

Men nu äntligen så sitter man här igen o knapprar :-) Sååå NICE!


Madde är i Ramsele....

It sucks!

Önskar hon bara kunde stanna hemma!

Hon följde med Bias dit, för er som undrar.

Jag vet, jag håller med.. dumt!

Men hon tycker att dom ska kunna umgås o uppföra sig som folk eftersom dom har barn ihop.

Så det är väl hennes beslut.


Wilma har vuxit o blivit ganska stor o rund nu :)

Hon blir mer lik Saga hela tiden.

En annan som hon är en ren KOPIA av är min mamma!!

Haha, helt vansinnigt lik henne så det är inte sant!! :) Så roligt att se.

Jag ger henne bara ersättning nu också, amningen gick ju i stööööpet!

Så det söög ju, jag som skulle bli smal hade jag tänkt.

Man tycks ju bli det av att amma.. så man får väl rulla fram ändåra.. drygt!


Rökningen har jag ju börjat med också, så efterlängtat och GOTT!

FRIHET säger jag bara gott folk.

Klart det är dumt, men jag röker hellre än att äta godis hela tiden :P


Saga somnade i soffan nu brevid mig..Wilma sover i sin babysitter också!

Jocke har tagit hit en dator till ? :S

Så han sitter o mixtrar med den!

Funderar på att gå ut o röka medans det är lugnt här! :)


På torsdag kommer äntligen Linda o Daniel hem från Rhodos!!

Weho!!

Som jag saknat Linda.. Är ju inte van att vara ifrån henne heller!!

Vi har verkligen behövt henne här hemma! :)

Så hon får komma hem till detta helvete som inte är det minsta bättre än när hon lämnade landet.

Aja, vi får hoppas att våran lilla plutt kan visa att hon är lika stark som hon var när hon var mindre.

Då var hon en elak liten unge som slogs o hade sig!

Linda är ju typ likadan.. dom slogs som toka när vi bodde hemma! haha :)

Sjukt egentligen!

Men vi är ju syskon!? Då måste man ju få härja med varann! :D Vi älskar ju varann lika mycket ändå.

Jag o Madde var ovänner för nån kväll sen, men det gick såklart över :P


Lena o Jens har börjat renovera sitt hus också!

Så spännande :D

Så vi ska åka förbi där imorron kanske, nu har ju barna somna! :)


Nääääe, nu ska jag nog fan röka innan Wilma vaknar o är vansinnig! :P

Skriver mer senare!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards