Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Malin Strömqvist - 2 maj 2009 23:51

Hej!

Ikväll bar det iväg till Mjövattnet!

Hade hoppats på att få några fin öringar men icke!

Lill snuttan våran var hemma hos momma o mopparn o busade o fikade en massa o myste såklart!

imorron ska hon sova över där, dom har ju tagit hem husvagnen så då ska mamma o saga o en av hundarna sova där ute :P dom ska bädda mysigt med massa täcken o kuddar o ta ut en tv o fika o grejer :) Saga längar så mycket!! Hon tjatar om husvagnen hela tiden. Hon vet vad som är på gång eftersom mamma har pratat med henne så länge om de!! :) Ska bli så spännande o höra vad hon säger när dom väl ligger där ute ;) haha! Sötnosan min, hon kommer ju att stortrivas i husvagn :D

Längtar tills vi kan köpa en egen husvagn! Det är ju så mysigt o åka på campingar! :D


Nåja, fiskelyckan var inte på topp! Vi fick ingen fick.. men dom som stog brevid oss på "vårat" eller iaf vårt vanliga fiskeställe fick tre jätte stora o fina öringar!! Sviiiiina ;P haha, hade vi fått stått där så hade dom varit våra! Dom hade ju iaf en lite hund, likadan som Tussen vår gammla hund.

Så jocke blev ju storkär o envisas om att det är en sådan hund vi borde ha *känner att jag inte håller med* haha! ;) Men jag vet ju att jocke älskar dom hundarna.. Tussen var ju hans ögonsten de!!

Längtar just nu tills vår bebis är född!!

Känns verkligen jobbigt att ska bli ännu tjockare o i denna värme!!

Idag har det ju verkligen varit riktig sommar värme!!! UNDERBART!! men jobbigt o vara gravid i den. just nu går det ju bra.

Men tänk i juli/augusti!!! Jag kommer ju att smälla av :P

Nee hoppas det går bra! :-) Det ska det nog göra..


Nu ska jag pussa o krama på min lilla jocke litegrann. Vi verkar ska se på lite tv innan vi kryper till kojs! Fundera på att ta mig ett bad ja!! Underbart med badkar :-) Skulle kunna bada i timmar, men jag litar inte på mig själv riktigt, jag myser ju så mycket så jag håller ju på att somna!! Livsfarligt de!

Inatt såg jag på Jackass också, jävla dårar säger jag bara! Dom hade de största ormar jag någonsin i mitt liv skådat, 2 stycken som dom stoppade i ett boll hav o sen hoppade dom i själv.... för att försöka ta fast dom! JÄVLA IDIOTER!!! Jag höll nog på att bryta ihop när jag såg de!! fyfan... Jag svär på att ormarna hade kunnat äta upp en hel människa utan problem, sååå stora var dom!! HUVVA!! Någon av killarna blev huggen i armen också, o dom bara skratta! Neee jag blir ju knäckt av jackass ja :P haha! Man har ju inte starkt psyke nog till att se sånt där :P


Nu ska jag gulla med Jocke..Min prinsessa sover ju, hon somnade i bilen påväg hem från Långsele!! Lillgumman min, hon var så trött ;) LOVE <3

GODNATT!

Av Malin Strömqvist - 2 maj 2009 15:08

Tja!

Är fortfarande förkyld.. jag som hoppats på att vara frisk idag!

men det är ju mest bara snor o hosta :P haha! Så det är inget man dör av.

Mina bihålor känns konstigt nog helt återställda! SKÖNT :D

Så det är ju något man kan känna sig glad över..

Hade hoppats på att Madde o Novis skulle komma hemöver något under helgen, men ikke! Hoppas dom kommer hem idag iaf.. Vore skoj :D


Känner för att fiska! Pratade nyss med Linda, hon ville också göra de!

Men jag ha ju som sagt inget spö, o Jockes är så dåligt.. helst linan! Neee jag kan inte med det! Är i behov av lyxprylar när  man snackar fiske med mig! Linda är likadan! Hennes spö är rätt bra, men hon har ju veven på fel sida! Så jag känner mig inte riktigt nöjd med de heller. Fast åå andra sidan så äre ju bara Linda som vet hur jag vill ha mitt spö eftersom jag fick mitt kung-spö av henne ifjol. (Det som är trasigt) :'(


Känner att jag måste få någon färg på mig snart alltså, ser helt sjuk ut för jag är så blek! Tror att mina bruna ringar runt ögonen börjat ge med sig lite iaf efter att bihålsinflamationen har lagt sig.. Eller så hoppas jag bara så mycket att jag börjar inbilla mig att jag ser piggare ut :P haha!

Ser ut som jag haft sju svåra år o gått igenom andra världskriget!! :P

Eller jaa.. Traddögon som andra skulle kalla de :P Det ser då fan inte bra ut!

Ser verkligen ut som om jag skulle peta i mig något.

Men det gör jag iaf inte, det är enbart bihålorna.. O kanske lite att jag är så blek då! Men nu ska det bli ändring på de :P Funderar på att gå o lägga mig i ett solarium o steka i en timme eller nått..

solen ute gav inte så mycket resultat idag iaf, inte för att jag låt ute nå länge, högst 40min! Men man får väl se till att visa sig ute nån timme i solljus varje dag :P


Less på att Jocke sover! Han jobbade 08.00 - 12.00 o kommer hem o lägger sig o sover! visst han är också förkyld o dessutom var han uppe till typ halv tre inatt! Men endå :P jag blir så jävla rastlös när han inte är vaken! Det suger att veta att han är hemma men ska sova! ÅÅÅÅÅ!!! Skulle verkligen kunna kassta en hink kallvatten på honom nu bara för att visa att jag protesterar mot att han ska sova när jag vill hitta på någon aktivitet! Typ bara gå på en prommis o köpa glass eller nått! Men han sover ju bara... LESS!!


Längtar tills ikväll alltså!! :D Sååå nyfiken!!

Av Malin Strömqvist - 2 maj 2009 00:51

Ååå längtar så mycket till veckan!

På Tisdag fyller älsklingen år (27år) Han börjar växa på sig Jocke :P hehe!

Men han blir bara finare o finare för varje dag! :-)

På söndag är det min o mammas födelsedag :-D jipppi!!

Woho, då blir man 21 år. Men jag känner mig fortfarande inte vuxen.. Fast än att jag väntar mitt andra barn o allt! men det kommer väl en dag då man tycker att man är vuxen aa!

Idag har jag bara slappat, har varit hos mamma o pappa o där blev jag bjuden på middag, grillat mums!! Jocke kom när han slutade så alltså precis lagom då maten var klar! :-) Sen åkte vi hem o har bara slappat!

Saga var vaken länge!! Nästan till 23.00 Hon är ju busig min lilla fröken.

Men hon var ju så glad o sprallig så då kan man ju inte låta bli att uppmuntra henne o busa! Och vi har ju endå inget dagis eller jobb o kliva upp till!!


Just nu ligger jag bara i sängen.

Har pratat med Madde i telefon o fyllt på hennes mobil! Man får ju ställa upp! Haha, hade inga pengar själv heller på kontot! Men några korv-ören lyckades man få ihop så hon fick en liten slant på mobilen! Jag som skulle köpa ny foundation :P Men men jag får försöka sola mig brun nu under morrondagen!

Nee nu ska jag försöka somna, är sjukt trött o förkyld!

Hoppas man är frisk imorron! :-) Längtar efter mitt paket från Laredoute! Bör ju komma på måndag (hopppas) Senast tisdag tycker jag!

Ska bli så roligt, har köpt lite smått o gott till Sagis, som skor, klänning, leggins, hårband, bikini mm! Så sött!! :D

Godnatt, jag skriver väl någon rad imorron också!

CIAO!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards