Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Malin Strömqvist - 20 augusti 2009 13:56

Hej!

I natt har lill gumman min hostat och haft det jobbigt.

Vi hämtade in henne till oss så hon fick sova mitt i mellan oss i storsängen!

Det är så synd om henne när hon hostar o sover så dåligt!!

Hostade tills hon ligger och kväljer så hon nästan kräks.. huvva!

Då vaknar hos och gråter! Sen tar hon denna eländiga tumme som gör det ännu svårare att hålla sig från o hosta! :P

Men hon kan ju inte somna utan sin tumme i munnen.

Nej urs, i natt har vi sovit som krattor alla tre!

Men värst har nog lillgumman fått haft det, eftersom hon haft sån hosta!

Vi ligger ju bara o lyssnar på henne o försöker hjälpa henne så gott som man kan..

Hoppas hon piggar på sig så inte förkyldningen blommar ut ordentligt!

Stackars min lilla prinsessa! <3


Jocke började halv tio i morse och jag hade tid hos Barnmorskan då.

Så mamma kom o hämtade mig o Sagis o följde med oss till Sjukhuset.

Roligt! :) Mamma har ju varit med förut också!

Vi gjorde ultraljud och kollade så bebisen låg som den skulle,

Och de gjorde den!

Hon hade lagt sig precis som dom ska när dom vill ut!

Så det handlar nog bara om dagar trodde min Bm! :-)

Bebisen var inte helt fixerad, men typ!

Fick verkligen en bild som var super fin och skarp! :D

Synd att jag inte hade scanner, annars hade jag laddat upp den!

Super häftig bild, ser ut precis som ett riktigt foto!! :-D

Saga tyckte det var jätte roligt att få se bebisen igen!

Hon har ju varit med på ett ultraljud förut ;)

Sen hade Sf-måttet ökat o var nu 36cm och hjärtslagen låg på 130 typ.


Annars såg allt perfekt ut, jag hade lite lågt blodtryck som vanligt!

Vet inte alls varför? Tycker inte att jag är så yr heller :P

Man ska ju tydligen vara jätte yr o så när man har så lågt blodtryck som jag har, men jag har då inte märkt av nått sånt? så det är väl bara bra! :P


Nej nu får man ta o föda snart så man har det gjort liksom!!

Börjar vara less på o vara gravid nu.. har ont över allt o allt är bara jobbigt!

Dessutom vill jag se hur bebisen ser ut, hur mycket hår den har, vad den väger, längd, om den har lika stora ögon som Sagis, ja allt!

Det ska bli sååå spännande!


Nej nu ska jag försöka få Sagis att somna om..

Hon somnade i soffan brevid mig men vaknade när jag bar in henne i sitt rum :( Ska kolla om hon vill sova nå mera, kanske vila lite själv också!

Barnmorskan sa ju att hon trodde bebisen skulle komma när som helst!


Tjaa!!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards