Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Malin Strömqvist - 7 maj 2009 23:17

Ja det var ju härligt! Man blev ju lite nervis där ett tag. Men det kändes ändå som att Sverige var ganska säkra vinnare! :)

Så 3-1 till Sverige! Jipppi! :-D

I morron spelar dom också så då blir de väl hockey kväll igen!

Jens o Buster var här o såg hockeyn tillsammans med oss.

Så Saga har varit vaken jääääättte länge! Shit, fick henne nästan nyss att somna, hon vägrade verkligen att sova så länge Jensa o Butter var här.

Då var det ju bara bus som hägrade!!

Tror jag försökte sova ner henne hur länge som helst, men man vill ju inte att hon ska behöva vara olycklig.. hon tycker ju det är så roligt när vi har främmande o då vill hon ju vara vaken o umgås o busa även hon!

O dessutom var ju buster här aa, o de är ju hennes kompis :-)

Ja men nu sover hon som en stock iaf!

Hon lär ju vara rätt så trött imorron också.. :P


Idag har det regnat, såå mysigt när de samtidigt är varmt ute.

Fick verkligen sommar känsor!! :D Så jag, jocke, saga o hundarna gick ut en sväng i regnovädret :P Såå mysigt!! Men det blev en snabbis bara så inte Sagis skulle bli så blöt o kall.. Vi gick bara här ute mellan husen o busade lite!! :-) Jocke o Saga var även nere i tvättstugan o härja o gick uppför massa små backar..Saga tycker det är sååå kämpigt o tungt att gå uppför :P Men också jätte roligt! Så dom roade sig med det medans jag o hundarna for omkring som några dårar för oss själva!!!


Guuud, jag har ju fått rottweiler-nojja!! Som vanligt.. Men nu är de extra mycket! Jag får försöka tygla mina vildahästar i huvudet innan här händer dumheter :) Övertalar mig själv hela tiden att inte ens tänka i dom banorna.. Så jag jobbar på de!!

Hus-nojja lite mer än vanligt också!! Men det är ju samma där :P haha! Man har det ju jobbigt.. tror jag har för mycket fritid till o känna efter på allt jag vill ha hela tiden! Jag får ta o ge mig snart.. Lugna kroppen lite liksom..


Nu ska jag fika en macka o mysa lite i soffan med min prins!!

Godnatt!!

Av Malin Strömqvist - 7 maj 2009 15:05

Jaha, nu sitter man här som vanligt med Lena o Jens lilla bushund Buster!

Haha, han brukar vara här ibland på dagarna när dom jobbar o så.

Dom tror ju att han är ett litet barn som inte klarar av att vara ensam hemma. Han är en bortskämd liten byracka!! Just nu blir han tövlad o jagad av Saga som desperat försöker ta på honom kopplet :P Men han drar ju omkull henne så hon ramlar! Den odågan är ju odräglig o gå med i koppel! :-) Lena har ingen pli på honom o det vet hon! :P


Ikväll blire tydligen hockey säger min lilla Jocke!

Saga tycker det är roligt att titta på iaf!

Och det går ju bra att se så länge Sverige spelar tycker jag! Annars suger det apröv sannerligen! :-) Men det är självklart roligt att se när Sverige spelar!!

Nu ringde Jocke o surrade om att han kanske skulle sola innan han kom hem! Tråkigt, jag o Sagis längtar ju efter honom som vanligt :)

Men det tar ju bara 20minuter extra så de bör vi ju kunna unna honom.

Jocke är ju super blondin numera o igår kväll använde han silverschampo flera ggr så han blir nog jätte fin om han solar lite! Fast han är ju alltid super brun den lilla apan! Men de är såklart eftersom han alltid ligger o steker sig i ett solarium!! Själv har man inte solat solarium på över ett år nu tror jag. Och det är väl dumt o börja ta upp solningen när man är med barn, men jag är bra sugen ;P Man känner sig ju så fräsch när man fått sig lite färg på kinderna!! :) Ja det tål att tänka på!!


Känner för att fiska också! Men det blir ju hockey så fiske får man väl ta i morron eller lördag! Jag o Jocke har ju fått ett familj fiskekort av Linda o Daniel o de räcker dessutom ett helt år! KANON säger jag bara!! :) Då slipper vi fiska olagligt :P Å de är ju så roligt att fiska! WOHO.

Man har ju fått sig en liten öring i år, eller den var väl egentligen inte liten! Men Lindas var mycket större så därför kändes min liten :P


Igår kväll var vi o skulle fiska, Linda, Daniel, Kenay o Emelie åkte iväg till Mjövattnet i förväg, så när jag o Jocke väl kom fram så skulle dom åka hem! Men Linda är inte den som ger sig så lätt, hon hoppade bara över till min o Jockes bil o sa "kör till ett annat vatten, här e stendött liksom" Så vi löd hennes befallning o började åka o leta vatten, men vi tänkte att vi åker bara o fiskar i nordsjön då. Jo visst, Jocke körde ner på en lägda o vi började fiska, ingen fick något annat än bottennapp så vi tänkte att vi åker o kikar om vi hittar åt ett fint vindskydd med eldstad. (Vi visste vilket vi letade, har länge funderat på hur man tar sig dit) Så vi hoppade in i bilen, o försökte ta oss hemöver men bilen bara slirade o spann fast sig i lera o äckel!! Tur att jag o Linda är starka vi fick lös den efter kanske 45minuter! Sen var vi knäckt o åkte hem!!

Ja jag säger då de, hade inte jag o Linda som varit med förr, varit med så hade Jocke fått börja promenera hem! För han bara slamsade :-)


Nu ringer mamma så nu ska jag prata med henne :-)

Hejdå!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards